Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Du kan ens inte jämföra indexet mellan dem olika testerna i Tyskland, vad folk inte förstår är att ju sämre hingstar som är med på testet ju högre index på den som är bra. Det har ju varit en stor diskution om detta tidigare, bla att stora hingstägare skickat med "skit" hingstar för att gynna den hingsten dem vill ha i topp. Så t.ex ett index på 155 säger inte att den varit fantastisk utan att övriga har varit av mindre bra kvalitet.....

Jag är medveten om detta ja, men det säger ändå en del om man går in och jämnför vad övriga hingstar på testen fått för index också.
Om kan kollar vad hingsten Kalle hade för index och vad hans medtävlande hingstar hade och sen jämnför man det mot hingsten Pelle och hans medtävlandes index så har man ändå nåt att gå efter på en höft.

Men det är ju precis som att jämnföra de svenska indexen, de är inte heller 100% rättvisade utan ger en fingervisning.

Du hittade alltså ingen budjonnyhingst? Synd, det hade kunnat bli intressant tror jag :)

Tyvärr inte. De i Tyskland har jag inte fått svar från trots flera mail. Den franska hingstens ägare svarade, men hon hade strul med motsvarigheten till vårt SH (tror jag) så hon var inte säker på om hon kunde tappa honom i år.

Men jag håller tummarna för att det kommer funka nån gång, man kan alltid hoppas!

Första stoet e. Accord II - Voltaire seminerad i måndags med Cornet Obolensky ! så nu är det 2 v spänd förväntan!!

sen är nr 2 e. Embassy I - Calypso II på väg till Stakkato och
nr 3. e. Calypso II - Luckner till Diarado

Accord II stoet tog direkt med Cornet Obolensky!! :bump::bump::bump:
Och de använde bara 2 strån så nu har jag 8 kvar vilket innebär att mitt Escudo I - Calypso II sto får ila till stråna ;) Quidam de Revel stråna får därmed ligga kvar i frysen... :D

inte riktigt bestämt mig till nr 5 och 6, de får föla först...

Och de använde bara 2 strån så nu har jag 8 kvar vilket innebär att mitt Escudo I - Calypso II sto får ila till stråna ;) Quidam de Revel stråna får därmed ligga kvar i frysen... :D

Du verka ha fina hästar :d Hur många har du? Har du de i Tyskland eller hemma? :)

Mitt sto. Kimberley, cabochon, legaat ska få en dejt med frysta kompisar från tyska Trakhener hingsten Konstolany. :d

Du verka ha fina hästar :d Hur många har du? Har du de i Tyskland eller hemma? :)

Tack! :) just nu har jag 5 hemma (2 dr o 2 unghästar + dotterns ponny :D) 4 avelsston i Tyskland + ett föl o ett väntas där, samt 2 unghästar o ett föl på andra ställen i Sverige...

Har fått ändra mina planer 2 ggr nu.Först skulle mitt Corradosto till Diamant de Semilly men ett par dagar innan hon skulle semineras fich jag besked om att sperman var slut och ingen kan svara på om det går att få fram mer.Nytt beslut-fick bli Cantoblanco istället.Nästa elände inträffade igår då jag fick besked om att min beställda och betalda Diaradosperma hade tinat i tanken hos Schockemöhle:( .Blev istället erbjuden att komma dit och seminera men tycker det är för långt att köra.Dom kan inte skicka färsk då dom seminerar med så liten mängd att det inte är godkänt för TAI.Så tyvärr blir det ingen Diarado i år.Antar att det är fler än jag som är besvikna,för att inte tala om hingstägarna som förlorat sperma för miljoner.Nu får det bli ett säkert kort istället till min Caretino-Carolus som var tänkt till Diarado.Tänker använda Cassini ll då den kombinationen är en riktig golden cross.:love:

Han var nu i helgen på väg ner för att hämta på Diarado och ringde och berättade vad som hänt därnere... Förlust på miljontals Euro:cry: Man får köra ner stona dit om man vill ha sperma på bla Diarado.

Mitt sto är seminerat med Stalypso, så jag har nog bestämt mig;) sto e. Turban Rose-Midas

Fick den glada nyheten i veckan att mitt sto var dräktigt på 30 dygn nere i Tyskland, så går allt som det ska fortsättningsvis så hämtar jag hem henne om ett par veckor när hon passerat 45 dygns dräktighet;)

Grattis! Skönt med fertila ston och bra spermakvalitet:laugh:

Hur fungerar det nu, får du använda de återstående stråna på vilka ston du vill, såklart förutsatt att de finns i stamboken, får du OK papper om alla strån skulle bli föl för den summan du betalat nu?

Fick den glada nyheten i veckan att mitt sto var dräktigt på 30 dygn nere i Tyskland, så går allt som det ska fortsättningsvis så hämtar jag hem henne om ett par veckor när hon passerat 45 dygns dräktighet;)

GRATTIS :) Vad kul !!

Han var nu i helgen på väg ner för att hämta på Diarado och ringde och berättade vad som hänt därnere... .

Ja hörde det!!! :eek: helt sanslöst!! kan bara föreställa mig förlusten... undras vilka mer som var i containern... :crazy:

det varierar :laugh: en del kommer hem för gott , en del är där jämnt (t ex Embassy stoet som hela tiden går till Stakkato bor där jämnt o ja tar hem el säljer fölen) och en del åker fram o tillbaka ;)

Beror på vilket sto o vilken hingst jag är ute efter... :D

Vad har hänt? Känns som jag missat något!?
en hel container /fryskärl med åtminstone ALLA frusna Diarado strån har tinat, allt är förstört... precis innan den svenska importören skulle plocka upp alla de svenska doserna...

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 511
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 257
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka