• Avel
  • Trådstartare Trådstartare biglinda
  • Startdatum Startdatum
Sv: Lemon 769

Jag har skött Lemon när han tävlade för längesen och han är en jättetrevlig häst!

Det var intressant, då har du jobbat åt Maria Gretzer antar jag. Du kanske har skött Feliciano också? Jag tycker han verkar helhäftig, om jag lägger på föl nån mer gång lutar det lite åt honom.

Det var intressant, då har du jobbat åt Maria Gretzer antar jag. Du kanske har skött Feliciano också? Jag tycker han verkar helhäftig, om jag lägger på föl nån mer gång lutar det lite åt honom.

Lemon var väl hos annan ryttare innan han kom till Maria?Eller minns jag helt galet nu?

Det är säkert så, jag kan inte alls mycket om Lemon. Tråkigt nog finns det inte så mycket historik heller att läsa på nätet. Hingsthållarna borde ha lite mer tycker man särskilt när det är hästar som tävlat såpass som han ändå gjort.

Mitt sto fick ett föl hos förra ägaren efter Lemon. Den föddes 2002 och har hört att den är himla trevlig o har bra huvud. Den är nog runt 166-167 nu som 4 åring tror jag, fux m 4 vita ben o bläs.

/Anna

Ja det var hos Maria, jag slutade innan Feliciano kom men jag träffade honom när hon red honom hos en annan ryttare och det är en härlig häst!

Det finns en häst på mitt naturbruksgymnasium som är efter Lemon. Ett svart litet sto med rätt mycket humör, lite småtjurig sådär.

a8d10044.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a198/s0lsken/Precious horses/2fc08c4e.jpg

Ok, var har du hört det? Det kan vara så, han är ju rätt gammal, född-84.

Tack för bilden! Hästen ser trevlig och nätt ut! Går den som lektionshäst?

Uppmuntrande att höra att hon har så bra temperament,det är viktigast för mej i alla fall.

Jag kan inte få fram nån text på länken. Fel hos mej eller asvh?

Tack för upplysningen. Vet inte vad det betyder för avkomman, gamla hingstar har ju "åkt ut" förut för att släppa fram nya förmågor. Vet du vad värdebokstav "V" är? Får läsa mer i nästa nr varför de inte får vara med längre.

Tack för upplysningen. Vet inte vad det betyder för avkomman, gamla hingstar har ju "åkt ut" förut för att släppa fram nya förmågor. Vet du vad värdebokstav "V" är? Får läsa mer i nästa nr varför de inte får vara med längre.

Jag hade kopierat ASVHs pdf-fil till tråden om sänkta hingstar där allt stod förklarat men den är tyvärr borttagen. Så här kommer en del av detta igen.

"V (väntehingst) ges för hingst med osäker och/eller till synes medelmåttig förärvning och som ej kan erhålla fortsatt AB genom tävlingsmeriter. Samma
gäller för hingst som utreds p.g.a. nedsatt fruktsamhet eller misstänkt defektnedärvning. Med osäker och/eller medelmåttig förärvning menas att
hingsten ej uppfyller kraven på index enligt ovan, att indexen eller tävlingsstatistiken är baserade på mindre än 25 avkommor, eller om
tävlingsstatistiken inte tydligt avviker positivt från aktuell åldersgrupps medeltal. Vhingst ges ej betäckningslicens och motsvarar EJ-hingst med hänsyn
till avkommornas registreringsbarhet."

Hör inte till tråden men..... Kan en hingst få sin värdebokstav upp höjd igen ? Om han tex nästa år skulle betäcka 100 häst.

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
969
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 845
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka