Nämen vad säger du?! Det skulle aaaaaaaldrig hända hos mig
QUOTE]
Vet du, dina är inte i närheten av vad jag sprungit på emellan varven. Allt från lurviga dyngsura islandföl i en lösdrift med en glödlampa, ännu roligare då de verkligen är genomblöta och således ganska svårt att se om det är en ljus, black och skäck i allt samt virvlar haha, rena skämtet då de aldrig haft grimma på sig och det är i november.
Sedan finns det elitryttare som tävlar på internationell nivå som inte vågar gå in till sitt eget sto men vill att jag ska göra det själv och således rodda ilsken märr och superrädd fölunge. MEN så finns alla de där som faktiskt är rena drömmen och sedan alla som är fullt acceptabla. Lite svårigheter måste det ju vara hehe.
kl
Vad gäller pengar från atg så är det väl ändå så att stc och sg är dem som genererar mest pengar åt atg -indirekt.
Jag tycker inte det spelar någon roll hur mycket de olika sporterna får, men ridsporten får mycket vs vad de drar in. Man kan välja vart man vill lägga pengarna ju och jag anser att asvh gott kunde lägga en subvention rörande fölregistrering.
Iallafall stc har ju egen personal som i princip inte gör annat än åker runt och id-kollar och märker fölen. Har för mig det är 4 personer eller nåt. Så de torde ha större personalkostnad än asvh.
Sen att stc är äckeldyra på ägarskiften.... SG tar ingenting för häst som passerat tävlingsbar ålder, hur det är innan vet jag inte.
Mer än en hundring borde det inte kosta att rega om, då detta görs i datorn och skriva ut en lapp rörande detta. Jisses, det borde gå på bara några minuter.
Gira
Sitter just nu med både ägarskiften, import som ska under svensk flagg och fölreg där det strular. *s* glömde skriva under ( var lite mycket där ett tag)och de kan inte skicka tillbaka utan jag måste fylla i en ny...