Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

*kl*
Då ska jag försöka mig på att bestämma mig...

Like her mother xx e.Mas Media-Precocius, går till Casir Ask
Like her father e.Emmerton-Mas Media, går till Camaro M
Karisma e.Kaliber-Diamant, går till Highcruiser (el.Tsarevitj)

Svårklasstoet Winnie the Pooh (Trombon-Tammerfors xx) går till Ludwigs Champion.
Elitstoet Menuette II (Electro - Um Said xx) går till Baltimore.

kl

Jag har tagit det tråkiga beslutet att inte betäcka något sto i år.:(

Dels var hingsten jag verkligen ville betäcka det ena stoet med inte tillgänglig i år och sen har jag inte fastnat för någon annan hingst till det andra stoet heller, så då känns det som om de lika gärna kan stå över ett år.
Andra faktorer som spelar in är 4åringen som tar mkt tid och sen 2åringen som ska börjas med i höst.
Antagligen kommer vi också att flytta i sommar/höst och då känns det rätt skönt att inte behöva oroa sig för dräktiga ston som stressas.

Men vi får komma igen nästa år! (Har dessutom hittat ett tredje avelssto som jag bara VILL ha...:love:)

Lycka till till er andra!!! Kommer dregla över era bebisar nästa år..:D

Rolig tråd!

Jag har bokat mitt sto First Lady E Fürst Piccolo ( Fidermark) till Lingh. Hade egentligen andra planer för detta sto men nu blir det ett föl som ska säljas sedan får vi se vad som händer. Intressant att se hur andra tänker / väljer hingst. Superspännande! Tror att föl 2010 blir en bra årgång!

Rolig tråd!

Jag har bokat mitt sto First Lady E Fürst Piccolo ( Fidermark) till Lingh. Hade egentligen andra planer för detta sto men nu blir det ett föl som ska säljas sedan får vi se vad som händer. Intressant att se hur andra tänker / väljer hingst. Superspännande! Tror att föl 2010 blir en bra årgång!

Vad roligt att du också valt Lingh.... :dHar bokat honom till mitt sto efter Weltmeyer.

*KL*
Har nu också (nästan) bestämt mig för sto nr 2.
E: Bernstein - Neapel - Crown Point xx, hon går till antingen Flash Dancer eller åter igen till Hohenstaufen II

*kl*
Då ska jag försöka mig på att bestämma mig...

Like her mother xx e.Mas Media-Precocius, går till Casir Ask
Like her father e.Emmerton-Mas Media, går till Camaro M
Karisma e.Kaliber-Diamant, går till Highcruiser (el.Tsarevitj)

Om du är sugen på Tsarevitj är det nog bra att passa på denna säsongen. På visningen i Hbg fick jag intrycket av att detta nog var sista säsongen i avel. Sen ska han bara matchas för tävling. Vet ej om det skulle medföra att de skär honom eller bara tar honom ur avel.

Tack för tipset! Läste det någonstans, men visste inte om det stämde. Träffar Mattias på månd, så får höra mig för mer då.

Fyller på med ännu ett sto till Lingh, Carabine e:Rubinstein-Consul ska förhoppningsvis nedkomma med en Lingh-bebis nästa år. Ska bara bestämma mig om jag ska börja seminera denna brunst (nästa vecka) eller vänta till nästa brunst.

Om du är sugen på Tsarevitj är det nog bra att passa på denna säsongen. På visningen i Hbg fick jag intrycket av att detta nog var sista säsongen i avel. Sen ska han bara matchas för tävling. Vet ej om det skulle medföra att de skär honom eller bara tar honom ur avel.

Tsarevitj kommer kastreras så det är hans sista säsong. Och den infon har jag fått ifrån Mattias själv.

Misstänkte att det skulle bli så. Jättetråkigt då jag gärna hade använt honom i framtiden. Men denna säsongen blir det Damino, men annars hade han varit en het kandidat. Tyckte han var super i Hbg!

Ska betäcka mitt Ehrentusch - Rheinblick - Gladstone** sto med Biggles.

kl

Stoet First Fidelity e. Camaro M - Sankt Gotthard går till Last Liberty :)

Jag har också (så gott som) bestämt mig.

Valencia (Stanford - Furidant, svår int hopp) går till Baltimore
Olympic Nova xx (Sajdak - Kenmare, 1,40 hopp) går till Ludwigs Champion
Nezvanaja (Nik - Zakat, MSV FT), går till Ravell

Mitt elit-sto e Cortez kommer att få gå i välförtjänt pension, och mitt sista förvärv (anglosto plac 1,30) kommer att säljas. Om anglon är kvar maj ut så kommer jag nog att omförhandla med mig själv dock ;).

Vårat sto e. Amiral - Stanford går till Highcruiser :)

Nu är äntligen sista stoet bestämt oxå. xx-sto e Homme D'honneur - Diaghlyphard går till Chacco-Blue. Önskar man hade haft ett sto till i år men fick tyvärr ta bort mitt tyska sto i höstas för hon blev steril. Men, men man kan ju inte få allt!

Bara hålla tummarna att dom två damerna på fryst tar sej. Snart dax att seminera första på 30 dagars brunsten m Indoctro, är urnervös för om d ska lyckas gå och få dräktigt med honom.

Men håller man på med avel så lever man väl alltid på hoppet. Får väl börja klura ut en plan B redan nu.

Jag har också (så gott som) bestämt mig.

Valencia (Stanford - Furidant, svår int hopp) går till Baltimore
Olympic Nova xx (Sajdak - Kenmare, 1,40 hopp) går till Ludwigs Champion
Nezvanaja (Nik - Zakat, MSV FT), går till Ravell

Mitt elit-sto e Cortez kommer att få gå i välförtjänt pension, och mitt sista förvärv (anglosto plac 1,30) kommer att säljas. Om anglon är kvar maj ut så kommer jag nog att omförhandla med mig själv dock ;).

Du hittade alltså ingen budjonnyhingst? Synd, det hade kunnat bli intressant tror jag :)

fast man kan ju inte jämföra index mellan olika länder.. :confused:

öh varför inte??
Man kan väl jämnföra 70dagars index med andra 70dagars index?

Alltså "svenska" hingstar som gjort 70dagars i Tyskland måste man väl kunna jämnföra med övriga hingstar i världen som också gjort 70dagars i Tyskland?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 511
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 257
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka