Saigon 1034

Sv: Saigon 1034

Jag sover i stallet om nätterna och väntar på ett föl efter Saigon. Mamman är efter Guiness-Strong statement. Går här och väntar och väntar. Hör av mig så fort det blir nåt!!

Saigon står hos Stefan Jansson och verkar inte i avel i år utan ska tävlas... Vi har två jättefina avkommor e. honom, en 2-åring ue: D-Day och en 3-åring ue: Napoleon. Fina halsar, vackra huvuden och bra gånarter.. Verkar dock bli STOORA!!!

hej
var o hälsade på hos Madlene för några veckor sedan o hon berättade att Saigon står hos Stefan Jansson iår för vidare utbildning.
Han kommer inte att användas i avel i år.
Och han nedärver oftast ett jättefint temperament och är en riktig typförädlare så vi får hoppas att han verkar i aveln nästa år igen.:)

Ljög lite ang vår avkomma. :)

Hon är en Saigon-Ragazzo. Inget annat!
*virrig*

Flying High skrev:
Vi har ett Saigon stoföl i stallet, o fy för den lede........ hon är ett år o sparkar folk, hugger efter andra hästar. Hon har fått respekt för ägaren, så henne rör hon inte, men hon försöker med alla andra.

Detta humöret visade hon redan när hon föddes!! Men det kanske är en på "miljonen".

Totalt raka motsatsen mot min egen åring efter saigon då, för det största problemet med henne är att hon är så folkkär att hon försöker klättra upp i knäet på folk.

Uppfödaren tyckte hon var i stort sett var född uppfostrad, kan inte annat än hålla med hon är otroligt enkel att hantera vad man än gör med henne, så bara spetsar hon öron och hon ser ut att tycka det man gör är skitskoj.

Mvh
Camilla

Uppdaterar från fd. inlägg

Sailor e. Saigon ue. Warstainer f. 04

5070.jpg

5116.jpg

5124.jpg

En mycket högbent herre med snygg sida och snäll och lätthanterlig.

Tyvärr hovbölds drabbad vid fölbedömning.

Sagitarius

e. Saigon ue. Gigolo

5156.jpg

5157.jpg

Mankh. 157cm 1/1-06

"Han är skitsnygg" och mycket trevlig.

47p på fölchampionatet.

9:a på typen.

Mankh. 154cm
1/1-06

Tänkte skaka lite liv i denna tråd om det går....

Har ni hört något om Saigon det senaste? Har han varit ute och tävlat något? Jag har inte hört/sett något men är väldigt nyfiken då jag funderar på att köpa en fölunge e Saigon-Judex

*puttar*

Och hoppas att det finns någon som har något nytt att berätta, då det är ett tag sedan tråden var uppe. :)

/Camilla

Vad jag vet så är det Stefan Jansson utanför Kungsbacka som tävlar Saigon i år med en del framgång. Han betäcker inte 2007. Har en fin två-åring efter honom u.e.Maraton och en kompis har ett sto som är ett u.e.Master. Båda har supertemprament (vettiga mammor), långa halsar och bra helhetsintryck. Saigons avkommor har nu hunnit avverka tre-årstest och på vissa platser i landet fått rätt bra poäng. Resultaten kan man ju läsa på ASVH:s hemsida

Klass 3 - Dressyr FEI:s Prix S:t Georges Ridhäst
så kom Stefan ch Saigon trea i Göteborg förra helgen. Om du gör en google-sökning på detta ekipage så hittar du fler resultat.

Jag vet att han har äldre avkommor än treåringar, men tidigare år vet jag inte hur det har gått. Men han verkar förärva sin vackra sida på de avkommor jag har sett i alla fall.

Jag har en Saigon-avkomma. Hon är tre år i år. Svart och c:a 160+. UNDERBART trevlig tjej som har kanonbra gångarter:bump::banana:

Ja Saigon är hos Stefan Jansson och han har sina hästar på Vena Dressyrcenter i ytterby (utanför gbg) Har jobbat på Vena Dressyrcenter och hjälp Stefan lit, så har träffat Saigon massor.

060924 gjorde han comeback och vann DM i halland och kom 2a i msv:a1.

061008 vann msv:b5

061119 blev 2a i msv:b4

070318 2a i msv:a1

070421 vann msv:a1

070506 vann st george

070519 2:a klass vet jag ej

070610 3a i St george

lite om Saigon :)

Jag såg Sagitaurus på 3-årstestet i år! Mycket fin! Gick han vidare till Sport-och avelschampionatet, eller missade han det precis?

Klass 3 - Dressyr FEI:s Prix S:t Georges Ridhäst
så kom Stefan ch Saigon trea i Göteborg förra helgen. Om du gör en google-sökning på detta ekipage så hittar du fler resultat.

Jag vet att han har äldre avkommor än treåringar, men tidigare år vet jag inte hur det har gått. Men han verkar förärva sin vackra sida på de avkommor jag har sett i alla fall.

Han ska inte ha några äldre avkommor än dom som är 3-åringar i år, vad jag vet:confused:
Är nästan helt säker på att han första årgång av 3-åringar gick 3-års testet i år.

Har själv en 2-åring efter saigon, men tycker att hon känns ganska liten, har fortfarande inte passerat ,160cm. Då har hon ändå Briar i andra led och han är inte direkt känd för att ge smått, brukar bli stort efter honom i alla fall i första led.

Hur är det med er andra som har saigon avkommer, hur är dom i storleksmässigt?

/Camilla

Han borde ha några 4-åringar då han betäckte enligt svenska halvblodshingstars hemsida:
Betäckta ston/år:
2002 = 49 st
2003 = 112 st
2004 = 143 st
2005 = 70 st
Han har ju god fertilitet(91,8% år 2002) så det borde åtminstone vara 45 st 4-åringar efter honom.

Ja. Du hade helt rätt det var jag som kom ihåg fel. Han har en årgång från -03.

Du har inte koll på på vad han gett för storlek på dom avkommorna som har visats upp hittills?

/Camilla

Ja lilla plutten gick vidare. Han blev bästa gångartshäst på G-gården. Han ska ner till flyinge sedan.:banana:

Två Saigon avkommor som jag har fotat, båda mycket trevliga.

f.2003 ue.Milano 717
Sahlinn.jpg

f.2004 ue.Nocturne 877
886676=41p Klass III dressyr
886665=39p Klass IV hoppning
SommerlierofC.G.JPG

den född 03 vet jag inte vad den fick på sitt 3-års test men båda verkade iaf ha ett mycket trevligt uppförande vad jag kunde se.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka