Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

*kl*

Dräktighetskollade Pinball wizzard idag, var seminerad med Kostolany, hon var tyvärr tom :(
14.000 i sjön.

Försöker organisera ihop så jag kan åka & hämta en ny dos snarast. 110 mil T&R :cry:

FY stackars dig!!!
Det är inte lätt det här med dräktigheter...
Håller tummarna på att det går bättre nästa gång!!

Vill verkligen ge dig en styrkekram! Vet ingen som har lyckats med så mycket otur som du.. Håller tummar och tår att du antingen kommer iväg och hämtar fryst eller att du hittar en hingst på färsk som du gillar:).

Oki. Det viktigaste är att det känns bra i magen! Kommer säkert att bli en fin liten unge:).

Vill verkligen ge dig en styrkekram! Vet ingen som har lyckats med så mycket otur som du.. Håller tummar och tår att du antingen kommer iväg och hämtar fryst eller att du hittar en hingst på färsk som du gillar:).

Ärligt talat så är det helt sjukt.
Importören håller på att kolla om dom har hemma till en ny dos. Så det är inte säkert jag får fler doser iår på honom.
Sneglar på Hermes som alternativ, behöver en hingst som inte är så långlinjerad, bra vinklade haser & kotor då mitt sto är långlinjerad & ganska rak i bakkärran. Sen bra temperament.
Jan-ove rekomenderade mig Hermes ifjor, men då tog jag Nobel istället.

Helst hade jag tagit honom igen, men eftersom det gick som det gick med fölet, hon var verkligen jättevacker, men föddes utan ögon så avråds jag att försöka igen.

Var det du som var på Bollerup imorse förresten?
Tyckte den tjejen liknade dig, men vågade inte säga något.

Hade ett gigantiskt fuxsto i släptåg med bläs & kom ut från seminboxen . ;)

Tack så mycket!
Och detsamma.

Det är nervöst som första gången.
Mycket att tänka på.
Skönt att titta in på forumet och få uppdatering från er avelsfolk.

:bump:Stort Grattis:bump:

Själv väntar jag på att mitt datum ska komma för första kollen för mitt sto. första Ul sker 8:de juni. Hoppas att jag får samma härliga besked som dig=)...

Senast ändrad:

Ja, men visst var det jag! Du får hojta till nästa gång-jag är sämst på att känna igen folk...

Jag gillar Hermes väldigt mycket och med tanke på hur stort ditt sto är så borde det vara ett väldigt bra val! Nobel har jag aldrig riktigt fastnat för även om fölen ser väldigt fina ut. Men är nog precis som du säger bäst att låta bli honom ändå.

Stort lycka till!!

hejsan!har ett sto efter uttini-palermo som skall betäckas med briar.hoppas att det detta år skall gå vägen eftersom det inget blev förra sommaren.

:bump:*Här hålls alla tummar och tår för ditt sto med*:bump:

Vad hade du för stam på ditt sto, och vilken hingst har du valt?
*nyfiken*

Imorgon semineras vårt sto e. Landlord-xx
med Stokdals Livanos :)

Vårt andra sto fölar inte förens ibörjan av juli, hur hade ni gjort hoppat över betäckning detta år o invänta nästa säsong?

KWPN sto E:Flipper (landgraf son) UE:San Patrignano Mister -Erdball XX
Pojkvännen är en son till Cornet Obolensky

Yees! Kandi hade släppt ägget! Så nu får hon komma hem! :bump: Men nu är det ju de där hemska dagarnas väntan fram till första kollen... :cool: GRATTIS till alla som fått dräktigt! Och även här hålls alla tummar och tår för att resten också får glada besked!

**KL**
Mitt sto är minsann redan seminerad med Zuidenwind, det giock snabbt.
Det känns väldigt tryggt att lämna mitt sto i Gränsbos händer.

Stoet köptes i måndags, hämtades igår, kördes direkt till Gränsbo och seminerades.
/U

Vilken flax!! Men de är duktiga på gränsbo, deras seminvet är helt fantastiskt med tvilling dräktigheter. Vårt fick två st som låg tätt tätt, men hon lyckades klämma det ena, så om några dagar ska hon föla :)

Har för övrigt 1 sto som redan är betäckt och konstaterat dräktig stoet är e: Cash and carry ue: Qou Vadis dräktig med Clintaro. Hon väntas hem från tyskland vilken dag som helst. Beräknad fölning den 14/3 2010

Sedna så väntar jag på att få komma in på återkontroll med ytterliggare 3 ston

sto 2 (e-prem) Amiral- Idealist ska kollas den 4 juni om hon är dräktig med Lingh
sto 3 fullblod Ragtime band- Double jump ska kollas den 4 juni om hon är dräktig med Damino SD
sto 4 e quite easy- cardento ska kollas den 8 om hon är dräktig med Nintender...

Håller alla tummar och tår på att de är dräktiga allihopa!!
Hoppas kan man ju alltid få lov att göra!!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 511
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 264
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
790
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka