Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

På fredag faller domen... Då ska vi troligen få veta om Fackelilja är dräktig med Santiago eller inte... Är redan nervös!

Håller en tumme för er! :)

Intet nytt under solen här. Vet. lyser iallafall med sin frånvaro. Försöker få tag i en annan istället.

Har en kompis i Norge vars sto ska ultraljudas nästa vecka. Så vi är inte sist! :laugh:

Själv vet jag fortfarande inte om mitt sto är dräktigt. Veterinären hade tydligen hamnat på sjukhus, så det var därför han inte dök upp förra veckan.
Hingstägaren skulle prata med honom idag, så får vi se vad som händer.
Fortfarande ingen brunst iallafall. Positivt hoppas jag! :laugh:

Har varit hos vet. nu och... - nej, hon var inte dräktig :(. Hon är ur fas i sina brunster dessutom. Så det blir inte två föl nästa år som vi hade hoppats.

Nej fy vad tråkigt... :(
Jag ger nog upp jag med, om det visar sig att min är tom. Än lever jag på hoppet! Hon ska vara på dygn 28 idag. Inte ett ljud från stackars veterinären heller. Kanske lika bra att vänta och ta blodprov...

Ska man tro att det är sant? Veterinären ska komma imorgon kl 10 och ultraljuda mitt sto!! Tror ni det blir av?? :D

Tack för tumhållning!!! :laugh:

MITT STO ÄR DRÄKTIGT!! Äntligen!!
Ett litet hjärta slog så fint. :love:
Hoppas nu att det tittar ut en frisk och fin fölis nästa år! :) :) :)

Kompisens kallblodstravare ska ultras imorgon på 16e dygnet. Håller tummarna för henne nu! :)

Sist eller inte, huvudsaken är väl att stona blir dräktiga. Önskan, viljan och framförallt tid och pengar som man lägger ned vill man ju att det ska ge något tillbaka. Till den stora glädjen är att efter en lång sommar fram och tillbaka mellan seminstationen och hemma är damen e. Bayron dräktig med Faustinus. 90 dygns kollen är i början av oktober. Håller tummarna även där.
Mina 2 vänners ston är oxå konstaterat dräktiga med Ampere samt Zuidenwind.

har lyckats att få alla 4 stona dräktiga med De la gardie,
cacharel -96 E: Amiral - Torbolt -unesco -pompe
Escada - 06 E: Pomme Royal - Torbolt - Unesco -Pompe
Elegance - 06 E: Pomme Royal-Felix - Chirac
Sun Shine - 06 E: Pomme Royal - Partisan - Cyrano
:banana::banana::banana:
Alla swb ston

Till alla er som inte får era stor dräktiga, ge inte upp! Mirakel kan ske..
Mitt krångelsto som jag lagt många pengar och timmar på seminstation under 2 år fick en sista chans på naturlig fribetäckning i våras tidigt, och ta me tusan, kollade damen igår och hon var dräktig. Totalt oväntat då hon är ultraljudad en gång tidigare i somras. Så får en liten korsning halvblod- Irish cob i skiftet slutet på mars, början på april..

Har idag varit och dräktighetsundersökt mitt sto e Amiral - Hertigen - Illiad och hon var dräktig med ROOSEVELT... :love: :love: :love: :love: :love: :love:
Hon är på 56 dygn och ska kolla henne igen om 5 veckor. Efter mkt krångel med försäkringsbolaget pga att mitt föl dog i år så blev detta så jag kan börja se ljust igen. Hopppas hon fortfarande är dräktig vid 90 dygns kollen.

Mitt sto är dräktig på 120 dagar med Nintender! Så nu hoppas jag att det håller sig hela vägen och att det kommer ut en liten Hoppe ;)

Grattis! :banana: Då är vi minst två här som (förhoppningsvis) får Rooseveltbäbisar till våren :love::D:love::D

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 255
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka