Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Ändrade planer, istället för att betäcka 2 betäcker jag nu 3 st.

Eftersom mitt Quaterback föl efter mitt San Quintero sto blev en sådan fullträff o för att jag bara älskar denna lilla tjej:love: har jag bestämt mig för att ej sälja henne utan behålla henne och göra om den kombinationen. Så hon går till Quaterback i år igen:bump:

Bellinistoet kan gå till Quaterback igen för fölis blev så jäkla bra!! Men jag har ju bokat doser på Ampere så jag får se lite hur det blir där.

Florestan I stoet hade jag bestämt till Damsey men velar lite lite mellan honom o Herzensdieb.

Lite uppdatering pga helomvändning.

Bellinistoet går nog till Jazz och Ampere doserna sparas dåifall till nästa år.

Florestan I stoet går nu bestämt till Damsey

Florestan I stoet går nu bestämt till Damsey

Är det ditt slutgiltiga svar? Du vet att du kan använda en livlina och ringa en vän, eller varför inte be publiken att trycka på mentometerknapparna.....:D

Korneva kommer att vela fram till det är dags att beställa:angel:. Hi, hi.

Jag själv har också bestämt mig, det var för ett tag sedan.

Bernstein-stoet går åter till Hohenstaufen II. Den lilla gula blev så bra. Åker till stationen om en vecka.

Weltmeyer-stoet har jag bokat Lingh åt i år.

a102.gif
nej men så du säger jag är väl aldrig velig
a012.gif
d015.gif
a055.gif

men japp det är mitt slutgiltiga svar
e025.gif
c010.gif

Apropå att vela.....Quite Easy - Cardento stoet kommer inte att betäckas med Monte Bellini. Det blir istället Nintender, som var tänkt från allra första början.

*kl*

Jag har precis hämtat hem vår Pinball Wizzard från bollerup, blev inseminerad sent i lördags kväll med Kostolany.

Ska återkomma & kolla om hon är dräktig..

*håller tummarna* Hon fick alla 3 stråna direkt à 10.000:- jag vill verkligen köpa inte behöva en ny dos :crazy:

Lånar en knappeliknapp

Mitt sto Dalsbo Sessan (kblstravare, 10 år) e: Gullsvarten u:Korfrigge ee:Almsvarten ska betäckas med Järvsöviking! Nu har hon börjat visa tecken på brunst så troligen bär det av imorgon :D Så jääääkla spännande!!
Nån som har betäckt sitt sto med Järvsöviking? Bilder på föl kanske? ;)

*kl*

Jag har just sprutat igång mitt sto e Feliciano-Hubertus
för seminering med Conte Bellini.
Nu ska jag bara:o försöka se när hon brunstar

Och idag var jag med skolan på seminstationen och kollade en kompis ponnysto (newforest/arab). Hon ska tillbaka på koll igen om en vecka, alltså den artonde, och det var ju alldeles perfekt! För då kan ju min åka tillsammans med henne! Har kollat och hon kommer komma in i brunst ganska precis då, så då lämnar jag henne där är det tänkt så får hon bo där tills hon är "klar"! ;)

kl

mitt sto e: Dammen är seminerad med Common Sense!!

*kl*

Jag har precis hämtat hem vår Pinball Wizzard från bollerup, blev inseminerad sent i lördags kväll med Kostolany.

Ska återkomma & kolla om hon är dräktig..

*håller tummarna* Hon fick alla 3 stråna direkt à 10.000:- jag vill verkligen köpa inte behöva en ny dos :crazy:

Ska de inte lösa licens på honom ? Eller ska dom vänta och se om ditt sto blir dräktigt först ?

Florestan stoet seminerades med Damsey igår =)

Men hoppar nog tillbaka till mitt första val o tar Ampere på Bellinistoet i varje fall o Jazz nästa år.

Hade inte du bestämt dig? ;) ;)

Vem är det som tar in på Jazz? Försöker tänka om nu när Lingh förmodligen inte är något alternativ. Pm:a om du vill!

Alltså gör alla stationer så, att de använder så många doser på en brunst med fryst? Hur ofta kollar de stoet? Nu är det visserligen många år sen jag jobbade på station, men då användes bara ett strå när det var fryst. Ett jäkla kollande av stona men de seminerads då precis när det släppt ägget.

Man använder bara en dos.
Däremot kan man dela dosen och använda till flera semineringar.
Ju fler strån man lägger in desto större chans på dräktighet.

Hur många strån man lägger in är upp till stoägare = den som får betala stråna och veterinären som gör det...

Båda mina tjejer är nu betäckta/semin.
Mitt hbl sto e:Stanford-Elizar-Dragon seminerades idag med Nobel 994.
Andra stoet en Haflinger e:Wildhuter ue:Nelson betäcktes idag och i förrgår med Morgan hingsten Isaksbo Jeronimo.'
/Jenny

Tackar för svar!! Verkar vanskligt att sätta alla kort på en brunst.

Fast dräktigheten är ju högre så why not.

Dessutom så får man inte dela doserna på alla hingstar, är ju möjligt att man inte får dela dosen på hingsten det var frågan om också. ;)

*kl*

Vi kommer försöka göra ett helsyskon i år! Vårt sto e Bayron-Chirlon -Torbolt ska semineras med Rosevelt

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 267
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
790
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka