Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Själv vet jag fortfarande inte om mitt sto är dräktigt. Veterinären hade tydligen hamnat på sjukhus, så det var därför han inte dök upp förra veckan.
Hingstägaren skulle prata med honom idag, så får vi se vad som händer.
Fortfarande ingen brunst iallafall. Positivt hoppas jag!
Har varit hos vet. nu och... - nej, hon var inte dräktig . Hon är ur fas i sina brunster dessutom. Så det blir inte två föl nästa år som vi hade hoppats.
Nej fy vad tråkigt...
Jag ger nog upp jag med, om det visar sig att min är tom. Än lever jag på hoppet! Hon ska vara på dygn 28 idag. Inte ett ljud från stackars veterinären heller. Kanske lika bra att vänta och ta blodprov...
Sist eller inte, huvudsaken är väl att stona blir dräktiga. Önskan, viljan och framförallt tid och pengar som man lägger ned vill man ju att det ska ge något tillbaka. Till den stora glädjen är att efter en lång sommar fram och tillbaka mellan seminstationen och hemma är damen e. Bayron dräktig med Faustinus. 90 dygns kollen är i början av oktober. Håller tummarna även där.
Mina 2 vänners ston är oxå konstaterat dräktiga med Ampere samt Zuidenwind.
har lyckats att få alla 4 stona dräktiga med De la gardie,
cacharel -96 E: Amiral - Torbolt -unesco -pompe
Escada - 06 E: Pomme Royal - Torbolt - Unesco -Pompe
Elegance - 06 E: Pomme Royal-Felix - Chirac
Sun Shine - 06 E: Pomme Royal - Partisan - Cyrano
Till alla er som inte får era stor dräktiga, ge inte upp! Mirakel kan ske..
Mitt krångelsto som jag lagt många pengar och timmar på seminstation under 2 år fick en sista chans på naturlig fribetäckning i våras tidigt, och ta me tusan, kollade damen igår och hon var dräktig. Totalt oväntat då hon är ultraljudad en gång tidigare i somras. Så får en liten korsning halvblod- Irish cob i skiftet slutet på mars, början på april..
Har idag varit och dräktighetsundersökt mitt sto e Amiral - Hertigen - Illiad och hon var dräktig med ROOSEVELT...
Hon är på 56 dygn och ska kolla henne igen om 5 veckor. Efter mkt krångel med försäkringsbolaget pga att mitt föl dog i år så blev detta så jag kan börja se ljust igen. Hopppas hon fortfarande är dräktig vid 90 dygns kollen.
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Foder & Strö
Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.