Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel hur fel tycker ni det är att betäcka sitt sto med en två årig icke godkänd hingst? hingsten i fråga har mkt bra hoppstam med bland annat...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 922
Senast: ameo
·
B
Avel Är det någon som har eller känner nån som har Lemon-avkomma? Skulle vara intressant att få veta lite om hur de är i så fall.
2 3
Svar
52
· Visningar
9 655
Senast: asa123
·
M
Avel Jag har fått erbjudande till nästa säsong låna en avelshingst. Det är mkt funderingar och antagligen kanske jag inte kan tacka ja...
Svar
3
· Visningar
1 274
Senast: amkm
·
C
Avel Vad är det?? Har hittat en hingst till mitt sto.. Men då blir det hingstens pappa är morfar till mitt sto?? Blir de linjeavel om ja...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: incognito
·
Avel Jag har betäckt mitt sto med Roosevelt och ska in och kolla om hon fortfarande är dräktig på torsdag. Vad jag minns har Tullstorp ett...
Svar
8
· Visningar
1 779
Senast: sorbisen
·
E
Avel Hej , jag vill betäcka vårt sto till våren och undrar vilken hingst jag ska välja. Jag är nybörjare inom avel. Stoet är ett...
Svar
9
· Visningar
1 479
Senast: orpaskorpan
·
Avel Någon här som har bra koll på denne tyske hingsten/sett avkommor? Vad jag hittade på blup så finns det inte så många i sverige. I Do...
Svar
6
· Visningar
1 881
H
Avel Har ett stoföl född maj 09 som behöver sällskap, och ska få en kompis i delad stor box på 35 kvm. Har ett föl lika stor glädje av ett...
Svar
13
· Visningar
1 517
Senast: second chanse
·
Avel Jag sökte efter min hästs stamtavla på allpedigree och fann hans mamma och pappa. Det finns ett registrerat för på mamman som är fött...
Svar
9
· Visningar
1 858
Senast: Melynda
·
S
Avel Mitt sto gick dräktig i två år och är sedan i maj regelbundet riden men den där fölmagen eller vad man ska kalla den, den sitter kvar...
Svar
8
· Visningar
1 731
Senast: Stenmagi
·
C
Avel Eftersom det blivit lite diskussion om sabinoanlag i tråden om isabellhingstar tyckte jag att det kunde vara intressant med en tråd om...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
14 625
Senast: Micha
·
S
Avel köpte en 3 åring i september i år.. då hade hon gått på bete sen i maj månad med en 2 årig hingst tills i slutet av september när jag...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 195
Senast: Masse
·
Avel Hej, Är sedan ett par månader ägare av ett lettiskt sto född jan 2005. Hon fick ett hingstföl nu i februari. Jag börjar så smått...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cheran
·
Avel Någon som vet nåt om denna hingst? Stammen finns här: http://www.allbreedpedigree.com/casper4.
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Boop
·
O
Avel Ni som kan Connemara avel. Vad kostar det ungefär att betäcka ett sto med en Connemarahingst? Hur fungerar det?
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 680
Senast: Seabaz
·
S
  • Låst
Avel Jag skulle vilja veta lite mer om Mr Carrera xx, tycker att han verkar vara en riktigt bra fullblodshingst för halvblodsavel. Han verkar...
Svar
7
· Visningar
2 320
Senast: ameo
·
S
Avel Hej! Jag har en del funderingar kring avel då jag tänkt betäcka mitt sto för första gången nu till våren. Vi har äntligen flyttat ut...
Svar
16
· Visningar
1 631
Senast: Stenmagi
·
M
Avel Hej, Jag har hittat ett Frieser sto med en inavelskoefficient på 3,71% Är det mycket? Hade tänkt avla lite på henne.
Svar
4
· Visningar
1 648
·
Avel Vad vet ni om den hingsten?? Lämnat nåt bra?? Mvh
Svar
5
· Visningar
1 545
Senast: Pam
·
Avel någon som har en sådan korsning? vilka hingstar kan vara lämpliga till lättare typen av fullblodssto? vilken typ av avkomma...
Svar
1
· Visningar
805
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka