Saigon 1034

Sv: Saigon 1034

Jag har ett sto efter Saigon, hon blir 2 i år.
Hon är mycket gracil och är ca 156cm hög. Svartbrun men två vita innerballar bak. Måste säga att hon är jättesnygg (tycker jag). Fick 45 p på fölvisningen. Hon är totalt orädd för allt och har en mycket bra och fin galopp. Tror hon blir en bra och fin ridhäst. ue: Mazarin 852

Har fått en hingst efter Saigon u. Frida ue.Tip Top. Figharo heter han, fick 49p har jag för mig. Han köptes av Saigons ägare Madeleine och Gert. :bump: Han har ett mkt bra, coolt temperament och social. Han är brun med en nosbläs :love: ( bara älskar nosbläsar :D ) och vit kota hö.bak. Rör sig som förstått bra. Blir nog mellan 166-170 hög, mamman 168.
Ja, Saigon skadades på väg till Danmark förra året vad jag fått höra. Då sades det att han skulle till Danmark igen när han var bra, vet ej hur det gick, tror han är där... :confused:
Han lämnar måånga högställda och lätta avkommor, alla jag har sett har varit det. Tycker att Saigon är en helt underbar hingst! :p Uppförde sig exemplariskt under veckan jag var där, enda problemet var när ryttaren skulle sitta upp, var tvungen att göra det inne i stallet. Fick även veta att han som liten fick lära sig trix av barn att resa sig o lägga hovarna på ens axlar och lite annat... Det var inte så bra, men han gör nog inte sådant längre :D . Mkt lättlärd vill säga :bump:

Har oxå en hingst efter Saigon. f.04. Mamman gångartsdiplomsto e. Weltman-Napoleon. Riktigt fin fux m. ojämn bläs. Smidiga o taktmässiga gångarter. + ett super temperament. Brukar alltid ha med Saigon som hingst jag rekommenderar. Kul stam.

Jag gissar att det är Myrras föl e. Saigon du skriver om :)
Ja, Claire var inte så snygg som föl och var inte heller så social. Men hon har tagit sig, både temperamentsmässigt och exteriört! Hon är ju snart 3 år och numera såld till Norrtälje, där väl planerna är att hon ska gå 3-årstestet i vår. Hon håller på att ridas in nu och är mycket läraktig. Rör sig också mycket fint.

MVH Ylva

Sagi1.gif

e. Saigon - gigolo

Sailor1.gif

e. Saigon - Warsteiner

båda är födda -04

Jga har köpt stoet ni skrev om, efter saigon... Hon är super social och har ett otroligt härligt temprament. Dock blir hon inte så stor.Vi håller på med inridningen och det går strålande skulle inte byta bort henne mot något.

Har ett sto f-04 e: Saigon-Ceylon. Jättetrevlig i tempramentet,cool, men kan säga ifrån om det inte passar. Väldigt lik morfar i teckningen med vita ben runt om. :smirk: Fröken blir nog "normalstor" ca 165cm. Jag är mycket nöjd med mitt köp! har hört andra uppfödare som är mycket nöjda med sina saigon-avkommor med tanke på temprament.

Dubbelt Ceylon!

Hoppas att du inte får det typiska Ceylon-temperamentet dubbelt upp!

ch791022 skrev:
*putt, putt*
Ingen som har något mer spännande att berätta framför allt om hans avkommmers temperament?

Mvh
Camilla

Vi har ett Saigon stoföl i stallet, o fy för den lede........ hon är ett år o sparkar folk, hugger efter andra hästar. Hon har fått respekt för ägaren, så henne rör hon inte, men hon försöker med alla andra.

Detta humöret visade hon redan när hon föddes!! Men det kanske är en på "miljonen".

knapplån.
föddes en saigon hingst här förra veckan.
har inte sett den än mer än på kort.
Fux och hade lite vitt oxå , minns ej vart.
Mamman är stor o grov men väldigt trevlig o rör sej bra så de ska bli spännande o se denne herre.

Låter härligt! Jag var ju tvungen att sälja hennes mamma när denna var dräktig. Annars så hade hon varit min ridhäst nu, och hetat Mei Leng. Men saker och ting blir inte som man vill alltid och jag hoppas att lilla C har det bra hos dig. Var inne på Stommens hemsida och såg bilder på henne. Hon har verkligen blivit fin.
Kanske hade hon en tillväxtperiod då jag såg henne som föl och hennes mor var visst lite osocial som föl också. Men det gick ju över.
Hälsade på dem på fölvisningen när de stod i en box och hade C kunnat prata så hade hon sagt: "Stick och brinn! Pucko!" Hon tyckte inte att jag hade där att göra. Jag tänkte att jösses vad har jag gjort, skulle nog valt en annan hingst.
Skönt att höra att det går bra iallafall. Hade jag haft möjlighet så hade jag åkt och kollat på henne när hon gör sitt treårstest, men jag jobbar tyvärr då. Är lite nyfiken på hur hon hoppar med tanke på att det visst ska finnas en hel del prestation på mödrenet. En morbror ska visst gått svår hopp. Mamman har riktigt bra teknik. Hur Saigon hoppar vet jag inte, han är väl bara dressyrstammad?

Skicka gärna pm om hur det gått på testet, som "tillverkare" är man rätt nyfiken. Såg f ö en riktigt trevlig Saigonavkomma i helgen på treårs på Grevagården, den hoppade inte så dumt heller.

Lycka till!

Här på Bollerup på treårstestet var det en vallack som fick imponerande FEM på sin gallopp. Hmm. Med tanke på att Saigon själv har en tiapå galloppen? =S Nåt måste ju ha gått otroligt fel.

Vi har fått ett Saigon föl i år!
Sto. Brun med stjärn och vita kotor bak.

Aningen kort hals. Men söööt! :D
Mamman e Troll.

Kul att höra av andra "saigon- ägare" :bump:

Vink vink

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka