Vackert men hett sto

Sv: Vackert men hett sto

Både sto och unge fick trevliga siffror, grattis! Bilder på båda?

Jag tycker att Belamour verkar vara en riktigt trevlig kille, kanske lite för lugn i mitt tycke ,men jag gillar precis som du hästar med mycket fart i och han är otroligt stadig för att vara unghäst! = Borde passa din flicka toppen! :laugh:

Jag säger Aerline H eller Nobel! Det är två grabbar som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Gillar de avkommor jag träffat och sett efter dom. De har alla verkat väldigt trevliga i temperamentet och både haft trevliga gångarter och god hoppförmåga!

Jag tycker att Belamour verkar vara en riktigt trevlig kille, kanske lite för lugn i mitt tycke ,men jag gillar precis som du hästar med mycket fart i och han är otroligt stadig för att vara unghäst! = Borde passa din flicka toppen! :laugh:

Men om man har ett sto som man tycker har på gränsen till för mycket temperament så är kanske en hingst som Belamour rätt val? Då kanske avkomman får lagom mycket temperament. Bara en tanke! :idea:

kl

Jag tror också Belamour kan vara ett bra alternativ. Jag funderade på honom till mitt xx sto sist men valde annan hingst pga att sperman inte räckte. I efterhand är jag glad att det inte blev Belamour då jag tycker han har lite svag överlinje och om jag inte minns fel så rek. han till ston med just stark överlinje. Sen tycker jag att ett par av fölen jag sett efter han haft lite svag front vilket mitt sto också har, ditt med? - Tänkte på att både hon och fölet fick 7or på just fronten...

Dock har han ju lite bland stam iom med 3-4e leden vilket jag tycker kan göra sig bra med ditt sto

kl

Jag tror också Belamour kan vara ett bra alternativ. Jag funderade på honom till mitt xx sto sist men valde annan hingst pga att sperman inte räckte. I efterhand är jag glad att det inte blev Belamour då jag tycker han har lite svag överlinje och om jag inte minns fel så rek. han till ston med just stark överlinje. Sen tycker jag att ett par av fölen jag sett efter han haft lite svag front vilket mitt sto också har, ditt med? - Tänkte på att både hon och fölet fick 7or på just fronten...

Dock har han ju lite bland stam iom med 3-4e leden vilket jag tycker kan göra sig bra med ditt sto

Va? Pratar du om mitt sto och föl? De har inte fått 7:or på fronten?

Läst mitt inlägg en gång till och notera att jag skrev "kl" i början på det...

Det betyder knapplån om du missat det, alltså menade jag inte ditt sto eller ditt föl utan TS sto + föl....

Belamour fick 88998 exteriört, så det är ju bättre än "mina" 7:or.
Finns inte så många hingstar med de krav jag har som även har 9 på h-h-b.

Liknande trådar

Avel Hade nån tråd i höstas men har inte kommit fram till så mkt ang hingstval till mitt sto i år. Så nu vill jag ha nya tankar och idéer...
2
Svar
22
· Visningar
2 852
Senast: rebeckasff
·
C
Avel Har kikat lite på stammen på min systers shetlandshingst. Funderar lite över varför han ser ut som han gör. Visad som 3-åring med 37 p...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: ameo
·
Avel Har ett jätte fint elvaårigt sto, importerad ifrån Holland. Hon har ingen känd stam men det är väldigt mycket fullblod i henne, modern...
Svar
12
· Visningar
1 429
F
Avel Leker lite med tanken om att betäcka mitt sto kanske till våren eller nästa år. Så vad kan ni ge mig för tips, fick avliva mitt...
2
Svar
28
· Visningar
2 380
Senast: gragge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka