Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Igår kväll seminerades mitt sto med Ampere, nu håller jag alla tummar och tår:banana:

Första gången med fryst för mig,.

KL

Hur gamla är era ston - och hur många föl har de fått innan?

För mig har det varit ett stort beslut att ta; då mitt sto är 12 år och ska betäckas för första gången. Men, efter många om och men - undersökningar oh rådfrågande från veterinär, ska vi försöka ....

Igår kväll seminerades mitt sto med Ampere, nu håller jag alla tummar och tår:banana:

Jag håller allt jag har att det lyckas!!!:bump:

Själv är mitt ena sto seminerad med Hohenstaufen II, årets unge efter honom rör sig riktigt bra och har en lång välansatt hals. Jag funderar nog på att behålla henne själv som framtida tävlingshäst, jag får se hur hon utvecklas här framöver. Just nu ser hon väl inte så rolig ut, tjock fölpäls som så smått börjar släppa här och där.;)

Det andra stoet efter Weltmeyer har jag ju bokat Lingh till. Hon skall till stationen nu på fredag och under veckan skall jag ringa till Flyinge och höra hur det går med sperman nu.
Har annars funderingar på JJ RayBan. Måste då fråga er avelskunniga om det blir för "inavlat". Det ligger ju Weltmeyer i hans tredje led, det känns OK. Men sen finns ju World Cup och Woermann på fler ställen i hans stam. :confused:Kan det bli för mycket då???:confused:
Jag gillar ju RayBan väldigt skarpt, hans exteriör skulle passa mycket bra till stoet.

12 år är ingen ålder:) Du ska se att vet. ger OK!

Tackar! :laugh:

Ja, du har helt rätt. "Alla" veterinärer har gett OK och tummen upp. Det är ett fint sto och proverna har varit över förväntning mycket goda.

Är nu i gemet och har införskaffat allt ifrån "Att bli med föl" till att bubbla ut massa frågot till avelsfolket. Det ska bli intressant att se om hon "tar sig" när hon i Juni åker iväg till Bråten Gård här i Norge. Har valt en hingst som jag fick en en rejäl magkänsla för att den ska passa mitt sto och mina framtida planer. Det har i o f s varit delade meningar av de jag rådfrågat om valet. Men, så kanske det ofta är ....

Spännande! Vad har du för sto och vilken hingst blir det?:)

Våra ston är seminerade nu!
idag seminerades sista stoet och ska kollas på måndag igen så jag hoppas att hon tar sig.
Två ston som seminerades i onsdags o ska in på 16 dygns kontroll nästa fredag.
Tar de 3 sig så får jag BF den 20/4-2010 på 2 ston och ett den 23/4-2010 Det hade väl varit praktiskt :)
ett sto redan dräktigt på snart 39 dygn
Sto 1 E: Cash and Carry UE: Que vadis seminerad 14/4 med Clintaro, väntas hem från tyskland vilken dag som helst.
sto 2(E-prem) E: Amiral UE: Idealist seminerad 20/5 med Lingh
Sto 3 E: Ragtime Band xx UE: Double Jump xx seminerad den 20/5 med Damino SD
Sto 4 E: Quite Easy UE: Cardento seminerad den 23/5 med Nintender

Håller nu alla tummar och tår på att de är dräktiga!!!
xx stoet har redan börjat visa hingstfasoner, helt ombytt från hur hon är i vanliga fall! Hoppas hopps!!!!!
sto 2 o 4 har föl vid sidan. Så jag hoppas verkligen de har tatt sig!

Ja, min bor kvar där, hon går i stora stohagen och trivs mycket bra. Tror nog att jag kan ha sett din flicka då när jag lämnade av min. Min är bara brun men har ett utstickande bogblad på vänster fram efter en olycka som kännetecken. (eftersom jag sett henne två gånger satte jag på henne en knallblå grimma så jag skulle känna igen henne :D) Kul att dom bor ihop en stund, min ska gå kvar tills hon är konstaterat dräktig tänkte jag.

Jag ska dit om en liten stund, kanske vi ses någon dag:)

Tänker nog pröva Hampton i år men behåller min favorit Herzensdieb som reserv i fall att det inte skulle fungera på något sätt.

Accord II - Voltaire stoet tappade sitt Cornet Obolensky tidigt och eftersom doserna var slut har hon nu seminerats med Monte Bellini :love: tyskarna tyckte absolut jag skulle passa på eftersom det är en kanonhingst och Ludger Bs sponsor ligger i som en rem för att få köpa loss honom och kommer troligen snart att lyckas... ;)

Klämningen verkar ha lyckats på Numero Uno - Calypso II och Stakkato - Embassy I håller oxå i :)

gud vad avis jag blir!!! gillar skarpt monte bellini (han e vårt andra val). sedan älskar jag Libero H (numero uno), sen e jag en fanstast av stakkatoblodet!
Lycka till!!!!:bump:

Gud va spännande,håller alla tummar och tår för att det gått vägen!!!

Min fick åka hem utan att bli inseminerad då hon hade e-colibakt. kvar fast jag varit noga med att kolla henne på klinik brunsten innan,ville ju slippa detta.
De hade inte:mad: gjort nån resistensbenämning på vad hon hade så då gissar man att det skulle fixa sig med Penovet då det bara hjälper med Hippotrim...
Det va ju därför jag kollade henne innan så hon va ren nu men varför blir man inte förvånad av allt strul alltid...???:(
Så nu väntar jag på nästa som ska komma runt den 5-6 juni,vill bara ha det klart.

Vill oxå ha en Amperebebis nu:idea:....

gud vad avis jag blir!!! gillar skarpt monte bellini (han e vårt andra val). sedan älskar jag Libero H (numero uno), sen e jag en fanstast av stakkatoblodet!
Lycka till!!!!:bump:

Tack! :laugh: vad roligt att vi gillar samma hingstar, vad betäcker du själv i år?

Vid skit i livmodern är det vanligast med Hippotrim och allt annat ges bara efter att man odlat fram vad det är...
Slarvig vette som kollade din, ingen koll, fast du skrev klinik så jag antar att det inte är en seminvette.

Stoet e: Acapulco Gold 789 ue: Sombrero 411,
ska få träffa Magini 695 :laugh:

Som en del andra så har mitt hingsval ändrats ;)
Den nya lycklige är Flyingehingsten Colmar 1179 :love:
Någon mer som tänkt betäcka med han?

Stoet är på station nu och semineras inom de närmaste dagarna. :D
*spännande* :rofl:

Har precis kollat mitt Caretino sto på 32 dagar och Cornet Obolenskybebisen sitter där den ska:bump::bump::bump:.Mitt sto som står på Kattrepel är seminerad 2ggr med Cassini l och ska kollas på tisdag-hoppas,hoppas-annars får det bli Clarimo(lillebror till Cassini) och sedan hemresa till Sverige där betet väntar.Tredje stoet som seminerats med Corrado l ska också kollas på tisdag och där blir det byte till Cancara om hon inte är dräktig.Hon är svår att få dräktig och har dessutom åkt på en förkylning så jag har inga stora förhoppningar tyvärr:(.Mitt Corrado sto är dräktig med Cantoblanco och där lyckades vi ta bort det ena av två foster och allt såg bra ut vid senaste kollen:bow:

DIPLOMATEN du frågade om ålder på stona!
Våra ston som är seminerade är
sto 1: F-2003 1 föl fött 2007
Sto 2 F-1992 9 föl födda -96-00-01-02-04-05-06-08-09
sto 3 F-1994 6 föl födda -00-01-02-04-06-08
sto 4 F-2005 1 föl fött 2009

Lycka till med ditt sto! Vem ska hon till?

Inlånat sto e Amulet u Jasper uue Nimmerdor går till Indoctrosonen Sheraton

Kördes till Falbygdens Stuteri idag för betäckning. Så nu håller vi tummarna här hemma :bump:

........................................................................................................
Nu är det definitivt bestämt :) Fick det glädjande beskedet idag från Falbygdens Stuteri att stoet är konstaterad dräktig på 19 dygn :banana: :banana:
Dräktig på första försöket!!

Fast vägen fram till en frisk fölunge är förstås fortfarande lång.....

Lite skillnad mot stoet jag använde förra året, fölungen beräknas komma 1 juli. Inget är som väntans tider.....

Grattis!
Håller tummarna på at allt går sin väg för dig och ditt sto!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 267
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
790
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka