Skällande hundar

Det finns ingen som kan vara hundvakt? Så de har sällskap?
Nej, vi är nyinflyttade och jag känner mycket få på orten. Jag har slängt ut de krokar jag har men jag kommer knappast få napp på att någon har dem när jag jobbar nätter.

Till er alla, jag VET att de skäller, det bor småbarnsfamiljer här och jag jobbar skift och kommer att börja jobba nätter snart. Jag kan INTE ha två ylande hundar nattetid i flerfamiljshus! Jag har mobilt bredband och tyvärr funkar inte kamera då jag har mobilen med mig.

Vet inte om det är något, men kanske hundarna skulle bli presenterade för grannarna så hundarna får chansen att förstå att grannarna hör till det nya boendet.

Vet inte om det är något, men kanske hundarna skulle bli presenterade för grannarna så hundarna får chansen att förstå att grannarna hör till det nya boendet.
Mja, min människoälskande hund lät ju inte (han varken skällde eller ylade jättehögt utan kombinerade de två på en viss nivå som en granne som jobbade natt och sov på dagen stördes av även om det inte var ihållande jättehögt) för att han vaktade utan för att jag lämnade och han var ensam. Är det en sådan orsak bakom gör det nog varken till eller ifrån att de känner grannarna.

Tror du att de skäller pga vaktar pga ljud från omgivningen eller för att de är ensamma?

Om det är vaktskäll hade jag absolut provat antiskallhalsband. Vår jämte kan skälla när hon har tråkigt i hundgården och där har halsbandet varit väldigt effektivt.

Nej, vi är nyinflyttade och jag känner mycket få på orten. Jag har slängt ut de krokar jag har men jag kommer knappast få napp på att någon har dem när jag jobbar nätter.

Till er alla, jag VET att de skäller, det bor småbarnsfamiljer här och jag jobbar skift och kommer att börja jobba nätter snart. Jag kan INTE ha två ylande hundar nattetid i flerfamiljshus! Jag har mobilt bredband och tyvärr funkar inte kamera då jag har mobilen med mig.
Jag vet att du vet, men du får ta reda på hur mycket och hur länge och testa dig fram med lugnande, musik, ha gardiner för fönsterna osv.
Du kan spela in hundarna med en diktafon eller med en gammal mobil och lyssna av när du kommer hem också. När du vet mönstret kan det vara lättare att komma på ett sätt att lösa. Du måste få en chans att agera på det här innan du måste hitta en lösning så att säga.

Svårt att veta varför de skäller men jag tror att det är för att de är ensamma.
Nu har jag iaf beställt en kamera som @dobbis rekommenderade, jag får lämna mobilen hemma och koppla upp den mot jobbmobilen som mottagare, om det nu fungerar. Får väl försöka sälja den om det inte går.

Nej vi kan ju inte göra så mycket åt saken faktiskt, men ett annat förslag är ju att du tillsvidare tar med dom i bilen och låter dom sova där när du jobbar och innan vintern kommer ordentligt hinna ensamträna eller hitta hundvakt.

Kupevärmare, varma bäddar och filtar kommer man långt med sålänge rasen har hyfsad päls.

Nej vi kan ju inte göra så mycket åt saken faktiskt, men ett annat förslag är ju att du tillsvidare tar med dom i bilen och låter dom sova där när du jobbar och innan vintern kommer ordentligt hinna ensamträna eller hitta hundvakt.

Kupevärmare, varma bäddar och filtar kommer man långt med sålänge rasen har hyfsad päls.
En hund får förvaras i bilen i högst 3 timmar när bilen står stilla. Den får inte förvaras regelbundet i ett fordon eller i en bil när du arbetar. Under den tiden måste du ordna en bättre lösning för hunden.

Källa: Jordbruksverket

En hund får förvaras i bilen i högst 3 timmar när bilen står stilla. Den får inte förvaras regelbundet i ett fordon eller i en bil när du arbetar. Under den tiden måste du ordna en bättre lösning för hunden.

Källa: Jordbruksverket
Ja än sen, sköter man sina hundar i övrigt dör dom inte av att sova i en bil en period.

Det gör vissa tävlingshundar varenda helg.

Ja än sen, sköter man sina hundar i övrigt dör dom inte av att sova i en bil en period.

Det gör vissa tävlingshundar varenda helg.
Bara för att det finns idioter, behöver man inte vara olaglig :idea:
Sen behövs det bara ett par skall o fel människa så blir @Mia_R anmäld.
Den ena hunden är 13 år gammal och inte så fräsch, ska den ligga i en kall bil?

Nu har jag iaf beställt en kamera som @dobbis rekommenderade, jag får lämna mobilen hemma och koppla upp den mot jobbmobilen som mottagare, om det nu fungerar. Får väl försöka sälja den om det inte går.
Det borde funka, jag har min som valpvakt,mobiltbredband hemma (dongel) o appen på mobilen

Problemet är att jag har varken tid, råd eller möjlighet att hitta någon annan lösning utan det är avlivning eller hitta ytterligare ett annat boende nu, direkt. Får jag dem inte sluta skälla kommer jag inte få bo kvar och att ha dem i bilen på parkeringen utanför jobbet är inget alternativ, så då återstår avlivning efter helgen. :(
Himla trist, men det låter ju som att du visste om problemet innan du flyttade in och inte kom som en överraskning. Vad hade du för plan från början? Att du blir av med lägenheten låter långsökt, har en granne vars ensamma hund skäller hela dagarna utan att det händer något (är anmäld).

Senast ändrad:
Om du kopplar upp den mot internet osv vid installationen och om du sätter i ett minneskort så ska den kunna spela in på kortet även om den saknar internet. Du kan ju inte prata med hundarna genom kameran då, men se i efterhand om de skällde.

I övrigt vill jag bara säga att jag förstår helt din känsla och hur du resonerar. För hundra år sen var jag i liknande situation. Värden hörde av sig om att det kommit in klagomål på att hundarna ylade och skällde dag och natt. Det var absolut inte sant för de var knäpptysta när jag var hemma. Jag trodde de var tyst när jag inte var hemma med. Så jag provade låtsas gå och satte mig i trappen. Greyhounden började yla efter 15 minuter.

Framkom något senare att den alkoholiserade tanten ovanpå i sin fylla och villa trodde hundarna var helt ensamma (jag jobbade väldigt oregelbundna skift) och svalt. Så hon hade börjat mata dem med korv genom brevinkastet 🙈 Särskilt när de "ylade av hunger".. dvs det var ett sjukt förstärkt beteende pga hennes korvmatning.

Två dagar senare åkte greyhounden till sin uppfödare för omplacering. Jag grät floder men jag kunde inte riskera lägenhetskontraktet. För man må ha starkt besittningsskydd osv. Men hundar som ylar flera timmar är inte något grannar anses ska behöva stå ut med. Grannen vägg i vägg hade en 8 v bebis med.

Så. Jag förstår dig verkligen. Men hoppas du hittar en lösning 💙

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
923
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 454
Senast: lilstar
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 601
Senast: Liran
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 150
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar