Utah - ny skäck i halvblodsavel

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gragge
  • Startdatum Startdatum
Sv: Utah - ny skäck i halvblodsavel

Var inte den med på GHS förra året? har ett svagt minne av en Whitaker tror det var robert? som red en skäck där då.

Skäcken Robert Whitaker red i GHS 2006 var Nureev.

3_Generations-Hoppning_s.jpg

Okej, jag kollade inte där, jag kollade på FEIs hemsida, men det måste ha varit gamla resultat.
Kul att de har två skäckar i stallet igen! :)

någon som vet vad för betyg och poäng han fått exteriört, gångarter och hopp?

Ja de har väl ytterligare en skäck om den är kvar än, från Sverige ee:Robin Z.

*suck* önskar minnet vore bättre....

Pappan är i allafall efter Robin Z-Nebraska-Toddy om jag minns rätt(?)

Sökte lite på skäckar som är registrerade för tävling i GBR, får upp dessa:

Chakotay - valack 11 år.
Cortaflex Utah van Eprekom - hingst 10 år. Den tråden handlar om.
Going to America - valack 13 år.
Miss Queen - sto 10 år.
Nureev du Houssoit - valack 10 år.
Ocombo de L'eau - hingst 9 år - Concorde Keur x O Sambertje - Samber.

Tyvärr får jag inte upp härstamning, men jag ska söka lite!

Här kan man läsa om den sistnämda hingsten - http://www.mariusclaudius.co.uk/.

Senast ändrad:

*kl*
Har sett när Ben hoppat den, tror de va hickstead om ja inte är helt ute o springer... Nu är de ju inte så jättefärskt på näthinnan men tror den va riktigt fin!
Skäckar i england är jättedyra! Jobba för en killa som sålde hästar där o han åkte till Holland o köpte en del skäckar, som kunde vara i princip "värdelösa", o så red vi in dom o så sålde han dom 2v senare för 2-4 ggr mer! amatörryttarna är tokiga i skäckar där!!
Jag red en 4-åring (som ja självklart inte kommer ihåg stammen på) som va superfin! skitsmart! och lättlärd, vart såld nästan direkt dock.

Har för mig att ja såg Ocombo vinna nått på Scope lr HOYS lr ngn av dom andra festivalerna också ?? Ganska maffig bit! såg lite stark ut för tjejen...

Svårt att veta om det kan vara den där Miss Queen(om det nu var ett sto så som jag vill minnas det)...det är ju några år sen trots allt...och hästen som såldes var ung då runt 2-3 år då.

Hingsten på länken såg trevlig ut...

Den fanns med på den brittiska listan över hästar i svår klass. När jag söker efter den på FEI hittar jag inga resultat.

Ja även om hästen köpte in av dem så är det ju inte säkert att den nått hela vägen så att säga bara för den sakens skull.

Jag fatta som att de tyckte det var lite kul med skäckfärgen och att där var Robin Z bakom som farfar(anledningen till köpet).

Fint skäckt, lagom mkt vitt, mkt vackra ögon, men jag tycker bakbenen var långa mot frambenen, tro att det lätt kan bli lite mkt belastning fram tillslut, bara en tanke;)

Jag tycker med att han har ett vackert huvud.

va spännande! så man får verkligen gröna papper med honom?? Kanske ska kika lite närmare på honom!!

*puttar upp tråden lite*

Var det någon som betäckte med honom och hur ser då avkommerna ut?

Fick ni gröna papper?

*puttar upp tråden lite*

Var det någon som betäckte med honom och hur ser då avkommerna ut?

Fick ni gröna papper?

Han betäckte endast ett sto i Sverige år 2006, vilket året därpå resulterade i fölet Opera van Erpekom, uppfödd av licenshållaren till Utah.

Ja, det blir gröna papper eftersom han då var godkänd för seminimport. Dock måste han ju lösa licens för varje år han ska vara i avel.

Liknande trådar

R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 149
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka