Skällande hundar

Det enda som ligger ute är hyror > 25000. Det är en tuff bostadsmarknad, "alla" är förvånade att jag lyckades få tag på ett kontrakt så snabbt som jag gjort och jag är less på att pendla 1,5 - 2 timmar/dag som jag gjorde förr. Jag lyckades även byta lägenhet till den jag har nu men fick betala dubbla hyror förra månaden för den här passar hundarna bättre då den ligger i markplan utan hala stentrappor.
Förstår :(

• De låter inte när jag går, jag skulle aldrig lämna dem om de levde om! :rage:
  • Jag har hört dem skälla några gånger när jag kommer hem, det är inte ok att det skälls i ett flerfamiljshus 22:30!
  • Huset är inte lyhört.
  • Jag har persiennerna nere i fönstret mot gångvägen utanför för oavsett hundarna vill jag inte att folk ska glo in.
  • Porten är låst på kvällarna och om någon försöker knacka på köksfönstret måste de gå på gräset och kliva i rabatten för att nå eller gå över gräset och klättra över det höga balkongräcket för att knacka på sovrumfönstret.
  • Det finns tyvärr ingen köksdörr så enda rummet jag kan stänga in dem i är ett sovrum utan kontakt med gångvägen utanför.
  • Och slutligen vad som verkar vara svårt att fatta, jag har inte besittningsrätt! Jag kommer inte försöka med något bråk i hyresnämnden om hundarna ställer till med mer problem utan då kommer de tyvärr få enkel biljett.

• De låter inte när jag går, jag skulle aldrig lämna dem om de levde om! :rage:
  • Jag har hört dem skälla några gånger när jag kommer hem, det är inte ok att det skälls i ett flerfamiljshus 22:30!
  • Huset är inte lyhört.
  • Jag har persiennerna nere i fönstret mot gångvägen utanför för oavsett hundarna vill jag inte att folk ska glo in.
  • Porten är låst på kvällarna och om någon försöker knacka på köksfönstret måste de gå på gräset och kliva i rabatten för att nå eller gå över gräset och klättra över det höga balkongräcket för att knacka på sovrumfönstret.
  • Det finns tyvärr ingen köksdörr så enda rummet jag kan stänga in dem i är ett sovrum utan kontakt med gångvägen utanför.
  • Och slutligen vad som verkar vara svårt att fatta, jag har inte besittningsrätt! Jag kommer inte försöka med något bråk i hyresnämnden om hundarna ställer till med mer problem utan då kommer de tyvärr få enkel biljett.
Min hund lät inte när jag gick heller. Det var när jag hade gått, en stund efter, när han liksom fattade att jag inte var där, som han lät enligt en granne som hade hört honom lite grann. Inte mycket, inget anmärkningsvärt enligt henne, men eftersom jag har nolltolerans mot att låta så var det ju tillräckligt och det var det som gjorde att jag stängde in, stannade kvar tyst och väntade en stund. Smög ut. Väntade utanför dörren, smög bort. Grannarna trodde väl jag var knäpp som smög omkring ute, men det får de ta. Använde tex inte min blindkäpp när jag går eller kommer utanför huset, det är ett ljud han känner igen, undviker att trampa hårt med fötterna tex.

Han var tyst när jag gick, han var tyst när jag kom, han har alltid tidigare varit tyst=trodde förstås han var tyst nu också, vilket han ju inte helt var.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 005
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 569
Senast: lilstar
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 707
Senast: Liran
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 211
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar