10 föl eller fler utan framtid??? Halvlång tråd....

Sv: 10 föl eller fler utan framtid??? Halvlång tråd....

Snygg rättelse i Travronden idag...

B******n dementerar att h*n inte alls var sjukskriven när styrelsemötet angående framtiden för dom statslösa fölen skulle ske.

Nä... h*n hade tagit semester och var bortrest.. :eek: :o
Vidare att det inte alls var 5 Coktail Jetföl som det hade fuskats med. Dom var "bara" 2 stycken. ( föruton alla andra föl med andra franska stammar)

Här kan vi prata om att dom ansvariga totalt ignorerar och nonchalerar stoägare som drabbats.

Hur i hela h-e kan man ta SEMESTER istället för att gå på ett möte för att förklara och försöka hjälpa stoägare som dom har satt i klistret?????????????????????????????????????

Fy f-n!!

AM

Varför har denna tråden blivit så starkt redigerad för? Flera inlägg borta..... :crazy:

Hur i hela h-e kan man ta SEMESTER istället för att gå på ett möte för att förklara och försöka hjälpa stoägare som dom har satt i klistret?????????????????????????????????????
Fråga utrikesministern :angel:

roslagen skrev:
Varför har denna tråden blivit så starkt redigerad för? Flera inlägg borta..... :crazy:

Jag tycker att alla inlägg är kvar.. :confused:

Finns väl inget som vi har skrivit här som borde tas bort?

AM

Det saknas inlägg....och jag håller med, fanns väl inget att bli upprörd över.

TVå inlägg är borttagna, då det första passerat gränsen för vad som kan räknas som skitsnack/svartmålning *typ* och det andra var ditt svar på det inlägget - hade sett konstigt ut om det var kvar...

Detta ÄR en tråd som balanserar på gränsen för vad som är tillåtet här, jag hålelr noga koll så Ni håller er inom gränsen!

ameo skrev:
TVå inlägg är borttagna, då det första passerat gränsen för vad som kan räknas som skitsnack/svartmålning *typ* och det andra var ditt svar på det inlägget - hade sett konstigt ut om det var kvar...

Detta ÄR en tråd som balanserar på gränsen för vad som är tillåtet här, jag hålelr noga koll så Ni håller er inom gränsen!
Nyfiken fråga:
Det som diskuteras i tråden är ju offentliga fakta? är de emot forum reglerna?

risken att det går överstyr är uppenbar.
Det finns offentliga fakta, sen finns de som har likadana/liknande historier att berätta och glömmer bort att det hamnar utanför offentligheten när det bres på lite extra... DÅ har det passerat gränsen.

ameo skrev:
risken att det går överstyr är uppenbar.
Det finns offentliga fakta, sen finns de som har likadana/liknande historier att berätta och glömmer bort att det hamnar utanför offentligheten när det bres på lite extra... DÅ har det passerat gränsen.
tänk om jag skulle ta o tänka lite själv, då skulle du slippa svara på korkade frågor :o :bow:

Jag tycker att det är helt rätt att tråden granskas nog så att det inte blir någon svartmålning. :bow:

Mina inlägg bygger på "offentlig" fakta och när jag lägger in "egna"
funderingar är jag noga med att poängtera detta och jag hoppas att det framgår tydligt. Om inte är det helt ok att ta bort inläggen :smirk:

Just detta inlägg som togs bort reagerade inte jag på som att det skulle vara "värre" än vilket inlägg som helst. Att mitt svar togs bort kan jag ju hålla med om verkar logiskt då det annars kanske inte förståtts av någon men i övrigt kan jag faktiskt inte se att Nafayette gjorde något som helst övertramp, men det är jag det.

Otroligt vanligt, om du inte bytte hingst så ring upp och tala om att du vill ha tillbaka pengarna. Så här går det tilll på många ställen, hon ska vara med på språnglistan oavsett om hon är dräktig. Kanske hade han 70 ston och fick hälften dräktigt på fryst?
Vilka pengar de fått då.
vi stoägare får banne mig betala så det räcker ändå utan att de luras. Jag är stenhård och kollar och är misstänksam. Hör efetr med STC jurister hur det ligger till. Icke dräktigt måste väl också räknas på de 25 ston som får betäckas? annars är det ju mygel med siffror. de ärnkar nog kallt med att dräktigheten är på 60% och att de klarar att ta fler betalningar och inte få dräktigt. dessutom var ditt sto i slutet på säsongen så hur mkt har de lagt ner för att få dräktigt?

Nu hände det inte mer än att vi bidrog till att någon tjänade extrapengar på bokningsavgifterna, men det kunde ha blivit så att vi fått föl nr 26 och stått med ett föl som inte fått registrerats på "ärligt" vis.
Eftersom vi var där vid "stängningsdags" visste inte stuteriet om vårt sto var dräktigt eller ej. Vi tog hem henne och kollade hemma...eller var de helt säkra på att hon inte var dräktig, tro !?
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro :confused:
Det fanns ju 25 andra ston på listan redan.

Att vi fått någon annans plats i sista stund stämmer inte heller eftersom vi bokade och betalade nästan först av alla.

Dags att sätta ner foten och sätta stopp för fusket :mad:

Vi har ringt både hingstens representant och STCs jurist.

lsz Vi tog hem henne och kollade hemma...eller var de helt säkra på att hon inte var dräktig skrev:
Jösses, då skulle jag också funderat på om hon inte alls blev seminerad!

CK skrev:
lsz Vi tog hem henne och kollade hemma...eller var de helt säkra på att hon inte var dräktig skrev:

Skönt att någon kan förstå mina funderingar.
Jag vill verkligen inte tro att det kan vara så och skäms nästan över att ens ha tänkt tanken, men det var så mycket konstigt vid vår vistelse där och nu när vi inte finns med på listan över betäckta ston blir man minst sagt fundersam :confused: (skriver bara utvalda delar här på forumet)

knapplån

Är inte alls insatt i travaraveln men denna tråd kan jag inte låta bli att läsa varje dag. Verkar helmystiskt på flera håll här. Stå på er och håll oss uppdaterade, tack!

Ja, visst är det spännande.
Det jag nu inser, som "ärlig travhingstägare", är varför vissa tjänar mycket mer pengar än andra.... :(

Du kanske skulle börja engagera dig i en annan del av travaveln, Vet du hur många varmblodstravare som ens överlever 2 års ålder???? Varför bry sig ombrödsmulor? Börja i rätt ände om ni ska oja er tack...

IrishDraft skrev:
Du kanske skulle börja engagera dig i en annan del av travaveln, Vet du hur många varmblodstravare som ens överlever 2 års ålder???? Varför bry sig ombrödsmulor? Börja i rätt ände om ni ska oja er tack...

Vi började avelsverksamheten för drygt 10 år sedan och alla avkommor lever än idag :cool:

Starta gärna en egen tråd om du vill diskutera travarens medellivslängd eller vad du nu vill uppnå med ditt obegripliga inlägg :idea:

Senast ändrad av en moderator:

IrishDraft skrev:
Men vilket härligt inlägg från en som verkligen är insatt i frågan.. :eek: Tyvärr är det för mig helt obegripligt?
Menar du att de flesta travare inte överlever i 2år? Varför inte det?? :confused:
Eller menar du att 30 för som redan kostat runt 150 000:- (på en höft) är brödsmulor? :confused:
Vilken ända ska vi oja oss över?? :confused:

/Humlan- *Förvirrad*

Liknande trådar

Avel En kompis har lyckats få ett föl den 20/12 2008 som resultat av en tjuvbetäckning med en 2-årshingst, hingsten är svensk varmblodig...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: rebus
·
S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 662
Senast: Blossi
·
C
Avel I år är det dags igen med delade åsikter mellan hingsthållare/ägare och regelverk :angel: Hur ska vi ha det undrar man varje år sådana...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Senast: clownen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12