Come On-Landadel

Sv: Come On-Landadel

Kan ej se bra på filmen då jag är på iPhone men såg en suddig skimmel:).
Trodde ej han var skimmel..

Tack!!

Come On e Cantus - Landgraf har närmre 30 avkommor med resultat i svår hoppning och ett par i svår dressyr, ligger högt i hoppindex (ca 140) och minst 9 godkända söner.

Här bilder och info:

http://www.teamharmony.net/stallions/come.html

Och vad gäller Landadel så är det absoluta favoriten. Jag hade en Landadel-valack som jag fick ta bort förra året som gått svårt hoppning, och nu har jag ett gammalt Landadel-sto i Tyskland som jag SKA få dräktigt i år!

Vad ska du lägga på ditt sto? Vad har hon mer! Lyllos att ha ett landadelsto! Har nu läst på lite o det verkar vara en riktigt förärvningsäker hingst.

Jag har nu tackat ja men ej bestämt var hon ska stå el hingst :)

Väljer mellan Monte Bellini eller "vår" nygodkända Fairbanks e Flemmingh -Inselfürst- Argentinus. Hon är 23 år och jag vill ha så färskt skick som möjligt. Tror jag gör ett försök med Monte (det blir skick från ena sidan av Tyskland till andra sidan) och vill det sig inte så kör jag på färskt från Fairbanks.

Hon har tidigare lämnat riktigt bra avkommor med vår Cashman e Contender, så jag tror på Contender-blodet via Montender. Hon lämnar dubbeltalanger oavsett hingst.

Jag är ju dock lite insnöad på just hingstarna hos oss eftersom hon står där, jag går ju inte över ån efter vatten.

Det man skulle vilja veta är ju både hur hon ser ut och hur hon är att rida/hoppa. Är hon känslig eller tuff? Hoppar hon stora språng med mycket scope a'la Cardento eller är hon en gummiboll a'la Landadel/Stakkato? Är hon långbent och ädel eller lite mer kompakt? Svårt för dig att svara på men relevant för att kunna välja hingst. Ser man bara till stammen så gissar jag dock på att hon är snygg av rätt typ och ganska elastisk. Landadel är känd för att lämna avkommor som är snygga, rör sig bra och kan vända ut och in på sig i sprången fullständigt.

Du har många fördelar med att låta henne vara kvar i Tyskland när det gäller hingstval. Å andra sidan så ser det ut som om det bara dröser in riktigt bra hopphingstar hit också, så det finns mycket att välja här till våren.

Ur säljsynpunkt så är det ju alltid intressant med de blodslinjer som det inte finns så mycket av här än. Accorado, Argentinus, Escudo, Cornet Obolensky, Stakkato, Valentino, Diamant de Semilly osv.

Vilket angenämt "problem" du har! :)

ok, har "ni" mkt hingstar där ditt sto står?

Ja, jag funderar nu på Salito eller Embassy. Synpunkter på det?

Jag vet bara att hon har mkt scoop men ska ringa o förhöra henne sedan. Har fågat efter bild o film.

Hon står på stuteri nu tydligen i Tyskland o jag kan ha henne kvar där men jag vet ju ej om de är duktiga o kan djupseminera tex...

Två superhingstar, så det är bara att köra! Embassy-bröderna har ju fantastiskt möderne och Salito är ju en personlig favorit. Jag har dålig koll på deras avkommor (Salitos är unga) men du vet ju mkt om stoet så det hade jag inte funderat en sekund på!

Vi har dåligt med hopphingstar där jag har stoet tyvärr, så funkar det inte med skick på Monte blir det nån av gångartshingstarna (som alla kan hoppa)!

Jag kan ha film på honom hemma, men jag tror inte det. Däremot så har jag några dåliga bilder men de har jag nog lagt upp här förut.

Hittade:

http://www.youtube.com/watch?v=lJeJfR2EVJ0

Blir nästan gråtfärdig ut när jag ser det där, han var lite annorlunda med Winter i sadeln.

filmen stannar mitt i men jag försöker igen.

vad menar du med kommentaren om winter. Bättre ryttare förut?

Har börjat tänka att jag kanske ska ta en hingst med Accorado i så att man linjeavlar på mödernet lite. Typ en Accord II-cantus-clinton ;)

Är det stor fördel att behålla henne i det förbundet? Har de bra auktioner mm?

Dvs ska jag behålla henne i Tyskland? finns det mkt fördelar med det?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 646
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 580
Senast: Kirie
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 209
Senast: Meggan
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka