Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Vi hade två ston som inte tog sig förra året.
Savannah e:Allgunnens Sorro RS 337 - Brunte RS 188 och Magic´s Greace e: Lakris RS 226 - Telstar of Southerly RS 61 får båda åka tillbaka till Gläntans Norton RS 377 e: Almnäs Origo RS 198 - Kärlingehults Orkan RS 176. Så får vi se om det blir något i år.

Sto e: Don Frederico- Foxhunter ska ins. med Rosseau

Jag har nog lyckats bestämmt mig nu! Tror jag:p

Jag har ett sto E Magini och tänker lägga på Common Sense:d:love:

Stoet e: Acapulco Gold 789 ue: Sombrero 411,
ska få träffa Magini 695 :laugh:

Har kört två av mina ston till Tyskland.Mitt Corradosto går till Cantoblanco(hade bokat Diamant de Semilly men när vi väl skulle seminera upptäckte dom att det inte fanns någon sperma:mad:) så vi fick göra ett snabbt byte men jag tror det blir himla bra så här.Mitt andra holsteinersto går till Cassini l-hoppas nu bara att han har bra sperma i år.Har köpt lite fryst Diarado till min 3åring e Caretino-Carolus-hade helst använt färsk men holsteinerförbundet har av någon outgrundlig anledning reserverat honom för ston 4-8 år.Till mitt sista sto, som fölar vilken dag som helst med Colman ,har jag beställt Cancara:love:

Står inte Cantoblanco i Danmark,hos Schou o Skouboe ?? Eller finns det 2 med samma namn :confused:

kl

Nu har jag bestämt mig helt till båda stona.
Båda går till Magic Memphis!

Stona är e: Bernstein och Funambule xx (stoet är ren xxa)

Det är rätt hingst.
Han har en intressant stam med en hel del prestationer på mödernet och har själv gjort 70dagars med helt godkänt resultat i sin egen disiplin, med index som är bättre än flera av de svenska godkända hingstarna...

Han passar båda mina ston typmässigt, har deras fördelar men ej nackdelar, lämnar riktigt fina föl. Har faktiskt hittat få hingstar som kompletterar så bra därav honom till båda (jag vet att det är jättetråkigt)
Sen självklart färgavlar jag, man använder väl inte en guling om man inte vill ha en! Speciellt inte när man redan har ett gult sto :angel:
Dessutom får fölen fullstam i huvudstambok.
Vill man avla gult är han nog det absolut bästa som finns att tillgå men självklart finns det bättre icke-gula hingstar, det förnekar jag inte.

//QuickStar = seriös "buskavlare"

Stam? Prestationer?:)

Godkänd i ZfdP och Rheinland-Pfalz-Saar.
Inga tävlingsmeriter i Tyskland eller Danmark.
Resultat 70 dagars i Marbach 2005 (15 deltagande hingstar)
Dressyrindex 116.02 (5)
Hoppindex 91.86 (10)
Totalindex 105.65 (7)

Färgen kommer från ungerska hästar i båda föräldrarnas stamtavlor.

Hade varit intressant om du har några bilder/länkar på honom - jag har verkligen aldrig sett/hört ngt om honom:-9

Godkänd i ZfdP och Rheinland-Pfalz-Saar.
Inga tävlingsmeriter i Tyskland eller Danmark.
Resultat 70 dagars i Marbach 2005 (15 deltagande hingstar)
Dressyrindex 116.02 (5)
Hoppindex 91.86 (10)
Totalindex 105.65 (7)

Färgen kommer från ungerska hästar i båda föräldrarnas stamtavlor.
Aha - ungesrk stam bakåt ... kunde anta det.
Tack för svaret:bow:

Elitstoet e. Amiral (som bör föla inatt e. Nobel) kommer att semineras med Lingh.

Fara xx e. Ragtime Band är bokad till Damino SD.

Cash and Carry stoet är betäckt med Clintaro (Clinton-Calato-Calypso)

Quite Easy-Cardento stoet (som är dräktig med Jaguar Mail) kommer att semineras med Monte Bellini.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 257
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka