Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Till mitt sto (Bayron-Lambert- Prince Fair XX) blir det Faustinus (Fürst Heinrich- Starway). Plan B, Rubinrot!

Jösses! Vilket klanteri o ffa slöseri!!:eek:
Hur går det med alla som bokat de stråna? Finns d möjlighet till nya eller var de tvungna att välja om hastigt o lustigt?:crazy:

Gäller den här tråden endas fina halvblod eller är alla välkomna att berätta?:confused:

Min dam e: Prylens Palaver**- Nicke** går till Ragyogo (palomino). Hoppas på en gul/bork färgad hopp/fälttävlans stjärna:d
Hon kommer nog att börja brunsta under veckan och då åker vi till Ragge:laugh:

Nintender

Jag kommer seminera med Nintender :love: Fick glädjande nyheter idag från ägarna :banana:

Mitt sto är fyra år efter VDL Empire ue: Goodwill-Landgraf I-Ladykiller xx

Mitt sto (trakehner) går till Highcruiser. B-plan är Dionysos.

Stoet i fråga är e Antares - Ostwind. Har bland annat Ibikus efter sig.

Första stoet e. Accord II - Voltaire seminerad med Cornet Obolensky

sen är nr 2 e. Embassy I - Calypso II seminerad med Stakkato

nr 4. e. Escudo I - Calypso II går oxå till Cornet Obolensky

nr 3. e. Calypso II - Luckner till Diarado blir det INTE eftersom man där har problem med virusabort så vi skickar henne INTE dit utan det blir i stället Numero Uno som får komma till henne ;) :love: man ska inte vara sämre än man kan ändra sig... :rofl: seminering i morgon!

Hej!

Kan du skicka resultaten och bilderna på årets fölresultat till mig via email? ;)

Helen

Sto 1:Cortez-Maximus med Nabab de Reve
2:Burggraaf-Zeus med Cyrano de Bergerac
3:Cortez-Indus med Fighting Alpha eller Nabab DR
4:Lux Z-Leuten med Calido
5:Landlord-XX med Calido
6: Cortez- XX med Fighting Alpha eller Clinton
Så helt klar var man väl inte...suck :)

Meh! Jag var intresserad av NdR, tar du in honom själv, eller vem gör det?? Eller har du stona utomlands?:)

Äntligen bestämt mig!! ja hingsten har varit bestämd sedan länge men jag har skjutit lite på det då jag har ångest över att lämna ifrån mig min lilla tös :crazy: även om det bara är några dagar.

Tussi (e. Bellman ue. Eko) ska upp till Nobel 994 denna veckan :laugh:

(Tussi är nordsvensk bruks)

Vi hade två ston som inte tog sig förra året.
Savannah e:Allgunnens Sorro RS 337 - Brunte RS 188 och Magic´s Greace e: Lakris RS 226 - Telstar of Southerly RS 61 får båda åka tillbaka till Gläntans Norton RS 377 e: Almnäs Origo RS 198 - Kärlingehults Orkan RS 176. Så får vi se om det blir något i år.

Det blir lite ändringar Savannah går till Bluemull Niven e: Newton v.Dorpzicht - Rocket of Thanet Greace går till Joseph of Mairscough RS 521 e: Spool of Marshwood - Gletness Rockall
Vi har en till som skall betäckas när hon har fölat vilket sker om si så där 3 veckor. Polgara e:Pavarotti RS 383 - Amigo RS 171 hon ska betäckas med Clibberswick Beacher 509 e:Firth Glenclova - Rustic of Berry.

Jag kommer inte att betäcka om mitt sto i år då hon fått två föl nu de här två senaste åren. Vi tar en paus från avelsboxen nu ett tag och ger oss ut och tävlar igen. Om jag skulle betäckt henne i år hade det blivit Quaterback eller Johnson, möjligtvis Biggles.

Nu har min tjej blivit betäckt 2gg, i måndags och igår, sista gången blir någ imorgon. Sen är det bara att vänta och hålla tummarna att hon har tagit sig;).
Sist tog hon sig på 3 språng. Jag hoppas att hon följer samma mönster den här gången också:). Hon har varit hos Ragyogo (palomino), han är en otrolig gentleman när han betäcker:love:.

Från att säljas till att vi nu tar föl istället:D

Mitt sto e. Pierrot(e.Concorde) - Wolfgang
Går till Nobel 994:love:. Hon har precis gått ur brunst och vi ska köra iväg henne på nästa.

sto ett (Sunlight xx - Brentano II) till Sansisco
sto två (Dardel- Lester) till Dionysos

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 511
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 265
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
790
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka