Sv: 10 föl eller fler utan framtid??? Halvlång tråd....
Det där har jag grunnat på..
Och jag vet att någonstans under allt trassel så ringde en varningsklocka redan i maj.
För vi ringde ägaren och sa att märra hade fölat.
Han i sin tur skulle iväg till Frankrike och tävla så han sa till mig att jag skulle fixa "pappersexcercisen"
Då ringde jag V******o ( Kallar dom V nu)och sa att hon fölat.
Han i sin tur sa att ägaren skulle få ett fölkort och den skulle skrivas under och skickas till B******n (kallar dom B nu).
Mer än 10 dagar senare så rinde ägaren och sa att han inte fått något fölkort att skriva på.
(fast jag vet att jag först tänkte att det kanske var för att hon hade varit på Åland och därför tar det tid... Fast å andra sidan visste jag att när vi förut haft moderlivsimporter så har fölkort kommit till ägaren INNAN fölning..så jag blev lite fundersam där att det dröjde)
Så då kontaktade jag igen både V och B och efter ytterligare en vecka eller så, så fick ägaren fölkort.
Den skrev han på och skickade in.
Samtidigt skulle fakturan på fölavgiften betalas, vilket han gjorde.
Och så skulle då allt vara klart..trodde vi..
I ärlighetens namn kan jag heller inte fatta hur dom överhuvud taget skulle kunna tro att detta inte skulle upptäckas.
Dessa aktörer som är både kända och stora i sitt område tror att man kan hantera dom svenska reglerna efter eget penningsug.
Hur kan man bara tro att hingstar i den prisklassen som Love You och Coktail Jet är, skall utnyttjas till 3000 procent oavsett det svenska regelverket???
Vad ska fransmännen tro???
Detta är ju hur pinsamt som helst..inte konstigt att locket är på..
Och då snackar vi lock på en halvtaskig tryckkokare vars stoägare har nu hamnat i kastrullen..
AM