Vilken hingst el blodslinje kommer bli 2010 års samtalsämne?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Laahra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 3 164
Sv: Vilken hingst el blodslinje kommer bli 2010 års samtalsämne?

Så tänker jag också, men Totilas själv är jag inte intresserad av. Vill se hur avkommorna blir innan jag använder en så spekatkulär hingst.

Får vi inte Gribaldi kanske någon kan ta in Zardin Firfod, har sett några trevliga ungar efter honom.

Ryktet säger att Gribaldi har väldigt dålig sperma kvalité. Dock finns han ju även på FAI men jag vet inte hur den är. Jag är intresserad av en hingst från samma station och det är inga problem att få skickat till Sverige iaf.

Jag tror också den hingstlinjen kan få ett uppsving iom att Totilas inte kommer vara i avel än på ett par år.

Oj då, det visste jag inte att han hade!

Kostolany och Silvermoon har ju funnits tillgängliga här, men de blev inte så mycket använda. Kostolany stod på FAI om jag inte minns fel, men jag vet inte hur det var med Silvermoon. Kankse kan någon ta in Zardin Firfod igen!

Jag var i kontakt med importören av Kostolany-simmare. Det var FAI och man betalade för 3 strån, och kvaliteten var super. Hade jag haft mod hade jag nog slagit till. Känner mig nog inte modig nog redan, allt ska ju betalas innan man vet om det tar sig och det kostar ju en peng. Samtidigt, tar det sig på ett strå så får man ju tre kanonbilliga fölingar. ;) Frågan är hur mycket gambler man är.. Det är mycket att fundera över nu ;)
/U

Jag har ju bara ett sto och hon blir 20 nästa år så tre strån blir väl för mycket eftersom hon tagit sig på första brunsten varje gång;)

Jag har ju bara ett sto och hon blir 20 nästa år så tre strån blir väl för mycket eftersom hon tagit sig på första brunsten varje gång;)

Du kanske kan sälja de 2 som blir över, för bra pris till mig, så hoppas vi att min också tar sig på första ;) (så kan vi sälja det sista).
Skönt att ditt sto är en sådan klippa! Hon tog sig dessutom när ingen annan gjorde det! Inte illa.
/U

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten El Barone 111 Z, som ägs av Lövsta Stuteri, tas ur den internationella hoppsporten. Nu väntar ett liv på hemmaplan med fokus på...
Svar
2
· Visningar
528
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 041
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka