Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är själv såld på Don Romantic som har lämnat många fina avkommor.
Hade själv ett fint stoföl efter honom som fick 9,8,8 på fölvisningen men som tyvärr dog på djursjukhuset,blev smittad av Rotavisus där!?
Tack för alla tips! Det är sjutton inte lätt att välja, och så får man ju se vad som godkänns vid årets bruksprov.
Jag känner mest för satsa på en hopphingst med goda gångarter. Och gärna med ett ganska stort svenskt inslag. Mitt sto är ju genuint svenskt så när som på lite Cortez, och jag kan tycka att det är värt att bevara. Eller tänker jag helt fel? Är det bara import-hingstar som gäller?
Tack för alla tips! Det är sjutton inte lätt att välja, och så får man ju se vad som godkänns vid årets bruksprov.
Jag känner mest för satsa på en hopphingst med goda gångarter. Och gärna med ett ganska stort svenskt inslag. Mitt sto är ju genuint svenskt så när som på lite Cortez, och jag kan tycka att det är värt att bevara. Eller tänker jag helt fel? Är det bara import-hingstar som gäller?
Om Saigon kommer i avel nästa år så borde han kunna vara en lämplig kandidat. Har en bra typ som han nedärver, verkar även ge sina avkommor både hoppteknik och gång, och ett helt underbart temperament. Han är även svenskstammad som du gärna vill ha.
Hmm, börjar kännas som jag förrespråkar Saigon lite överallt...
/Camilla
Sandro blodet ger ju bra av allt Vad ligger budgeten på? Finns ju hur fina hingstar som helst för den som kan o vill öppna plånboken, Sandro Boy tex, hade jag ett allroundsto med stam värd honom hade jag tagit mig en stark funderare på honom. Sir Oldenburg hade jag gärna tagit om jag hade ditt sto! Fin typ (har sänkt rygg nu som äldre men har sett kort på honom som ung o där har han en helt ok överlinje), rör sig bra, o är nog inte helt kass på att hoppa heller med den stammen
Smickrande att du föreslår Sandro boy, men det är nog lite väl häftigt med 2.000 euro per dos till min hobby-häst! Jag har ingen aning om stoet är lätt att få dräktigt. Hon är 12 i år och är aldrig betäckt tidigare. Men jag håller med, finns många fina hingstar i de linjerna!
Fler förslag?
Tack Camilla! Väldigt fin hingst. Har du egen erfarenhet av hans avkommor?