Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Eftersom vi kom igång sent med betäckningarna förra året har bara första fölet kommit iår och andra bör väll komma vilken dag som helst. Tanken är att båda stona skall betäckas på fölbrunsterna för att få fölen något tidigare nästa år. Stoet som redan fölat iår (e. Vermouth - Nebraska) betäcks nog med Ludwigs Champion och de andra stoet som fölar nu i dagarna betäck nog med Figaro R om allt går bra under fölningen :)

KL

Min ponny är på betäckning hos Rimskij RW 104, så jag hoppas på historiens sötaste ponnyföl nästa år !

Måste bara fråga vart du får tag på dina fantastiskt stammade ston?:love:

De flesta av mina ston är inköpta i Tyskland.Mitt sto som nu är konstaterat dräktig med Corrado jippie:bump::bump::bump: har samma mamma som Classic H så den här ev bebisen blir ju väldigt mycket släkt:grin:.Mitt Cassini ll sto som är 4 år och har ett underbart stoföl e Clinton l är faktiskt egen uppfödning.Hon är dock inte omseminerad i år utan ska ut och förhoppningsvis visa framfötterna på hoppbanan:)

hej hej... hur har du fått tag i sperma efter Cornet obolensky????

Hej själv:) jag köpte 2 doser Cornet Obolensky för 3 år sen från Gestut Ligges i Tyskland men har inte haft någon lämplig kandidat till honom förrän nu.Till saken hör att han har verkligen urusel kvalitet på sin sperma så att få dräktigt med honom är verkligen bingo:bow:

Jag har betäckt med Baltiomre 1178 och stoet är nu konstaterad dräktig. :laugh:

Åhh, Grattis!!

Min är numera seminerad med Baltiomre och ska UL nu runt midsommar *håller tummarna*

Mitt sto, tyvärr med okänd härstamning, är hos PRE-hingsten Karun (e: Atiza II).
Körde dit henne i söndags och hon förväntas börja brunsta i dagarna. :)

Åhh, Grattis!!

Min är numera seminerad med Baltiomre och ska UL nu runt midsommar *håller tummarna*

Vad kul! *hoppas hoppas* De fyra avkommor som han hittills har fått iår har alla varit svarta så jag hoppas också på det :d Så spännande!

De flesta av mina ston är inköpta i Tyskland.Mitt sto som nu är konstaterat dräktig med Corrado jippie:bump::bump::bump: har samma mamma som Classic H så den här ev bebisen blir ju väldigt mycket släkt:grin:.Mitt Cassini ll sto som är 4 år och har ett underbart stoföl e Clinton l är faktiskt egen uppfödning.Hon är dock inte omseminerad i år utan ska ut och förhoppningsvis visa framfötterna på hoppbanan:)

Har du letat upp dem själv? Hittar du fler men inte ska köpa så "hojta" , sen får man ju bara GRATULERA!!:banana:

Lånar magen på ett sto e: Suspicious Mischief ue: Alpen Fürst

Och hon ska betäckas med Alferez IV.

Mitt sto efter VDL Empire-Goodwill-Landgraf I är konstaterat dräktig på 17 dygn med Nintender :laugh:

Föl 2010, om nu allt går bra förståss, blir
Jaguar Mail - Stanford - Furioso III
Jaguar Mail - Democritos - Gulliver
Jaguar Mail - Irco Mena - Maraton
Odermus - Rhett Butler xx - Battleburn xx

Vill som ni nog redan gissat göra hopphästar med god kapacitet och storlek. Mina ston är av den "kvicka" sorten vad det gäller hoppteknik och jag har dessutom 2 st 1-åringar e J M som jag är mkt nöjd med. Därför det lite ensidiga hingstvalet.

Sto e: Irco Mena-Cardento-Maraton är seminerad och konstaterad dräktig med Cosmeo :banana:

Mormor till ovanstående e: Maraton-Hertigen är seminerad med Skovens Rafael och ska kollas på måndag, nervöst...

Fyraårigt connemarasto e: Rooar RC 86 - Finney Master RC 41, seminerat 5 juni med Sjödalens Magnet RC 103.
UL på måndag 22 juni.

Sto e: Irco Mena-Cardento-Maraton är seminerad och konstaterad dräktig med Cosmeo :banana:

Mormor till ovanstående e: Maraton-Hertigen är seminerad med Skovens Rafael och ska kollas på måndag, nervöst...

åååhhhh.... jag hade också tittat på Cosmeo, han var så fin... hoppas du får en fin fölis!!!

Jag har bokat!

Jemeni e.Bayron ue. Marcellus - Breitling TP
plan B- Zaumboucca

Så då är min konstaterat dräktig med Breitling TP:banana:
Tog sig i brunst 2 första gången hon inte tar sig på första försöket men det var inte så konstigt när vi fick svaret på bakt. provet. På med medecin så blev det mycket bättre.

En fundering..
Är det någon mer än jag som har valt Faustinus eller vet någon som gjort det?

Jag har seminerat mitt sto med Faustinus! Och vet att ett sto till på stationen seminerades med honom.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 257
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka