Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Jag har seminerat ett sto (Chapman-Hartung-Ceylon) med Highcrusier. Blev dräktig men hade resorberat vid 28 dygn. Seminerad igen i måndags.
Mitt arabsto är seminerad med Dalwhinne. Seminerad i tisdags...en där är frågan om vi hann innan ägget gick.

Mitt sto semineras med Faustinus imorgon. Stoet är e. Royal Diamond (Rubinstein-Inschallah*)-Legat (e. Lanthan).

Mitt andra sto e. Flemmingh-Shogun** går till Flashdancer! Koll den 1 juli!

Ponnyn (e. Speuksbosch Dancer) är dräktig med EG Pauli.

Har seminerat mitt sto Wilda (Napolen-Hertigen) med Black coffee.Ska kolla henne på söndag...nervöst!!!

Senast ändrad av en moderator:

mitt sto har konstaterats däktig med Calido.. helt otroligt, hon är bara tre år vi använde fryssperma (bara 3strån), stoet spatserar också runt med vinterpälsen fortfarande och hon blir dräktig på första inseminationen!!! :D

Mitt 3 åriga quartersto (e. Gators Dirty Larry u. Sonnys Olivia) gick till Hotroddin Invitation (Italien) och är dräktig på 26e dygnet:bump:

Mitt sto e. Acacio - Laurin - Legat (avataren) ska betäckas pga en fraktur på bärbensknölen. Först hade jag tänkt Nintender, men nu får det bli Baltimore.

I dag betäcktes mitt vbl sto med en Camargue hingst med lite appalosa i på han mammas sida

*lånar*

Efter att vårt sto Boette e. Bolero-Pajazzo-Vilmorence xx fått sitt tredje hingstföl e. Florencio I i förrgår kastar vi alla våra andra planer över bord och låter henne gå tillbaka till Florencio för fjärde gången..:))

Vi bara MÅSTE ha ett stoföl av samma kvalitet som de tre helsyskonen...

För eftersom även detta blev en hingst så är han - hur mycket det än känns - till salu.

Igår bestämde jag ÄNTLIGEN :grin: hingst till Calypso II stoet... har velat omkring som en galning :crazy: var väldigt sugen på att göra ett helsyskon till årets Lord Z föl för det är kanon och med kanon psyke (och såld)! men man måste ju våga chansa på en unghingst ibland o Carola lämnar bra med i stort sett allt så idag är hon seminerad med DIAMANT DE REVEL! :d mkt bra stam och trevligt möderne

sen återstår det o se hur den chansningen går hem :D

*lånar*

Efter att vårt sto Boette e. Bolero-Pajazzo-Vilmorence xx fått sitt tredje hingstföl e. Florencio I i förrgår kastar vi alla våra andra planer över bord och låter henne gå tillbaka till Florencio för fjärde gången..:))

Vi bara MÅSTE ha ett stoföl av samma kvalitet som de tre helsyskonen...

För eftersom även detta blev en hingst så är han - hur mycket det än känns - till salu.

min seminvet säger att om ett par år kommer vi att kunna könsbestämma våra avkommor... man kan göra det redan idag men är ännu ej tillåtet... vill också så gärna ha ett sto e:Lux Z därför vi försöker med honom i år igen vet inte om vi vågar vänta på att reglerna ska ändras eftersom han är så pass gammal...

Igår bestämde jag ÄNTLIGEN :grin: hingst till Calypso II stoet... har velat omkring som en galning :crazy: var väldigt sugen på att göra ett helsyskon till årets Lord Z föl för det är kanon och med kanon psyke (och såld)! men man måste ju våga chansa på en unghingst ibland o Carola lämnar bra med i stort sett allt så idag är hon seminerad med DIAMANT DE REVEL! :d mkt bra stam och trevligt möderne

sen återstår det o se hur den chansningen går hem :D

:D vad kul!!! jag hade kunnat tänka mig att köpa båda!!!
Lord Z/Diamant de Revel är inte fy skam... hoppas att det blir bra!!!

Det blir Calypso II- Diamant de revel på det blivande fölet. Stoet har en fölunge vid sidan e. Lord Z:)

Det var en artikel i Ridsport nyligen om att separera spermier så att man kan få önskvärt kön på fölet.

Själv vill jag inget hellre än att få ett stoföl efter två hingstar. Nu är stoet dräktigt igen och vi får se om tio månader vilken sort det blir. Jag har en åring efter Lambourghini och skulle så oerhört gärna vilja ha en till som han fast ett sto!

ahhh läste lite för snabbt där... är lord Z fölisen fin??? eller är du nöjd med den???

Jag är mkt nöjd med henne :laugh: det var därför jag var sugen på att göra en till :d kanske nästa år i stället ;) jag gillar hennes framåtanda o mod väldigt så här långt, tror det blir en kanon häst! OBS! det är ingen annons hon var såld redan i magen...

creme03.JPG

Jag skulle inte betäcka något i år men fick en gratis betäckning med min favorit hingst så nu är mitt sto färdigbetäckt och väntar på uljud.
welsh cob hingsten Broughton Replica RWD 13
Reppan.jpg

Jag har beställt ett gulbrunt stoföl efter honom :love:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 257
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka