Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Veterinären dök inte upp igår. Han skulle komma idag eller imorgon istället. Suck...
Så fortsätt hålla tummarna för mitt sto! ;)

Mitt sista sto är dräktig med Clarimo:bump::bump::bump: hade nästan gett upp och bestämt mig för att inte seminera mer i år.Tyvärr blir det lite stort hopp mellan fölisarna- två i mars och en i början av juni-är väl inte helt optimalt men bättre än inget föl alls.:) Hoppas hoppas nu att allt går vägen och att det blir STOFÖL allihop ;)

Jag är lite avundsjuk på er som har seminerat och ultraljudat och redan kan säga om ni förhoppningsvis får en liten fölunge nästa år. Våra ston går fortfarande med hingstarna, men snart tar vi hem dem och ultraljudar dem. Grattis alla ni som redan vet...

Suck, suck... Mitt sto började brunsta idag, när veterinären äntligen kom!! :crazy:

Så nu är hon betäckt igen. Blir det fölis, så blir det sen fölis tydligen. Men hellre det än ingen! :love:

Nån mer kvar som inte är färdigbetäckt och dräktig??

Vi har väl till en 80% bestänt oss för Odar 1859 (e: Mustard 1791 och u: Nina 21508-Arro 1594).

Till våran Donetta (e. Fas 1747 u.Dolly 21642-Manke 1601)

Nordsvensk bruks.

Odar är den trevligaste hingsten typmässigt som står inom körbart avstånd till oss fn. ( Finns väl en 5 hingstar att välja på).

Men vi ska åka upp och träffa hingsten irl först innan vi bestämmer 100% detta eftersom lynnet är minst lika viktigt som det övriga.

/KT

Japp det blev Odar.

Donetta kom hem igen i fredags!

Nu håller vi tummarna för "världens bästa föl" 2010 !!! :love::love:

/kt

Roligt att höra att H2 ungen är fin!
Mitt sto e Furst Piccolo är dräktigt med Hohenstaufen nu med. Andra försöket men gud så befriande nu!
Kan man inte bara köra snabbknappen på micron så kommer ungen ut på en gång!?

Mina ston är seminerade med följande
Irco Mena ,Feliciano stoet med Indoctro
Dimaggio ,Abanos stoet med Sandro Hit
Pedro ,Espri Stoet med Firenze

Våra ston är betäckta och konstaterat dräktiga
Carano-Lucky Light-Locarno betäckt med Cosmeo
Elfenspuk-Crown Point**-Portus med Skovens Rafael

Bara att hålla tummarna för att allt går bra

sto e. Elmshorn ue. Raise A Dancer xx är konstaterad dräktig med Ludwigs Champion
sto e. Aerline H ue. Karakoll blev seminerad 2 gånger med Belamour- inte dräktig men blev seminerad en 3. gång med Bocelli, hoppas det tar sig nu, börjar bli lite sen...

I o med att mitt sto förlorade sitt föl i år så ska jag betäcka henne i år igen och då blir det till att försöka göra ett helsyskon till min 2-åring.

Så den 15 juli seminerades hon med Roosevelt :love: :love: :love:

Så på fredag den 31 juli ska hon ultraljudas, då är hon på dygn 16. Hoppas det ser bra ut då.

TYVÄRRR va hon inte dräktig, var nog stressen när hon mist fölet som orsakade detta. Ska semineras nu en andra gång i veckan. Hoppas inerligen att hon tar sig nu.

Mitt sto fick domen att vila hela vintern pga skada, så det blir Biggles för hennes del. Hon har en holländsk dressyrstam.

Mitt sto Exciting** seminerades i lördags och idag med Zuidenwind så nu håller vi tummarna för en prima ballerina till nästa år:laugh:.

I o med att mitt sto förlorade sitt föl i år så ska jag betäcka henne i år igen och då blir det till att försöka göra ett helsyskon till min 2-åring.

Så den 15 juli seminerades hon med Roosevelt :love: :love: :love:

Så på fredag den 31 juli ska hon ultraljudas, då är hon på dygn 16. Hoppas det ser bra ut då.

Va ju inte dräktig, så hon seminerades den 2/8 och 3/8. Nu ska jag inte kolla henne förren runt 50 dygn. Hoppas att hon tar sig nu!!! :bump: :bump: :bump:

Imorgon blir det ultraljud igen. Snälla alla, håll tummarna nu!! :) :) :)
Hon har inte brunstat om iallafall. Är på dygn 19 idag. Hoppas, hoppas!! :bump:

Kl

90 dygn och fortfarande dräktig med Biggles är mitt Ehrentusch - Rheinblick sto :love::laugh:

Heja heja! :bump: TUmmar och tår hålls!

Fortsätt hålla tummar och tår! :)

Tyvärr dök inte veterinären upp igår. Svarade inte på samtal eller sms, trots att hingstägaren fått en tid och allt...:confused:
Inte första gången han inte kommer när han ska. Sist så kom han ju två dagar senare... Suck!!:crazy:

Kan ju iallafall meddela att mitt sto INTE har gått i brunst igen, trots att det var dygn 20 igår! Ett gott tecken hoppas jag! :laugh:

Meh! :o Det var ju inte lite dålig stil.. Men det låter ju iaf bra med utebliven brunst! :) Här hålls fortfarande tummar!

Vi ska iväg med min dam på onsdag till veckan för att kolla på 90 dygn, bara att hoppas att det fortfarande är en liten filur där inne!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 255
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka