Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

*kl*

Mitt sto e: Hureka de la loge (e: Narocs II) eu: Narko II ska betäckas med Caressini L i år:)

sto 1 Pauline MB (Landlord-Marco polo) betäcks med Lux Z

sto 2 Palona SK (orlando-Landlord) betäcks med Calido

Sto 1:Cortez-Maximus med Nabab de Reve
2:Burggraaf-Zeus med Cyrano de Bergerac
3:Cortez-Indus med Fighting Alpha eller Nabab DR
4:Lux Z-Leuten med Calido
5:Landlord-XX med Calido
6: Cortez- XX med Fighting Alpha eller Clinton
Så helt klar var man väl inte...suck :)

har du betäckt med calido förut???

I morgon kör jag ner mitt holsteinersto för att seminera med Corrado.Hoppas att hon blir dräktig då det bara blir ett försök.Mitt andra sto som är hos Cassini l var vid kollen häromdagen inte dräktig så hon semineras om i morgon.Men så till det bästa -mitt Caretino-Carolussto som skulle semineras med Diarado men där sperman blivit förstörd blev ist.seminerad med Cornet Obolensky och idag kollade vi henne och hon är DRÄKTIG:bump::bump::bump:

hej hej... hur har du fått tag i sperma efter Cornet obolensky????

Vad häftigt att äntligen få vara med här!! :)

Min skrutt inseminerades med Careful idag.

17649015.jpg

Ignorera mig och min vackra outfit :)

fin bild och fint sto.. vad har hon för stam???

*knapplån*

mitt sto efter Contender seminerades med Canturano den 3 juni, ska kollas den 22 juni. Håll tummarna att hon är dräktig då! :)

andra stoet efter Cortus har inte fölat än, är på dygn 321. Har inte bestämt mig för hingst än till henne, har några jag funderar på...

Jag har ett sto dräcktig med feliciano. Det är ett fullblods sto.
Och så ska jag dräcktighets kolla mitt andra sto snart. Hon är efter Goldlöwe-fullblod och hon är betäckt med tornesch..

jag kan skriva med stallägarens ston också dom är betäckta med
Tornesch,stoet är e.Gulliver (stoet har två avkommor efter Tornesch)
Hip Hop,stoet är e.Quite Easy

Ok, här kommer en rapport från ägaren.
Var på Gränsbo och kollade stoet på 17 dygn, så klart var det två. Stoet har tjocka livmodersväggar (sades det) så det var inte så enkelt, men till sist släppte ett. Var tillbaka några dagar senare och kollade så det fanns ett kvar. Och så var det. :rofl:
Det var fler med sina ston som hade klämt samtidigt. Allt såg bra ut även där.
En stor eloge till Gränsbo stuteri och veterinären. :bow:

Jag har inhyst sto som är nere nu och ska semineras med Nobel. Får hoppas att det inte blir tvillingar.

Vad roligt att någon mer valt Firenze. Vårat sto e. P.B Dream of Heidelberg II-Donnerschlag u. Stuthbuch It´s Peggy står nu på Nygårdens stuteri , men vill inte komma i brunst *suck*, tycks som att hon kommit av sig :angel:
Dom sprutade henne igår, så jag håller tummarna. Annars får vi åka tillbaks vid nästa brunst.
En tysk hingst Florimon var påtänkt först, även Lumos som ett andra alternativ. Men blev rekommenderad att välja en hingst i Sverige på färsk semin, då det är hennes 1:a gång.

Var på 30-dagars koll i Torsdags, & hon är dräktig JIPPI :banana:Firenze har fått fina lovord från sin första säsong i tyskland.

Igår djupinseminerades äntligen mitt sto med 3st Calido strån, bara att hålla tummarna för gamel stoet som fortfarande kniper hårt om sitt ägg....:banana:

Mitt sto, Robin z - Ralmé z - xx går till Camaro M.
Lämnades på station idag, bättre sent än aldrig..
Håller både tummar och tår för att det ska ta sig på första!

*knapplån*

Mitt sto som tidigt bokades för Okeanos går i år till Cyrano de Bergerac istället. Så får det bli Okeanos nästa år istället!

Sto e. Quite Easy - Parant.

Sto 1:Cortez-Maximus med Nabab de Reve
2:Burggraaf-Zeus med Cyrano de Bergerac
3:Cortez-Indus med Fighting Alpha eller Nabab DR
4:Lux Z-Leuten med Calido
5:Landlord-XX med Calido
6: Cortez- XX med Fighting Alpha eller Clinton
Så helt klar var man väl inte...suck :)

Nu står iaf stona där de ska och semineras enligt följande
1. samma som ovan
2. likaså
3. Ändrat Nu istället seminerad med Numero Uno.
4. Får vila i år....
5.samma som ovan
6.Blir Fighting Alpha.:bump:

Har idag fått besked från Tyskland att mitt sto inte tagit sig med Cassini l den här gången heller:cry: måste nu byta hingst och har bestämt mig för Clarimo.Tror tyvärr att Cassini l börjar bli för gammal-är många som inte fått dräktigt i år.Men nu till det roliga-mitt andra holsteiner sto är dräktig med Corrado:bump::bump::bump:.Känns toppen då det också är en gammal gubbe som man inte vet hur länge han är fertil.

Måste bara fråga vart du får tag på dina fantastiskt stammade ston?:love:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 511
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 257
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka