Nactus stofamilj?

Sv: Nactus stofamilj?

Hej!

Vad roligt att höra att du har en häst efter NActus-Ganesco, jag hade nämligen också en sådan som jag red. Den bästa hästen jag har suttit på här i Sverige faktiskt. Synd var att han bara var riden dressyr och inget hoppad då han hade en otrolig talang för det, även om det var en svårriden häst. Man kunde inte bara sätta sig på honom utan det tog ett tag att lära sig. Jag började tävla honom och han gick iaf 1.10 men placering där någongång. Han är mörkbrun nästan svart med stor bläs nästan lyckta och två vita strumpor.. Kanonhäst!!!

Jag äger honom inte tyvärr.. Då skulle jag kanske vara rikare idag då jag blev erbjuden att köpa honom för 35.000 & han nu kvalat till OS...:angel:

Men han var rolig, dock lite svår ibland. Jag åkte av honom en hel del..:D

Men, men jag är ingen skicklig ryttare så... I rätt händer blev han ju en guldhäst..

Nätta vet jag inte ;) men grannen säger jämt ponny om min 167 stora 4årings huvud :) som utan problem drar fullträns... Men så är han ju jättesöt :D

nej okey, kanske inte nätta alltid, men de flesta har lite ponnydrag över huvudet och de är ofta väldigt söta. ibland ser man direkt på huvudet om en häst är e.Nactus;)

Nätta vet jag inte ;) men grannen säger jämt ponny om min 167 stora 4årings huvud :) som utan problem drar fullträns... Men så är han ju jättesöt :D

Okej, min drar dock bara cob, på innersta hålen typ haha:D:D FAst han är söt iafD:D

då kommer det säkert att bli ett förvuxet ponnyföl hä med, mamman liknar lite en förvuxen ponny med mycket lugg, man och ganska mycket svans. Oj men vad spännande detta är! :)
U

Jag äger honom inte tyvärr.. Då skulle jag kanske vara rikare idag då jag blev erbjuden att köpa honom för 35.000 & han nu kvalat till OS...:angel:

Men han var rolig, dock lite svår ibland. Jag åkte av honom en hel del..:D

Men, men jag är ingen skicklig ryttare så... I rätt händer blev han ju en guldhäst..

Men vad roligt, att det gick så bra för den.. otur för dig dock, hade varit nåt med en sån häst... Den jag hade var verkligen talangfull och hade världens kapacitet som synd var var han 12 när jag började hoppa honom, bara gått dressyr innan.. så det var lite sopm att börja hoppa en fyraåring.. MEn det är kul att veta att det finns kapacitet där och att han då har en bror/syster som är så pass bra. Då var jag inte helt fel ute när jag sa att han kunde bli nåt, hade köpt honom om han varit lite yngre

Senast ändrad av en moderator:

Vad kul att läsa om alla Nactus avkommer. Har själv en krappat på 6månader, ska bli kul att se hur han blir. Hans mamma på maxad d-ponny, men han ser hur att växa på bra så han blir förhoppningvis 160+. Han är en väldigt bestämd herre precis som mamma, men inte allså svår övertalad. Han är väldigt trevlig häst, tycker alla i stallet.

Har tyvärr ingen info om Nactus stofamilj, men kan berätta att jag äger en underbar häst som heter Pastella o är e: Nactus-Martini-Ganesco hon är en riktigt snygg häst att se på men tyvärr aldrig visad. Väldig pigg o framåt men mkt ridbar o trygg i sig, men hade velat haft mer "gång" i henne. Är nästan svart med bls o vit halvstrumpa bak. Har ett jättefint uttrycksfullt huvud.

Du har ingen bild på henne?
Vem vet..det kan kanske bli ett uppsving för Nactus stoantal till våren, hoppas gör iallafall jag :). Han ligger faktiskt bra till gångartsmässigt i blup-tabell, jag vet fortfarande inte varför han inte ligger så högt i tävlingsblup, och vad som ska till för att höja det, jag får det inte att gå ihop ;)
U

Ja, jag hoppas också att han får fler ston igen.
Tyvärr tror jag inte att det blir så dock.
synd att det inte är så många som tävlar hans avkommor bara. jag vet jättemånga som använder honom varje år och sen gör de inget med avkommorna, de bara går i hagen och skräpar och det är verkligen synd. Tyvärr har vi inget sto i stallet just nu som passar till honom (eller så är han redan pappa till dem) men annars hade vi jättegärna velat ha fler nactus-pållar.
De är ju helt underbara:d

Ja just så har det varit med min Pastella hon gick o skrotade i hagen i många år blev inriden senare än normalt (vid fem/sex år) o mest bara gått som prommenad/skogshäst o nu är hon tolv år lite sent att sätta igång och "rida upp" henne till tävlingsnivå känns det som. Men vem vet??? Kanske betäcker jag henne i vår kan dock inte ta Nactus då förstås. Har ingen bra bild på henne men på min profilsida finns hennes huvudbild.

Senast ändrad av en moderator:

Ja, jag vet att det är många e.Nactus som just gått och skrotat i hagen. Jag har en själv. hon som är på min avatar. hon är 10 mi år och har varit helt felriden innan. men vi tävlade lite 2005 och ska komma igång nu igen.
Synd att vissa inte är ridna ordentligt från början. tror många hade gått bra på tävlingar.

Har tyvärr ingen info om Nactus stofamilj, men kan berätta att jag äger en underbar häst som heter Pastella o är e: Nactus-Martini-Ganesco hon är en riktigt snygg häst att se på men tyvärr aldrig visad. Väldig pigg o framåt men mkt ridbar o trygg i sig, men hade velat haft mer "gång" i henne. Är nästan svart med bls o vit halvstrumpa bak. Har ett jättefint uttrycksfullt huvud.

Herregud, det låter ju som en total beskrivning av den Nactus-Ganesco jag har haft:DD skicka en bild!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
20 824
Senast: Capybara
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 391
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 386
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 867
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21