Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Hej hej! Har ganska så nyligen köpt mig en ardenner hingst, som visade sig förbli klapphingst:cry: Hur funkar det med avel med en sån...
Svar
7
· Visningar
1 631
Senast: ancan
·
L
Avel Hur gammal tycker ni ett sto kan vara för att få sitt första föl? När bör man ta det sista fölet om hon varit dräktig tidigare?
Svar
4
· Visningar
1 165
Senast: yobre
·
H
Avel Nu gör jag mig ett nytt försök här på Buke! Finns det någon som har eller väntar en avkomma efter hingsten Blue Hors Hertug? Skulle...
Svar
7
· Visningar
2 167
Senast: ann80
·
Avel Hingst till detta sto: http://blup.se/sv-SE/horses/110868-hollyday-av-bolex-70 Har temperament så det räcker. Så lugn hingst...
Svar
8
· Visningar
1 473
Senast: twinturn
·
Avel Ni som har läst min tråd under 'Hästmänniska' känner till hela historien, för er andra drar jag den kort. Jag har haft mitt sto...
2
Svar
25
· Visningar
6 273
Senast: Lona
·
Avel Finns Josephine 8620 med i stamtavlan på någon hingst som är godkänd idag, förutom de som har Napoleon i sig? (jag har försökt att leta...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: Angel
·
G
Avel Om liknande tråd redan finns får ni gärna hänvisa... Skulle vara intresssant att få reda på vad ni främst tittar på när ni väljer...
Svar
10
· Visningar
1 691
Senast: Rodde
·
C
Avel Läste i Hästmagazinet att det snart finns ny teknik som gör det möjligt att välja vilket kön man vill ha på sitt föl. Gentekniken är...
Svar
13
· Visningar
1 974
Senast: Grandezza
·
Avel Hej! Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig då jag inte är så jätteinsatt i avel. Men är det någon som vet vad som avgör om...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: M-oaa
·
C
Avel Har ni betäckt/fått avkommor efter honom? Är ni nöjda med resultatet? Hur har storlek/färg/tecken utfallit? Vad känner ni inför det...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 612
Senast: Stenmagi
·
Avel Hej! Undrar om någon har erfarenhet av att ultraljudet vid 90 dagars kollen visat tomt trots dräktighet?? MVH
Svar
8
· Visningar
2 198
Senast: mik
·
Avel Hoppas jag hamnade rätt nu med tråden..:o Min hbl kille har ialf denna brännmärkning. (mobilkvalité sorry.. :() Vet någon...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 273
Senast: Flames
·
H
Avel Hörde idag av Hellriks uppfödare att han blivit avlivad. Tarmomvridning, tror jag orsaken var. Mycket, mycket tråkigt... :cry:
Svar
5
· Visningar
2 807
Senast: FadeAway
·
Avel Min kompis har en häst som heter F.1 SWB efter sitt namn. Vi har frågat både veterinärer och hon som ritade av henne när hon skulle ha...
2
Svar
29
· Visningar
3 505
Senast: pastejja
·
Avel Tycker ni om denna hingst? Vad nedärver han för temperament?
Svar
11
· Visningar
1 868
A
Avel Vad menas med rosa pass? det gäller en tysk häst. Motsvarar ett rosa pass i tyskland, det görna passet i sverige? :confused: kan en...
Svar
13
· Visningar
2 221
Senast: Kandia
·
G
Avel Nu följer jag inte skäckarna så mycket men den här verkar bättre än många "annorlunda" färger man sett. Landgraf, Ramiro, Amor och...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
15 389
Senast: Rosett
·
Avel Hejsan, behöver lite råd av er. Jag har en 6månaders föl hemma med sin mamma och flera andra äldre vänner. Men nu börjar hösten närma...
Svar
13
· Visningar
1 973
Senast: ancan
·
S
  • Låst
Avel Vilka hingstar i halvblodsaveln verkar på naturlig betäckning? Berätta gärna även var de bor om ni vet och om de är hopp eller...
Svar
5
· Visningar
2 872
Senast: ameo
·
B
Avel Men med vad? Jag funderar på om jag ska betäcka mitt fullblodssto nästa sommar. Men jag vet inte med vad för ras, eller inriktning. Jag...
Svar
4
· Visningar
1 633
Senast: Holger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka