Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

*kl*
Om Lilja på måndag visar sig inte ha tagit sig med Roosevelt så kommer vi byta hingst till henne (pga lite krångliga brunster och hans dåliga spermakvalite), och då har vi bestämt oss för Santiago. Dock är självklart förhoppningen att hon ska vara dräktig med Roosevelt... ( :love: )

*kl*

Vi kommer försöka göra ett helsyskon i år! Vårt sto e Bayron-Chirlon -Torbolt ska semineras med Rosevelt

Vårt sto är åter dräktig med Rosevelt :bump: På 16 dygn hade hon en tvillingvarning (med Rosevelt....:grin: ) som på dygn 18 visade sig vara en nyuppkommen cysta (hon har inte haft nån cysta innan). Nu håller vi tummarna att dräktigheten håller i sig!

Då mitt chapman-sto inte ska betäckas mer har jag lånat in ett sto e. Bugatti Hilltop-May Sheriff som är konstaterat dräktig med HOHENSTAUFEN II :bump:
Har aldrig fastnat för "H2" men "känner" att han passar mkt väl på detta stoet som tidigare fått en SUPER avkomma med First Wish och en fining i år efter Quaterback.

Toppen nyheter från Tyskland , idag fick jag klart att de skickar färsk Diarado till mitt Contendersto där nere som just ska igång med först brunsten e fölning
Superlycklig!! :bump::bump:
bara att hoppas hon blir dräktig...men när man börjar efter 1/7 så tar det inte har man hela avgiften tillgodo nästa år så det var värt en chansning :D bra villkor tycker jag!

Kommer att bli en solid tysk hoppstam toppat med det franska från Diamant de Semilly! jättespännande om det funkar!;)

Då mitt chapman-sto inte ska betäckas mer har jag lånat in ett sto e. Bugatti Hilltop-May Sheriff som är konstaterat dräktig med HOHENSTAUFEN II :bump:
Har aldrig fastnat för "H2" men "känner" att han passar mkt väl på detta stoet som tidigare fått en SUPER avkomma med First Wish och en fining i år efter Quaterback.

Jag är supernöjd med min H2-unge. Ädel, långa raka ben och med tre riktigt bra gångarter. Hon har en härlig uppsyn, naturligt reslig kroppshållning och ett ädelt, uttrycksfullt huvud. Jag hoppas att hon visar upp sin fina trav för domaren på fölvisningen i höst!!!:love:
Har betäckt om igen med honom i år.

Var och kollade mitt sto som är seminerad för 4e gången-3 ggr med Cassini l och en gång med Clarimo-i går kväll och hon är inte dräktig:( Har verkligen försökt allt för att få henne att ta sig,vet inte om det är grabbarna det beror på eller om det är hon som bara inte går att få dräktig:confused: Tidigare har hon alltid blivit dräktig på 1a försöket både med fryst och färsk men i fjol blev det inget och inte i år heller verkar det som.Ska försöka en gång till men sen får det banne mig vara.Med facit i hand hade det blivit mycket billigare att köpa ett bra stoföl.

Toppen nyheter från Tyskland , idag fick jag klart att de skickar färsk Diarado till mitt Contendersto där nere som just ska igång med först brunsten e fölning
Superlycklig!! :bump::bump:
bara att hoppas hon blir dräktig...men när man börjar efter 1/7 så tar det inte har man hela avgiften tillgodo nästa år så det var värt en chansning :D bra villkor tycker jag!

Kommer att bli en solid tysk hoppstam toppat med det franska från Diamant de Semilly! jättespännande om det funkar!;)

Grattis:)har också blivit erbjuden färsk Diarado men ville inte prova det då fölen inte får reggas i Holstein (av någon underlig anledning).Har hört att sperman faktiskt ska vara bra trots att den inte ser mycket ut för världen.

Var och kollade mitt sto som är seminerad för 4e gången-3 ggr med Cassini l och en gång med Clarimo-i går kväll och hon är inte dräktig:( Har verkligen försökt allt för att få henne att ta sig,vet inte om det är grabbarna det beror på eller om det är hon som bara inte går att få dräktig:confused: Tidigare har hon alltid blivit dräktig på 1a försöket både med fryst och färsk men i fjol blev det inget och inte i år heller verkar det som.Ska försöka en gång till men sen får det banne mig vara.Med facit i hand hade det blivit mycket billigare att köpa ett bra stoföl.

Ibland blir man bara less på dem... :mad: min ena 3 åring brunstade som en klocka hela vintern till i april, sen var det tvärstopp :devil: efter mycket om o men o till slut regumate i 10 dgr fick hon äntligen till en hyfsad follikel o blev seminerad lörd morgon... snacka om att säsongen blir kort... :devil:
Acadia som tappade Cornet Obolensky fostret tidigt är nu seminerad 3e brunsten med Monte Bellini ... :cool: som sagt man kan hålla sig för skratt!!!

det blev ingen Corrado utan nu hoppas ja på Diarado... blir ju oxå dubbelt Corrado men inte så nära... :angel:

*kl*

Jag har seminerat mitt sto med Conte Bellini i två brunster men nu i torsdags blev hon istället seminerad med Monte Bellini., orsak: den stackars människan i Tyskland missade beställningen till Conte med knappt 5 minuter:crazy:

Som grädde på moset ringde seminveterinären tidigt på torsdagsmorgonen och sa att fölungen va sjuk. 39,5 i temp vattnig diarre och halt:eek:

Trots allt hann hon seminera och sen var det full fart till Helsingborg med fölis,
och jag får nog hämta hem henne på onsdag:love:

Det ena stoet är betackt med balougraph och skall kollas idag.
Det andra med jaguar mail
Sedan är det två som jag inte kan bestämma mig, lite missnöjd med utbudet i är :/

Mitt sto som stått hos PRE-hingsten Karun i över tre veckor, har fortfarande inte börjat brunsta. Så idag sprutades hon, så får vi se om hon kommer igång om några dagar...
Sist hon var på betäckning (-06) hos annan hingst, slutade hon oxå brunsta när hon kom till hingststationen. Väntade över en månad den gången. Fick även då sprutas igång. Hemma brunstar hon helt normalt. Suck...

Efter tre dagar började hon brunsta, alltså i fredags. Inte klar än så jag får verkligen hålla tummarna för att det tar sig nu!! :)

Mitt sto e.Bayron-Lambert är konstaterad dräktig på 17 dagar med Faustinus..
Äntligen..

Mena dräktig med Monte Bellini, dock "bara" på 16 de dygnet så ska inte ropa hej än:banana: Hon och fölis har stått i Helsingborg nästan hela tiden efter semineringen:love::love:

Vi har bestämt oss för att bara betäcka ett av stona i år. Valet föll på Niveau.

Stoet är e. Concarneau (e. Caracas) ue. Hassle (e. Herkules) uue. Falstaff.

Detta sto fick ett kl. I (47 p) föl 2005 e. L´Acteur som vi är nöjda med men som ska utbildas vidare i höst.

Glömde säga att hon var dräktig på 16:e och är nu på 33:e dygnet. :)

:bump: :bump: Min klippa Carola e. Calypso II är dräktig på första försöket med Diamant de Revel :love: 13e fölet, 9e på raken!!

Deika (arab) är betäckt med Orujo (PRE)

En stor grov bruksarab, har fantastiska gångarter men för mycket nerv för dressyrbanorna!
Så hoppas nu på en härlig dressyr/hobbyhäst:-)

Mitt sto som betäckts med PRE-hingsten Karun, ska ultraljudas på måndag. Hoppas hoppas!! :laugh:

I o med att mitt sto förlorade sitt föl i år så ska jag betäcka henne i år igen och då blir det till att försöka göra ett helsyskon till min 2-åring.

Så den 15 juli seminerades hon med Roosevelt :love: :love: :love:

Så på fredag den 31 juli ska hon ultraljudas, då är hon på dygn 16. Hoppas det ser bra ut då.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 255
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka