Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Du är för rolig du:D man kan ju inte samla hästar på HÖG!:D

a015.gif
inte??
a014.gif
jodå hennes stoföl kan man spara på hög!:love::D

Spelar det någon roll om det blir sto eller hingst för spekulant X ? Något nytt hingstämne att ta fram menar jag.

Jag säljer ju jättegärna en hingst till honom, då kommer han verkligen ta fram den om den håller måttet. Stona vill ju jag behålla själv =)

Jag tycker att det skall bli hemskt roligt att få jämföra två helsyskon nu nästa vår. Jag pekade på den gulbruna färgpytsen när jag lade in min seminbeställning idag på stationen. Tyvärr verkade det vara lite kvar av just den nyansen och bäst-före-datumet höll på att gå ut. Brunt fanns det dock gott av.
Äh, skämt åsido så här på sena kvällen, det är det exteriöra jag är mest intresserad av att jämföra.

Ja jag förstår det, skitkul o jämföra ju, det blir en hingst i varje fall.. Men häll ut den bruna färgpytsen då är den ju tvungen o bli gul ju ifall den bruna är slut:idea:

Äntligen :rofl: brunst så nu bär det snart iväg till Kungsbacka för inseminering med Ampere,nån annan som redan inseminerat med honom,har det tagit sig?
Stoet är efter Bellini-Ciceron :idea:

Vi har seminerat med Ampère och då använt en halv dos (tre strån).
Stoet ifråga är konstaterad dräktig på 16 dygn och är hemma igen från seminstationen.
Vi hoppas på lika mycket tur för våra andra ston - vi har ännu inte riktigt bestämt vilka vi seminerar med honom.

Lycka till även med Ditt sto!!

Men vad spännande =) Håller tummarna!!

Det börjar närma sig för mig med, hon ska kollas på tis då är det 25e dygnet e fölning. Det blir många Ampere föl här inne nästa år om allt går bra.

Vi har seminerat med Ampère och då använt en halv dos (tre strån).
Stoet ifråga är konstaterad dräktig på 16 dygn och är hemma igen från seminstationen.
Vi hoppas på lika mycket tur för våra andra ston - vi har ännu inte riktigt bestämt vilka vi seminerar med honom.

Lycka till även med Ditt sto!!

Tack!Önskar dig desamma!!!:idea:

Men vad spännande =) Håller tummarna!!

Det börjar närma sig för mig med, hon ska kollas på tis då är det 25e dygnet e fölning. Det blir många Ampere föl här inne nästa år om allt går bra.

Det är ju jättespännande,vi kan starta en egen tråd här med våra Ampereföl,vill säga om allt går vägen nu då.
Idag är hon jättebrunstig och jag lastar henne på middagen och kör iväg och håller tummarna.

Håll alla tummar och tår nu!!!:love::banana::banana::banana:

Håller tummarna för att Du också får en lika lätt och snabb semineringsomgång som vi fick..:))
Det behövdes verkligen för oss efter förra årets alla problem med dräktigheterna...så vi får väl se det som att detta är början på ett bra betäckningsår..:))

Rapportera gärna hur det går framöver...

Håller tummarna för att Du också får en lika lätt och snabb semineringsomgång som vi fick..:))
Det behövdes verkligen för oss efter förra årets alla problem med dräktigheterna...så vi får väl se det som att detta är början på ett bra betäckningsår..:))

Har lämnat stoet på station men det fanns lite vätska i henne så hon sköjdes och det va lite för mycket i vätskan.
De tar baktpov i morgon söndag och skickar på analys innan de inseminerar om hon då fortfarande är brunstig annars får jag vänta in nästa brunst.
De är noga med att det blir så bra som möjligt då det är fryst sperma så jag inte slänger pengarna i sjön.
Trevligt bemötande på stationen i norra Halland.

KL

Nu är min Cézanne hos Szkopul!

Stort tack till Welsh som hjälpte mig att få in den envisa damen i släpet;)

Har lämnat stoet på station men det fanns lite vätska i henne så hon sköjdes och det va lite för mycket i vätskan.
De tar baktpov i morgon söndag och skickar på analys innan de inseminerar om hon då fortfarande är brunstig annars får jag vänta in nästa brunst.
De är noga med att det blir så bra som möjligt då det är fryst sperma så jag inte slänger pengarna i sjön.
Trevligt bemötande på stationen i norra Halland.

Nu har svaret på baktprovet kommit och hon hade colibakterier (tror jag det hette)och har blivit behandlad med hippotrim.
Ska hämta hem henne imorgon utan att de inseminerat pga att hon hade bakterier och de har sköljt henne 3 ggr och nu såg det bättre ut.
Väntar in nästa brunst och hoppas att hon är ren från bakterier då,suck!!!:cry:
Känns ändå bra att de är noga och inte chansar...:angel:

E-Coli är mycket vanliga bakterier och brukar så gott som alltid försvinna med en hippotrim kur.

Min vette har dock alltid seminerat på samma brunst vi behandlat (och alltid fått dräktigt) men sköljt efter ovulation.

Idag va jag och hämtade Ampere bebisarna :laugh: Hon kollas imorgon så får vi se hur hon ligger till. Håller nu alla tummar att turen även vill va med mig i år och att jag får en bra start nu, då även mitt förra år kantades av otur =(

Men nytt år, NY seminstation NYA TAG:banana: JIPPI detta är så otroligt spännande:D

*kl*

Sådär ja, nu gör jag en Korneva :D, hastig och lustig ändring i besluten. Astoria åker till station imorgon, skulle lägga på med Ludwigs Champion men då stationen jag tänkte åka till inte tog in på honom av skäl som jag inte vill gå in på här så blir det Highcruiser istället. Astoria har varit lite svår att få dräktig tidigare och den station jag åker till nu har honom hos sig så det känns som att det ska kunna gå bra. Det blev ju inte riktigt som jag tänkt mig men det blir nog bra ändå hoppas jag.

E-Coli är mycket vanliga bakterier och brukar så gott som alltid försvinna med en hippotrim kur.

Min vette har dock alltid seminerat på samma brunst vi behandlat (och alltid fått dräktigt) men sköljt efter ovulation.
Det låter ju hoppfullt!
De vågade inte chansa då det är fryst sperma så vi hoppas på nästa brunst,ligger ju bra till i tiden ändå än så länge villsäga.

Korneva!Kul att du tog Ampere ändå:banana:

Håll tummarna alla för oss alla:bump:

*delvis knapplån*

Håller naturligtvis alla tummar och tår för att det tar sig med Ampere:))

Själva har vi utöver de två vi har på station seminerade med Bocelli även bestämt oss för hingst till årets fjärde sto.

Angelique e. Guinness lämnades i förrgår hos Szkopul....något vi funderat över många säsonger men som fallit på att det varit alldeles för lång väg att åka med sto och föl. I år har hon inget föl vid sidan så nu blev det äntligen av.

Nu har vi tre kvar som skall föla först. Ja och så återstår förstås treåringen som jag inte har hingstvalet klart för alls.

Damen kollad idag och stod nu med ett ägg så nu är det dags, hon körs in imorgonbitti och seminering troligtvis på fredag:banana:

Nu vill jag ha en Ampere bebis:D

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 273
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
790
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka