Skällande hundar

Eftersom jag har skrivit rätt tydligt att det tar långt tid tills man faktiskt blir vräkt så förutsätter det att man förlorar rättegången, annars blir man inte vräkt överhuvudtaget.

Jag har inte skrivit något som säger emot det du har skrivit i övrigt. Jag har bara kommenterat att det tar långt tid att bli vräkt om man har besittningsrätt.
Jo men vad tänker du det "hjälper" att det tar tid? Missförstå mig rätt - givetvis är det jättestor skillnad på att hamna på bar backe med kort respektive långt varsel.
Men de besvär det för med sig att bli vräkt är ju lika stora. Och vissa besvärande aspekter aktualiseras redan långt innan vräkningen sker. Dvs det är ju fortfarande ett "akut" problem att försöka lösa skyndsamt även om man löper noll risk bli av med bostaden närmsta månaderna

Edit för att rätta stavfel

Senast ändrad:
Inte hittat om detta är skrivet men du kan inte hyra ett hus istället?
Det enda som ligger ute är hyror > 25000. Det är en tuff bostadsmarknad, "alla" är förvånade att jag lyckades få tag på ett kontrakt så snabbt som jag gjort och jag är less på att pendla 1,5 - 2 timmar/dag som jag gjorde förr. Jag lyckades även byta lägenhet till den jag har nu men fick betala dubbla hyror förra månaden för den här passar hundarna bättre då den ligger i markplan utan hala stentrappor.

Jo men vad tänker du det "hjälper" att det tar tid? Missförstå mig rätt - givetvis är det jättestor skillnad på att hamna på bar backe med kort respektive långt varsel.
Men de besvär det för med sig att bli vräkt är ju lika stora. Och vissa besvärande aspekter aktualiseras redan långt innan vräkningen sker. Dvs det är ju fortfarande ett "akut" problem att försöka lösa skyndsamt även om man löper noll risk bli av med bostaden närmsta månaderna

Eftersom du har svarat på frågan själv i ditt inlägg så förstår jag inte riktigt vad du vill att jag ska svara?

Jag tolkar det mer som att TS inte ska behöva känna fullständig panik, såsom man gör i en sådan situation, utan försöka ta ett steg i taget och testa lösningar och tillåta sig just att se om det går att lösa. Det brinner inte så att säga, även om det är känslan, i alla fall jag fick när jag fick klagomål. med lite mer lugn och förståelse för processen var det också lättare att hantera hundens problem- och att inte smitta honom med min oro. Det betyder absolut inte att man inte ska agera skyndsamt och inte att man ska strunta i att lösa det, tvärtom.
Nej en hund/hundar ska inte stå och skälla men ägaren måste också få en chans att hantera situationen och lösa det. Det ska också vara korrekt bedömning över vad som är en störning, vissa saker är lättare att bryta än andra, står de och ylar hela natten eller 5 minuter när man går tex. Det första är värre och en störning, det andra går lättare att lösa tex. Men det brukar gärna låta likadant oavsett hur hunden låter när man får klagomålet. Det visade sig när jag fick mitt att min hund lät 5 minuter vid 4 tillfällen under en period av 5 veckor, mitt på dagen. Din hund ylar när du är borta" lät så mycket mer dramatiskt dock.

Ja, om man får en varning så hade iaf jag varit väldigt försiktig framöver.

Inte direkt riktat mot ts alltså utan mer överlag. Tycker vissa svar här har varit väldigt bortviftande i stil med att det är i princip omöjligt att bli vräkt.
Det kan jag förstå. :) Jag känner tvärtom, att det var en del katastroftänk och det matar ju bara stress och löser inga problem. Det var inte menat som att vifta bort problemet @Mia_R om du upplevde det så.

Ja, om man får en varning så hade iaf jag varit väldigt försiktig framöver.

Inte direkt riktat mot ts alltså utan mer överlag. Tycker vissa svar här har varit väldigt bortviftande i stil med att det är i princip omöjligt att bli vräkt.
Det är o andra sidan ingen som har sagt att TS inte skulle vara försiktig. Hon har av inläggen att döma redan full panik. Räcker inte det?

Som sagt, mitt svar var inte riktat direkt mot ts.
Jag är en av dom som skrivit att ts inte kommer bli vräkt av det här och har inte haft någon baktanke med att skriva att ts inte kommer bli vräkt utan det är sanningen ts kommer inte bli vräkt eftersom ts vet om problemet och kommer göra något åt det.

Att du och andra sen matar på med om hur lätt det är att bli vräkt är ju bara märkligt i sammanhanget och att jag dessutom får en massa påhopp och dumförklarad både av ts själv och av flera andra är lågt.
Därför lämnade jag den här tråden förut men blir fortfarande taggad trots att jag skrivit att jag ville lämna diskussionen.

Senast ändrad:
Här är vid tre bekräftade störningar.
Hon vet ju om problemet och det ska mycket till innan man blir vräkt av skällande hundar.
Ja jag förutser att man löser problemet då alltså och inte fortsätter låta dom skälla dag och natt för då blir det ju en annan fråga men jag trodde det var självklart att vi diskuterade ts fall och att ts skulle lösa problemet i och med inlägget 😄

Senast ändrad:
Det är o andra sidan ingen som har sagt att TS inte skulle vara försiktig. Hon har av inläggen att döma redan full panik. Räcker inte det?
Jag har inte full panik, däremot blir jag väldigt irriterad när jag frågar efter lösningar och andra inte verkar läsa vad jag skriver utan diskuterar helt ovidkommande som inte gäller i mitt fall.
Hon vet ju om problemet och det ska mycket till innan man blir vräkt av skällande hundar.
Ja jag förutser att man löser problemet då alltså och inte fortsätter låta dom skälla dag och natt för då blir det ju en annan fråga men jag trodde det var självklart att vi diskuterade ts fall och att ts skulle lösa problemet i och med inlägget 😄

.Jag har inte besittningsrätt, jag kan bli vräkt om jag inte löser problemet. Om inget annat fungerar finns bara en lösning och det är att de måste bort.

Om alla ni som vill diskutera hur svårt det är att bli vräkt om man har besittningsrätt och andra skitsaker så föreslår jag att ni skaffar en egen tråd och slutar skriva här, så kan andra som läser vad jag skriver och som vill hjälpa mig försöka hitta en lösning utan att droga hundarna, bryta mot lagen eller förutsätta att alla ljuger stanna kvar. :idea:

Jag har inte full panik, däremot blir jag väldigt irriterad när jag frågar efter lösningar och andra inte verkar läsa vad jag skriver utan diskuterar helt ovidkommande som inte gäller i mitt fall.

.Jag har inte besittningsrätt, jag kan bli vräkt om jag inte löser problemet. Om inget annat fungerar finns bara en lösning och det är att de måste bort.

Om alla ni som vill diskutera hur svårt det är att bli vräkt om man har besittningsrätt och andra skitsaker så föreslår jag att ni skaffar en egen tråd och slutar skriva här, så kan andra som läser vad jag skriver och som vill hjälpa mig försöka hitta en lösning utan att droga hundarna, bryta mot lagen eller förutsätta att alla ljuger stanna kvar. :idea:
Och jag föreslår att du är lite trevligare mot folk som försöker hjälpa dig!

Det är ingen som hävdat att någon ljuger, bara att det ska kollas upp hur mycket dina hundar låter. Utefter det är det enklare att veta hur och på vilket sätt du kan lösa ditt problem med att de låter. Det känns väl inte som rocket science att förstå? Inte heller att de som klagar sällan specificerar hur mycket utan klagomål brukar ofta vara rätt dramatiskt, därför behöver man ju mer fakta. Har du hundar som ylar hela tiden du är borta är det ju rätt kört. Har du hundar som mer låter när du går och kanske från och till när du är borta, tex för att de rent faktiskt har hört något då så kan det finnas lösningar som hjälper i form av radio och persienner, stänga in i ett rum bortaför där ljud lätt hörs in /ut. Är det att de låter när du går mest kan du stänga in dem en stund innan du går, vänta tyst och säga till dem varje gång de börjar låta och sedan efter 20-30 minuter smyga ut ljudlöst. Du kan aktivera dem med lekasaker så att de har att göra, min får kartonger med godis i som han bara får när jag inte är hemma och jag slänger ut godis i hela rummet. Du kan stänga in dem en och en om det skulle göra det bättre eller tillsammans om det är en lösning, olika lösningar beroende på hur de låter och vad som fungerar bäst på hundarna.

Lugnande är tex adaptil du fått tips om, som halsband, som man sätter i rum och som även finns i tuggbitar som man ger som godis. Visste inte att det var sådan tabu. Kan ju vara en dellösning av flera, till vissa personer och deras hundar, hur ska man veta innan man tipsar vad som passar just precis dig och vad som gör dig sur? Att ge adaptil tuggbitar är inte som att ge hundarna Stesolid eller droga dem så de är borta, snarare skulle jag jämföra det med att ge dem lite ångestdämpande. Rent krasst är det ju inte bara du som har haft det kämpigt den senaste tiden med flytten, skillnaden är att du på ett logiskt plan förstår det, dina hundar gör inte det.

Jag har tyvärr inga tips men vill bara beklaga din situation och tycker du tänker rätt med att ta bort hundarna om det inte skulle fungera för dom att vara ensamma! Förstår hur svårt det beslutet är och det är bara tragiskt att folk i tråden inte kan respektera vad du säger utan fortsätter tjafsa om oväsentliga saker. :heart

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 005
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 569
Senast: lilstar
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 707
Senast: Liran
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 211
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar