Vilka arabhingstar är "heta" inför betäckningssäsongen 2010?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare El Karisma
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vilka arabhingstar är "heta" inför betäckningssäsongen 2010?

Grattis!!
Då innebär detta att nya planer smids antar jag,hm.
Tänk nu på att det finns fler i detta landet håller på
med arabavel, du behöööver inte avla till alla:angel:
Fast känner jag dej rätt så: SSWOOSSCCHH!!
(in genom en örat och ut genom det andra):devil::D

Har du några bilder på dina Preference ungar som du kan visa här? :)

äsch! Vem gör inte det då?
Och min ska inte betäckas innan hon har tävlats lite iaf, såvida inget oförutsett händer!

Fille har jag "provparat" med massor spännande ston :d

Det var visserligen inte jag som fick frågan, men jag lägger ut ett par bilder på min vackra Preference-dotter i alla fall. ;) Hoppas på att få se bilder på fler...

Sawanusia, skm, född 2008, Preference - Salaterka/Elton. Uppfödare (& foto): Anette Mattsson.

Sawanusia129.jpg

Sawanusia026.jpg

Carina på Silver Arabians

Senast ändrad:

Hon är verkligen fin, en arabtjej ut i hovspetsarna.

Har du funderat på någon framtida drömkavaljer till henne?

Hon är verkligen fin, en arabtjej ut i hovspetsarna.

Har du funderat på någon framtida drömkavaljer till henne?

Nej, inte på allvar. Jag tar ett år i taget. I år får jag förhoppningsvis min efterlängtade Ecaho + Zefirka-unge (två år och massor av pengar senare...). Det räcker för mig för tillfället. Nästa år planerar jag att betäcka Sawanusia, men det är ännu ett oskrivet blad. Kanske skjuter jag på det och rider in henne först istället. Vem vet?

Har bilder så det kryllar om det eftersom vi plåtar massor,men jag har aldrig tagit mej tid att bli klok på hur man laddar upp på pixbox osv.
Får återkomma,behöver skotta ut oss själv och hästarna nu.
Liiite trött på snön...:crazy:

Emfatyk PL hittar du på Wärsjönäs hemsida inkl avkommor,som ser mkt trevliga ut!
Modern till mitt ena sto har lämnat väldigt trevligt föl med honom i Belgien så jag hoppas på en korrekt och vacker fölunge jag också!

Du har väl sett att han är CA-bärare? Men du kanske har testat dina ston så du vet att det inte är några problem? :)

Jag tycker att det här fenomenet vi har sett över världen i vinter är fantastiskt. CA Status List ökar med 40-50 testade hästar om dagen. Det visar på att många uppfödare världen över tar det på allvar och det blir inte någon större grej längre att ha en bärare. Det ökar bara tryggheten och möjligheten att göra säkra val.

Senast ändrad:

Jo,jag vet det.
Nej,jag har inte fått resultat ännu.
Har ett sto som är CA-fri eller vad man ska kalla det.
Det är Cordoba -06 e Premier u Comtessa som jag köpte för bara ett par veckor sedan!:d
Båda föräldrarna är testade CA N/N så då är hon klar.
Skulle inte chansa på bärare med ett sto som också är bärare.
Det vore väldigt dumt och onödigt.
Sen får ju var och en ta ställning till om man vill betäcka med bärare om ens sto är N/N.
Jag tror inte att folk i allmänhet kommer att utesluta dem,men en del kommer nog att göra det.

Jag tycker också att det är toppen. Och kul att se att flera verksamma svenska uppfödare testar och offentliggör på listan. :)

CA-statuslistan har uppemot 1000 träffar per dygn nu så som uppfödare man kan ju se det som lite internationell PR för sin avel också.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 692
Senast: kopparberg
·
Avel Har ett sto som jag funderar på att betäcka till våren. Hon är väl egentligen avlad för hoppning e: Lipton ue: Walör uue:Brilliant...
Svar
15
· Visningar
2 203
Senast: Vikan
·
A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: angeeliicaa88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10