Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
'Tex så tycker min förra hovslagare att min häst är en skithäst av stora mått.......'
'....klinikveterinären som enligt kunniga hästbekanta' är citat stenhård rekommenderade verkligen köp och rekommenderade hästen till avel.
Jag visste inte att dessa yrken per automatik gjorde att de var experter på avel
(eller för den delen experter på det mesta)
Det beror ju på vad orsaken till att hon inte är lämplig att betäckas är.
Har jag samma avelsmål som personen ifråga?
Denna kanske avlar för att den vill ha elittäclande hästar, medans jag själv avlar för att få en trygg familjehäst!
Givetvis skulle jag ta bort olämplig märr från avelsboxen. Men det skulle krävas mer än en kunnig person för att få mig att avstå.
AM
Så hade jag nog resonerat också.
Sen är det ju lite svårt ibland,tex har en kompis ett sto som gått svårklass hoppning med jättebra resultat.Hon blev bedömd som 4åring och fick klass 2 (och då rekommenderas de väl(?) inte till avel).Hon är inte så fin rent exteriört men hon har mycket goda prestationsmeriter.Hennes avkommor har gått extremt bra i hoppning.
Huvudet på spiken. Aldrig hör man så mycket skitsnack om kollegor som bland just hovslagare. Undrar varför. Det finns ju plats för alla...
Min hovis säger aldrig nåt om andra hovisar. En regel som jag försökt få honom att bryta. men nej. På sin höjd kan han säga att den behöver nog en storlek större