• Avel
  • Trådstartare Trådstartare biglinda
  • Startdatum Startdatum
Sv: Lemon 769

Nu har jag läst om hingstarna som blivit nedklassade, inte så kul om man har avkomma efter nån av dem som jag har. Men jag är glad i alla fall. Fölungen är frisk, välväxt och fin och har bra temperament.
Allt har gått bra med betäckning, dräktighet, fölning, mamman har varit jätteduktig och nu har jag börjat ha fölet i egen box på natten och det går också bra. Det är tydligen bara ca 70% av alla betäckningar som leder till levande föl enl statistik så jag ska verkligen inte vara ledsen.
Vill passa på att tacka alla er som svarat på min fråga om Lemons avkommor. Skriv gärna mer om det finns fler som har upplysningar. Mamman till fölet är efter Bellini och storasyster efter Chess, skriv gärna om avkommor efter dem också.

Hlloj där!
Såg den här tråden först nu!
Jag har en Lemon-Urbino häst född 1991. Man får skjuta henne för att hon ska landa när hon hoppar! en storhoppare med andra ord!
En superhäst som jag avgudar och som jag hoppas får finfina föl!

Vad jag vet är lemon i avel. KOlla in hemsidan http://www.angens-stuteri.com/. Där finns den gamle på bild och allt. maria gretzer äger honom fortfarande och han har ju gått svår hoppning själv. Han var dessutom med som a-premierad som häst som diplomstona fick avla på som bonus för några år sedan i alla fall.
Och eftrsom han är ganska gammal bådar det gott för min Tamara!!!

Lemonavkommor rekommenderas skarpt av mig i alla fall!

Oavsett om Lemon kommer att användas i avel i år eller inte får de avkommor som tillverkas från och med i år inte gröna papper utan grå eftersom han inte längre är godkänd.

*kl*
kan vara helt ute o cykla nu men kommer ni ihåg Barbie som MG födde upp som Erika Lickhammer red va inte den efter Lemon?
Den hade hon med till holland när jag va hos eric v/d vleuten och vart såld o kvar där. Hon hoppa som tusan! deb. 150 när ja va där i deurne o klara de galant.
Visst tusan va den efter Lemon !?
Betyder isf att han har iaf en avkomma i svår hoppning ;)
Låååånga ben hade hon, lätt nätt i kroppen i övrigt och inte alls så ful vad ja kan minnas!? men stor!

hittade detta :)

Barbie Lic.nr: 213947
1996, mörkbrun , S. , Svenskt Halvblod
Härstamning: e. Lemon , 769 u. Cinderella , e. Irco Marco , 662 Land: SWE
Uppfödare: Maria Gretzer Stbnr:
, 230 42 TYGELSJÖ
Ägare: Erika Lickhammer

äntligen lyckades mitt minne plocka fram nått rätt iaf ;)

Vad roligt att läsa possitivt om Lemon!
Själv har jag en åring e Lemon. Ett sto, med ett supertemprament. Hon är gulbrun med sjärnämne i pannan. Har fött upp henne själv, mamman är e Bernstein (därav den gula färgen. Stoet är jättetrevlig att ha o göra med, alltid possitiv och ställer upp på det man begär.
Visades på fölvisning 06, med 48 p.
Och som skrivits tidigare, allt gick så smidigt m betäckning, fölning osv.

hittade detta :)

Barbie Lic.nr: 213947
1996, mörkbrun , S. , Svenskt Halvblod
Härstamning: e. Lemon , 769 u. Cinderella , e. Irco Marco , 662 Land: SWE
Uppfödare: Maria Gretzer Stbnr:
, 230 42 TYGELSJÖ
Ägare: Erika Lickhammer

äntligen lyckades mitt minne plocka fram nått rätt iaf ;)

Är det u: DEN Cinderella som Maria tävlade innan, nu är hon väl hos någon kändis, M Ehning eller vem det nu var? Kul i så fall att hon fått föl innan hon sattes i sporten.

Jo hon är hos Ehning, iaf det senaste jag såg henne.

Här är en bild på Lemon med blommor i håret!
IMG_0008.jpg

hej vi har en valak efter lemmon han har gudomliig gång men han är även en riktigt bushäst. lennox är brun med vit strumpa på bakbenet vi är helnöjda med honnom dock vart han liten i växten kan ha att göra med att lennox är stoets första föl han är ca 156cm men när man rider minst 166cm stoet har en mankhöjd på 176cm svara om du vill veta mer och vad
:rofl:

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
969
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 845
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka