Usch, jag kan förstår att du är stressad av detta
Har tyvärr inte så mycket tips utöver dom du fått. Är det via trapphuset som hundarna hörs? Köpa ett ljuddämpande tyg att hänga upp på insidan av ytterdörren? Bor du i Skåne så har jag ett sådant hemma, bara att komma förbi och hämta.
Min lilla bjäbba skäller också när jag kommer hem, så i min förra lägenhet innebar det att jag inte kunde komma hem tidig morgon/sen kväll/natt. Valde efter tre månader i den lägenheten att flytta (av flera anledningar), har nu flyttat till en marklägenhet istället där vi kan leva lite mer som i ett hus men utan att behöva bo i hus. Så skönt att slippa anpassa sig med rädsla för att hunden ska skälla, så har full förståelse för dig. Hade även två hundar tidigare, varav en utveckade separationsångest efter flytt till hus från lägenhet. Lägenheten var EXTREMT lyhörd, det var som att min hund stod i grannens lägenhet och skällde (jag fick höra inspelning). Valde att ge bort hunden till hennes husse, min exman, som bodde i vårt gamla hus. En superbra lösningen men fy fan vad tungt det var.