Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel 1) Hur noga är de med att kollen görs exakt på 90:e dygnet? 2) Vad räknas egentligen som dag 1 på dräktigheten? Beroende på hur man...
Svar
5
· Visningar
1 753
Senast: QuickStar
·
S
Avel Vad gör man? Stoet är nu ifrån flyttad från sin fölunge, varit i olika ett par veckor nu. Stoet var stressad (såklart) första...
Svar
17
· Visningar
2 474
Senast: __Stilett__
·
L
Avel Vilket blod föredrar ni?Vad säljer bäst?Vem är¨/blir den främste hoppförärvaren av dessa?
Svar
11
· Visningar
1 753
Senast: theJohanna
·
B
Avel Jag undrar om det är någon som känner till något om hingsten Bartok 775. Jag sökte på honom på ASVH och där stod han omskriven som...
Svar
6
· Visningar
1 268
L
Avel Finns det några kända problem med hälsan hos Lipizzaner-rasen? Exv hudtumörer, spatt, mjäll.... Eller annat av vikt att veta. Vad...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: mercedez
·
Avel Jag har hört att rasen heter Irish Cob och Tinker är ett "skällsnamn" för rasen? Ett annat namn än tinker är också "irish busterd" ;)...
2
Svar
37
· Visningar
20 758
Senast: amkm
·
Avel Jag ser ofta annonser med ston som är skadade och som då endast kan användas till sällskap eller avel. Varför avlar man på skadade...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 194
Senast: SeagirlM
·
Avel Har för mig vi hade en liknande tråd förra året, alltid intressant att läsa! Hur gick det för Er denna betäckningssäsongen?, mycket...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 276
Senast: Stenmagi
·
Avel Jag har nyligen köpt ett sto f.05 e.Dr. Doolittle - Donnerhall u.Whitney ue.Weltmeyer. Hon är registrerad och brännmärkt som...
Svar
14
· Visningar
1 858
Senast: Cheran
·
M
Avel Jag är lite nyfiken på hur det är med ridbarhet, temperament och gångarter hos Dionysos avkommor? Har hört att han lämnar bra avkommor...
Svar
5
· Visningar
2 370
Senast: MH Stockholm
·
Avel Finns det någon som vet namnen på stofamiljerna 6, 8, 9, 20, 27, 28, 34, 40, 41, 45, 47, 49, 51, 55, 57 och 59?
Svar
2
· Visningar
796
Senast: lilith
·
Avel Är exbenhet ett ärftligt eller det är en defekt av att fölet legat konstigt i magen?
Svar
13
· Visningar
2 887
Senast: CK
·
A
Avel kära buke! HJÄLP MIG!!! Mitt sto är på G att föla när som helst nu..misstänker att det kan vara på g redan inatt..hon är stor...
Svar
16
· Visningar
2 466
Senast: Rover_88
·
W
Avel Någon mer än jag som funderar på att använda denna hingst? Vad tycker ni om honom, positivt/negativt? Mitt sto är e. Quite Easy...
Svar
16
· Visningar
3 448
Senast: Rover_88
·
F
Avel Hej! Har ett litet bekymmer som jag skulle vara tacksam för om Ni kan tipsa mig om en bra lösning. Har ett fjordingsto som alltid...
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: frid
·
Avel Detta är tråden för oss som har bestämt vilken hingst/hingstar som ska användas i år. Alltså inget velande och inga hingsttips i denna...
19 20 21
Svar
419
· Visningar
45 761
Senast: Dilli_Blue
·
L
Avel Har ett tyskimporterat sto på 170 cm -99. premiesto och avelsgodkänd i tyskland där hon också fått 4 föl. (Har inte fått tag i...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: Lulila
·
G
Avel Ett av mina ston hade krångel med att bli dräktig i år. Efter många turer var hon dräktig på 17 dygn men resorberade sen på 25...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: Sickan
·
M
Avel Om ni betäckte ett sto för första gången, hur gammal skulle hon då maximalt få vara?
2
Svar
26
· Visningar
11 156
Senast: Minna86
·
Avel Är det nån som har koll på dessa, linjer, stam? Eller åsikter som ungerska varmblodshästar i allmänhet. Spanade in ett ungt...
2
Svar
23
· Visningar
9 516
Senast: sussisus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka