Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, vi är nyinflyttade och jag känner mycket få på orten. Jag har slängt ut de krokar jag har men jag kommer knappast få napp på att någon har dem när jag jobbar nätter.Det finns ingen som kan vara hundvakt? Så de har sällskap?
Mja, min människoälskande hund lät ju inte (han varken skällde eller ylade jättehögt utan kombinerade de två på en viss nivå som en granne som jobbade natt och sov på dagen stördes av även om det inte var ihållande jättehögt) för att han vaktade utan för att jag lämnade och han var ensam. Är det en sådan orsak bakom gör det nog varken till eller ifrån att de känner grannarna.Vet inte om det är något, men kanske hundarna skulle bli presenterade för grannarna så hundarna får chansen att förstå att grannarna hör till det nya boendet.
Jag vet att du vet, men du får ta reda på hur mycket och hur länge och testa dig fram med lugnande, musik, ha gardiner för fönsterna osv.Nej, vi är nyinflyttade och jag känner mycket få på orten. Jag har slängt ut de krokar jag har men jag kommer knappast få napp på att någon har dem när jag jobbar nätter.
Till er alla, jag VET att de skäller, det bor småbarnsfamiljer här och jag jobbar skift och kommer att börja jobba nätter snart. Jag kan INTE ha två ylande hundar nattetid i flerfamiljshus! Jag har mobilt bredband och tyvärr funkar inte kamera då jag har mobilen med mig.
Nej vi kan ju inte göra så mycket åt saken faktiskt, men ett annat förslag är ju att du tillsvidare tar med dom i bilen och låter dom sova där när du jobbar och innan vintern kommer ordentligt hinna ensamträna eller hitta hundvakt.Nej, vi är nyinflyttade och jag känner mycket få på orten. Jag har slängt ut de krokar jag har men jag kommer knappast få napp på att någon har dem när jag jobbar nätter.
Till er alla, jag VET att de skäller, det bor småbarnsfamiljer här och jag jobbar skift och kommer att börja jobba nätter snart. Jag kan INTE ha två ylande hundar nattetid i flerfamiljshus! Jag har mobilt bredband och tyvärr funkar inte kamera då jag har mobilen med mig.
En hund får förvaras i bilen i högst 3 timmar när bilen står stilla. Den får inte förvaras regelbundet i ett fordon eller i en bil när du arbetar. Under den tiden måste du ordna en bättre lösning för hunden.Nej vi kan ju inte göra så mycket åt saken faktiskt, men ett annat förslag är ju att du tillsvidare tar med dom i bilen och låter dom sova där när du jobbar och innan vintern kommer ordentligt hinna ensamträna eller hitta hundvakt.
Kupevärmare, varma bäddar och filtar kommer man långt med sålänge rasen har hyfsad päls.
Ja än sen, sköter man sina hundar i övrigt dör dom inte av att sova i en bil en period.En hund får förvaras i bilen i högst 3 timmar när bilen står stilla. Den får inte förvaras regelbundet i ett fordon eller i en bil när du arbetar. Under den tiden måste du ordna en bättre lösning för hunden.
Källa: Jordbruksverket
Bara för att det finns idioter, behöver man inte vara olagligJa än sen, sköter man sina hundar i övrigt dör dom inte av att sova i en bil en period.
Det gör vissa tävlingshundar varenda helg.
Det borde funka, jag har min som valpvakt,mobiltbredband hemma (dongel) o appen på mobilenSvårt att veta varför de skäller men jag tror att det är för att de är ensamma.
Nu har jag iaf beställt en kamera som @dobbis rekommenderade, jag får lämna mobilen hemma och koppla upp den mot jobbmobilen som mottagare, om det nu fungerar. Får väl försöka sälja den om det inte går.
Himla trist, men det låter ju som att du visste om problemet innan du flyttade in och inte kom som en överraskning. Vad hade du för plan från början? Att du blir av med lägenheten låter långsökt, har en granne vars ensamma hund skäller hela dagarna utan att det händer något (är anmäld).Problemet är att jag har varken tid, råd eller möjlighet att hitta någon annan lösning utan det är avlivning eller hitta ytterligare ett annat boende nu, direkt. Får jag dem inte sluta skälla kommer jag inte få bo kvar och att ha dem i bilen på parkeringen utanför jobbet är inget alternativ, så då återstår avlivning efter helgen.
Om du kopplar upp den mot internet osv vid installationen och om du sätter i ett minneskort så ska den kunna spela in på kortet även om den saknar internet. Du kan ju inte prata med hundarna genom kameran då, men se i efterhand om de skällde.Svårt att veta varför de skäller men jag tror att det är för att de är ensamma.
Nu har jag iaf beställt en kamera som @dobbis rekommenderade, jag får lämna mobilen hemma och koppla upp den mot jobbmobilen som mottagare, om det nu fungerar. Får väl försöka sälja den om det inte går.