Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Mitt sto e:Broere Obelisk - Ferro ska semineras med Faustinus, jag hoppas på ett svart föl igen:laugh:

Andra stoet e:Briar - Edinburg ska semineras med Dionysos.

Fyller på med ännu ett sto till Lingh, Carabine e:Rubinstein-Consul ska förhoppningsvis nedkomma med en Lingh-bebis nästa år. Ska bara bestämma mig om jag ska börja seminera denna brunst (nästa vecka) eller vänta till nästa brunst.

Jag har också bestämt mig för Lingh till mitt 3-års sto e Channon (e. Rubignon) ue Maraton(åtminstoe till 99%). Hon ska först gå 3-årstestet och så får vi se när hon kommer i brunst sen.

Ändrade planer, istället för att betäcka 2 betäcker jag nu 3 st.

Eftersom mitt Quaterback föl efter mitt San Quintero sto blev en sådan fullträff o för att jag bara älskar denna lilla tjej:love: har jag bestämt mig för att ej sälja henne utan behålla henne och göra om den kombinationen. Så hon går till Quaterback i år igen:bump:

Bellinistoet kan gå till Quaterback igen för fölis blev så jäkla bra!! Men jag har ju bokat doser på Ampere så jag får se lite hur det blir där.

Florestan I stoet hade jag bestämt till Damsey men velar lite lite mellan honom o Herzensdieb.

Senast ändrad:

*kl*
Ändrade planer för mig med.

Hade bestämt mig för Tsarevitj till Kaliber stoet, men självklart behövdes hon semineras 1 maj, när ingen sperma gick att få tag i. Gjorde då ett snabbt byte till Highcruiser, eftersom jag själv kunde åka och hämta sperman.
Är inte jätte ledsen för det, då årets Highcruiser ser väldigt fin ut!

Dom andra två går fortfarande till Casir Ask & Camaro, om inget oförutsett inträffar.

*kl*

Här blir det om allt går vägen:

Highcruiser-Don Gregory, står på stationen nu, första semin i fredags.
Blue Hors Don Romantic-Bernstein, kan inte låta bli att göra om den kombinationen efter förra årets fullträff, hälsade på henne igår och hon är det bästa vi fött upp hittills. Först ska dock stoet föla e Blue Hors Zack och allt ska gå bra.
Herzendieb-Magritte, ska föla först e Rosevelt
Firenze-Rotspon, ska gå 3-årstest först

Kl.
Mitt sto efter Ragazzo-Jaguar ska semineras med Roosevelt. Lämnade henne på stationen idag :laugh:

Inlånat sto e Amulet u Jasper uue Nimmerdor går till Indoctrosonen Sheraton

Kördes till Falbygdens Stuteri idag för betäckning. Så nu håller vi tummarna här hemma :bump:

*KL*

Min foderhäst e: Rubinstein u: Goldmaedel har just varit och inseminerats med Firenze.
Nu hoppas vi på att allt går bra och att hon får behålla fölet.

Har bestämt mig för Nobel till mitt sto e Marramas - Cosmos* (lämnat svårklassavkommor i hoppning och fälttävlan) skulle gärna få e dressyrhäst u henne, har en nyfödd e Florencio. Känns som att jag ändå vill "gardera" med lite hoppning. Detta var hennes 16e föl!

Sto 1 : Goldmine xx e.Irco Marco
Sto 2 : Hermes e.Weltman

kl

Mitt 4-åriga sto e, Chess u, Black Pooh xx- Baffin - Tammerfors blir seminerad med Ludwigs Champion i morgon!

Om allt går som jag tänkt, kommer jag att betäcka mitt sto (Gazpon-Kew Gardens-Sombrero) med Cairo 869 :)

Vad roligt att någon mer valt Firenze. Vårat sto e. P.B Dream of Heidelberg II-Donnerschlag u. Stuthbuch It´s Peggy står nu på Nygårdens stuteri , men vill inte komma i brunst *suck*, tycks som att hon kommit av sig :angel:
Dom sprutade henne igår, så jag håller tummarna. Annars får vi åka tillbaks vid nästa brunst.
En tysk hingst Florimon var påtänkt först, även Lumos som ett andra alternativ. Men blev rekommenderad att välja en hingst i Sverige på färsk semin, då det är hennes 1:a gång.

I morgon kör jag ner mitt holsteinersto för att seminera med Corrado.Hoppas att hon blir dräktig då det bara blir ett försök.Mitt andra sto som är hos Cassini l var vid kollen häromdagen inte dräktig så hon semineras om i morgon.Men så till det bästa -mitt Caretino-Carolussto som skulle semineras med Diarado men där sperman blivit förstörd blev ist.seminerad med Cornet Obolensky och idag kollade vi henne och hon är DRÄKTIG:bump::bump::bump:

Kanon Callie!! :D Grattis!
Mitt Embassy - Calypso II sto var idag dräktigt med Stakkato :banana:

Kanon Callie!! :D Grattis!
Mitt Embassy - Calypso II sto var idag dräktigt med Stakkato :banana:

Grattis till dig också:bow:
Skulle gärna prova Stakkato men eftersom han endast varit i avel till mitten av april har det varit för chansartat.Hur går det med ditt Accord sto är hon omseminerad nu?

ja, kollas nästa vecka... HÅLL tummarna.. ;) då kollas även Calypso II stoet som seminerats med Numero Uno :)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 511
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 265
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
790
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka