Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Mitt sto Exclusive (Exceller- Seattle Slew) ska semineras med en del av Baltimore om allt går som det ska.

Nea e. As de Thurin - Ramiro´s son - xx ska börja semineras med Balou du Rouet inom kort :)

*kl*

Jag har bokat Okeanos till mitt Quite Easy-Parant-Indus-sto i år.

Fölar vilken dag som helst med Hip Hop.

*kl*

Sto 1 Cardento-Turban Rose- Tin Rocco går till CONTENDRO 1

Sto 2 Salieri-Augustinus blir det om jag får som jag vill MONTE BELLINI

Cyllene... Din åsikt väger ju tungt hos mamma Ulla, lägger du din röst på MB till Sunday?;)

Det ena stoet är klart,

Edwina e. Oakley Bubbling On-Valentino-Downland Folklore ska semineras med Verona´s Bo-Gi

Första stoet e. Accord II - Voltaire seminerad i måndags med Cornet Obolensky ! så nu är det 2 v spänd förväntan!!

sen är nr 2 e. Embassy I - Calypso II på väg till Stakkato och
nr 3. e. Calypso II - Luckner till Diarado

OM DE BARA KAN BEHAGA BÖRJA BRUNSTA... :devil:

Oj, min har brunstat sen i januari, men stationen öppnar i mitten av april...

Första stoet e. Accord II - Voltaire seminerad i måndags med Cornet Obolensky ! så nu är det 2 v spänd förväntan!!

OM DE BARA KAN BEHAGA BÖRJA BRUNSTA...

Gissa hur avundsjuk jag är:angel: Sitter fortfarande och våndas över hingstval i år...(Min fölar i juni.)

Sto nr 1; e; Wonderland (Weltmeyer-Lysander)
u; Windorra ( Werther-Deichvogt)

Är bokad till Channon (Rubignon-Mazarin), hon fölar i juni efter en tysk Trakehner hingst.

Sto nr 2; e; Feinbrand ( Feiner Stern-Admiral)
u; Athene ( Tin Rocco-Vollkorn XX)

Är bokad till JJ Rayban ( Rotspon-Londonderry), hon fölar i slutet på maj efter Channon.

OM DE BARA KAN BEHAGA BÖRJA BRUNSTA... :devil:

Vill köpa din kommande fölunge e Diarado-Calypso II :)

Jag har också bestämt mig......
Sto e Cortez till Stalypso
Sto e Goldgraf till Diarado

I de bästa av världar kan man ju bara hoppas på två fina friska fölungar nästa år!

kl

Mitt Bernstein sto går till Magic Memphis. Antagligen går även mitt fullblodsto till honom.
Men jag lurar fortfarande på Laptop till xxan eventuellt, men någon av dom, lär väl bestämma mig på stationen i sista minuten i år igen :crazy:

Vi har väl till en 80% bestänt oss för Odar 1859 (e: Mustard 1791 och u: Nina 21508-Arro 1594).

Till våran Donetta (e. Fas 1747 u.Dolly 21642-Manke 1601)

Nordsvensk bruks.

Odar är den trevligaste hingsten typmässigt som står inom körbart avstånd till oss fn. ( Finns väl en 5 hingstar att välja på).

Men vi ska åka upp och träffa hingsten irl först innan vi bestämmer 100% detta eftersom lynnet är minst lika viktigt som det övriga.

/KT

KL

Har så gott som bestämt mig:

Jarrah, Elitsto e.Martini-Flamingo ska semineras med Don Romantic när hon fölat e.Kennedy

Raindrop xx, e.Sit This One Out xx-Persian Bold xx ska semineras med Ludwigs Champion

Zoega, min 3-åring e.Figaro R-Rubignon blir det Bocelli på

Kvar att bestämma är Joline e.QE-Flamingo och min irländska ponny om de nu ska betäckas alls. Ponnyn ska föla först i vilket fall som helst.

Oj, min har brunstat sen i januari, men stationen öppnar i mitten av april...

ja kan du fatta!! mitt sto (det enda som inte är dräktig) brunstar som en klocka här i Norrland (vill dock inte börja med henne förrän tidigast slutet av april...) medans de i tyskland strejkar... :devil: charmen med avel, det är aldrig som man vill... :rofl:

"Vill köpa din kommande fölunge e Diarado-Calypso II " det får du gärna göra om det blir en hingst Nittionio :D, blir det ett sto "måste" :angel: jag behålla... :banana: i o f hade jag inte haft ngt emot en Stalypso - Cortez!! :d :D Lycka till! vi får hoppas vi får dräktigt och att det kommer fina friska föl! :laugh:

Trodde inte det skule bli nån betäckning i år. Men men som läget är nu ska stoet e.Marco Mitras ue.Landesfurst betäckas med Ustinov:love:

"Vill köpa din kommande fölunge e Diarado-Calypso II " det får du gärna göra om det blir en hingst Nittionio :D, blir det ett sto "måste" :angel: jag behålla... :banana: i o f hade jag inte haft ngt emot en Stalypso - Cortez!! :d :D Lycka till! vi får hoppas vi får dräktigt och att det kommer fina friska föl! :laugh:

På allvar intresserad oavsett "sort", men vi kan ju höras om det i ett PM senare så vi ser hur det går! :) Sen tror jag också att Stalypso blir kanon på mitt meriterade sto med bl a Maffia (e Magnifique) som mormor till stoet (svår hoppning):D

Nu efter många funderingar har jag äntligen hittat hingsten i år!
Det blir Ampere från Holland till mitt sto
efter Bellini-Ciceron.
Han är ju helt fantastisk:love:,har beställt 2 doser,fick tag på Nils-Gunnar
på väg till Holland för att hämta hem sperma så snacka om bra tajming!

Får väl vänta till riktig brunst så kanske man bara behöver 1 dos,kan ju sälja den andra lr behålla till nästa år kanske?

:banana:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 257
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka