Sv: Daytona

Jag tycker personligen att Daytona VDL är en trist hingst...men klasserna jag hänvisade till var inga LOKALA klasser.
SvRFs registrerar bara resultat från regionala klasser och uppåt. 2008 var Daytona VDL 5-år och alltså startade han precis på den nivå som man kan förvänta sig av en 5-åring (de får ju inte gå högre klasser, medelsvår är för 6-åringar).

Om han tävlats utomlands i år som 6-åring får du fråga Flyinge om,
om du nu är intresserad av hingsten på riktigt.:grin:

Jag tyckte också att han var trist, osynlig och med tråkig mekanik.. tills jag såg honom på Flyingedagarna. Känns som han har vuxit i sig själv.. eller så var dte bara en bra dag. Jag ska kolla mer iallafall..
Jag förstår att du inte hänvisade till lokala klasser, men frågan var ju varför det inte fanns mer. Vad hände sedan?
/U

Ett stort, ädelt sto med massor av gång och energi...men varför skulle man välja Daytona till ett sådant sto när det finns så många andra fina hingstar?

Jag var väldigt kritisk, men nu tror jag att jag tänkt om lite.. Värt att kolla lite till.
Varför skulle han användas till ett ädelt sto med energi?
/U

Läste på Flyinges hemsida härom dagen att Daytona har skickats till VDL nu i December... :(

"Hingsten Daytona 1141 e. Don Primero – Befalas xx var verksam i Flyinges avelsprogram under säsongerna 2007 och 2008. Med sin kombination av utmärkt gångartsblod och med stort fullblodsinslag borde han ha haft en naturlig plats som förädlare i svensk dressyravel. Dock rönte han ett svagt intresse från stoägarna varför han togs ur avel inför säsongen 2009. Han utbildades vidare av Flyinges chefsberidare Susanne Gielen inför tävlingssäsongen 2009, men råkade tyvärr på senvåren ut för en skada som hindrade honom från att komma till start. Hingsten är nu återställd och har fortsatt ridits och tränats under hösten av vår beridare Olof Axelsson och är idag klar för start i Msv klass.

Daytona går nu ner till delägaren VDL i Holland, där han kommer att ridas av Emmelie Scholtens som tidigare i år red VDL ägda hingsten Westpoint till seger i 6- årsklassen i unghäst VM i Verden. Daytona kommer i Holland att bjudas ut till salu."

Tråkigt...

Tack för uppdateringen. Trist val kan jag tycka efter att ha sett honom på showen. Hade honom som en (av i och för sig många) kandidater. Jag inbillar mig att han skulle passa bättre till mitt sto än fadern.
Nu blir det lite lättare att välja ;)
/U

Liknande trådar

Q
Avel Hoppas ni vill och vågar vara med och diskutera den här frågan för det här har jag gått och "sugit" på länge. Jag är jätteintresserad...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 554
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: Fredag
·
Avel Jag ber om ursäkt i förväg för ett långt inlägg, och hoppas att nån orkar läsa det ändå. Det finns många diskussioner om vad som ska...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 273
Senast: Derring-Do
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar