Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Vilken flax!! Men de är duktiga på gränsbo, deras seminvet är helt fantastiskt med tvilling dräktigheter. Vårt fick två st som låg tätt tätt, men hon lyckades klämma det ena, så om några dagar ska hon föla :)

Flax så här långt iallafall, bara resten kvar.. ;)
Jag har bar hört mycket gott om Gränsbo och de känns jätteseriösa. Hoppas att sto och hingst är kompartibla, att jag inte kom för sent, och att allt annat stämmer.
Håller tummarna att fölningen går bra!
/U

Får se om jag tänker på det nästa gång ;)
Annars titta efter en liten kort tjock person, höggravid med en stor fux som är dubbelt så hög som jag är lång .:D

Ev ska jag dit på fredag med henne.

Jag har valt om nu, Pinball wizzard Kwpn går till Hermes 1086 istället.

Ringer stationen nu så dom är informerade.

Måste bara säga att jag verkligen gillar alla dina hingstval:). Även om jag är nyfiken på vad QE-Cardento stoet hade lämnat med Monte Bellini;).

Hej och hå;) Ändrade planer! Fär jag fråga varför du bytte till Dionysos? Det är en fin hingst med bra stam, men jag har inte sett något alls efter honom.

Han har lite mer avkomme meriter än Hermes & De niro blodet är mer eftertraktat.

Fölet/hästen ska vara säljbar om det skulle behövas. Jag är höggravid nu & vet inte hur livet ser ut om det går att ha unghäst & barn.
Har redan en partbreed PRE hingst född iår, men som skall säljas.

Kopierat från hans sida:
Dionysos har 2009 höjts till A på grund av sina avkommors fina prestationer. Döttrarna Diadora, Dee Dee och Amarone har blivit bästa dressyrhästar i sina 3-årstester och finalplacerat sig i Kungakannan. På Riksföl 2008 i Strömsholm var Dionysos morfar till vinnaren Sandrous och far till tvåan Derek. På Riksföl i Örebro 2006 segrade fölet Dynamite. I Tyskland har tre söner godkänts, av vilka Diodoro har vunnit Msv dressyr och lätt hoppning. Venus var 2005 segersto i Österrike, finalplacerad i Bundeschampionat 2006 och har nu segrar i Msv dressyr.

År 2002 hade Dionysos den högsta fölutvärderingen av dressyrhingstarna i de tyska avelsområden där han verkade. 65% av fölen fick 9 i typ och vart 4:e föl fick 9 i trav. Hela 13 föl kvalificerade sig till finalen i avelsområdenas fölchampionat, vilket var rekord.

Han har lite mer kött på benen än Hermes som fortfarande är ganska ung men är på uppgång.

Blir koll imorgon bitti & insemination på lördag. :bump:

Vilken flax!! Men de är duktiga på gränsbo, deras seminvet är helt fantastiskt med tvilling dräktigheter. Vårt fick två st som låg tätt tätt, men hon lyckades klämma det ena, så om några dagar ska hon föla :)

Och eftersom min kompis aldrig skriver här så skriver jag åt henne, för det är ju så kul att läsa om alla olika ston och vilka hingstar de går till.

Sto e: Kaliber - Neapel - Unesco har seminerats med Zuidenwind. Släppte två ägg och ska på återkoll 7 juni till Gränsbo. Vi hoppas förstås att de är så duktiga på tvilingdräktigheter som ni skriver här! :)

:DKaela och Embla ska på dejt med Þorsteinn frá Þjótandi, men det blir inte förrens i Juli tidigast när mitt andra sto fölat så båda kan åka samtidigt..

Embla
27724355.jpg

Kaela
27213727.jpg

Þorsteinn frá Þjótandi
27777181.jpg

Eftersom det fortfarande inte skickas från Lingh så går nu Carro till Florencio istället.

Tvära kast här du! ;) Men Dionysos är ju ett mycket bra val! Han har ju som sagt lämnat kanonfina hästar. Jag fick rådet att ta honom, men det blev Highcruiser i år, men han är en stark kandidat inför nästa år! :p

Vad häftigt att äntligen få vara med här!! :)

Min skrutt inseminerades med Careful idag.

17649015.jpg

Ignorera mig och min vackra outfit :)

Jag sneglade på Highcruiser, men eftersom mitt eget sto är långlinjerat & det är även han, så kommer det antagligen bli en sj buss som kommer ut nästa år ;)

Lycka till, håller tummarna för dig :laugh:

efter mycket velande har jag bestämt mig :)
Åkte och tittade idag och blev helt såld på denna fantastiskt trevliga hingst!

Det blir Fighting Alpha på mitt fullbodssto - cajun cadet

Någon annan som ska ta efter honom?

Ja du tänkte så ja! Ja min dam är också långlinjerad, men jag tror det kommer bli bra ändå! :p

Lycka till till dig också! :bump:

& cirkus Tack så mkt :)

Min kompis är en duktig fotograf så det är tack vare honom. Det roliga är att inget är tillfixat på den bilden.

Stoet är ett litet misstag då pappan var för ung, bara 3år.

Pappan är Primer K som är efter Robin Z och undan Milda Matilda som i sin tur är efter Le Mans xx.

Mamman är Noblesse som är efter Neapel och undan Pensé(40) som i sin tur är efter Pascal

Så trots att hon har gråa papper så har hon fulltecknad stamtavla och den är ju ganska bra tycker iaf jag :)

Hej hopp,
efter MYCKET velande:p är mitt QE sto seminerad o konst dräktig på 17 d med Chacco-Blue:)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 511
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 257
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka