Slinger hur ärfligt?

Sv: Slinger hur ärfligt?

Vill bara göra en liten korrigering: 50% av avkommorna blir bärare av genen, inget annat.

Du har helt rätt..Jag var så trött när jag skrev (och lite upprörd) att ögon gick i kors....

Resultatet är ju då ännu sämre......

Jag tänkte väl att det var så, men tänkte att du hade mer koll, haha!

Största problemet är att de 3 hingstarna tillhör de mest framgångsrika inom show, och det är inom show som de stora pengarna finns. Det är med andra ord de som "bestämmer"

Och det är klart som fan att man inte vill förbjuda sin hingst ur avel när man har blivit i princip ekonomiskt oberoende pga honom!

Hade det varit tvärtom att det nästan bara varit distanshästar som varit positiva så tror jag att folk hade varit mkt snabbare med att kastrera...

*kl*

Jag har lagt in denna bild tidigare i arabavelstråden men lägger in den här också. Har man hyfsade engelskakunskaper så är det en väldigt pedagogisk bild över hur CA nedärvs:

4139432879_f1365466cd_o.jpg

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 318
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 646
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 872
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 389
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023