Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

KL

Mitt sto e Ceylon - Columbus ska åka till Szkopul inom de närmaste dagarna när jag lyckats få ihop lasthjälp!

Importören skulle lösa årets licens på honom när han blev tillfrågad i avel, så jag förutsätter att licensen är löst nu med tanke på jag har seminerat med honom.
Har även betalt fakturan på sperman, den fick jag i måndags.

Ang fördelningen av stråna så var rekomendationen 2 strån per semininering, men min vette klämde i alla 3 direkt. Vet inte riktigt varför.

Höll på sätta tuggummit i halsen när jag frågade om han använde alla & fick ett glatt svar att hon hade fått alla 3. När jag hämtade henne.
Hade hoppats det blev strå kvar till nästa år.

Det var ok från importören att dela dosen för att få 2 föl, men jag fick kolla så licensen var löst det året jag använde dem.

Jag hoppas vetten vet vad han gör & verkligen att hon tog sig direkt....
Var inte speciellt svår med den färska, tog sig första brunsten.

*håller tummarna*

Hade inte du bestämt dig? ;) ;)

Vem är det som tar in på Jazz? Försöker tänka om nu när Lingh förmodligen inte är något alternativ. Pm:a om du vill!

Jo jag hade ju bestämt mig för sjutton ;):D

Men jag har en GP ryttare som är intresserad av o köpa fölet ifall jag tar Jazz så det va därför som jag ändrade mig, men det blir nog Ampere i varje fall det va oxå av intresse för den personen, för jag känner att jag varken har tid o ork just nu o köra över sto och föl. Men jag har inte bestämt mig till 100 % än..

Ingen tar in på Jazz du får köra stoet utomlands. Han är inte godkänd här.

Senast ändrad:

Jo jag hade ju bestämt mig för sjutton ;):D

Men jag har inte bestämt mig till 100 % än..

Korneva är inte alls velig, hon är bara ....vad kallas det nu.....; FLEXIBEL:D:rofl::D

Nä, jag tror det blir bättre med Ampere, du har väl inte tid att sitta och åka med pållehästen (med föl också) så långt.
Tror ändå att X är intresserad då h*n gillar mammahäst sedan tidigare.;)

*kl*

Mitt 3-års sto e. Cardento- Irco Marco kommer att semineras med Nintender.

Mitt gamla Irco Marco-Crown pointxx sto kommer antagligen att gå till Caressini L, alt Quintender...Men hon får klämma ur sig sitt Clinton I föl först.

Jag har pga strulit sto och knasiga helger fått göra en helomvändning.

Hos mig seminerar vi stoet e Irco Mena- Koncerz xx - Irco Marco med Caressini L imorgon om allt går bra!

*kl*

Jag har helt plötsligt blivit med ett sto till så nu kommer det att bli två här i år

Den nya e: King Marco-Alibi går till Ludwigs Champion så snart hon börjar brunsta. Vet kommer ut och kollar var i cykeln hon befinner sig inom närmsta dagarna.

Sto nummer två e: Napoleon-Pajazzo går fortfarande till Chirlon.

Var och hämtade mitt nyseminerade sto vid Hajstäde idag, det var möjligtvis inte dina gulingar som rejsade runt i hagen där?
Både sto och föl såg riktigt trevliga ut iaf!
/Jenny

Var och hämtade mitt nyseminerade sto vid Hajstäde idag, det var möjligtvis inte dina gulingar som rejsade runt i hagen där?
Både sto och föl såg riktigt trevliga ut iaf!
/Jenny

Ha, ha, jodå det var det till 100%:D.
Tänk, här bor man i grannsocknen dessutom och jag har ingen aning om vem du är??? Anga är ju inte så stort!?:confused:

Ingen tar in på Jazz du får köra stoet utomlands. Han är inte godkänd här.

Aha, då vet jag. Har inte riktigt tid att köra iväg henne söderut. Hon kom ju nyss därifrån. :grin:

Just lutar det åt att det blir Florencio i stället för Lingh till mitt sto. Har bestämt att jag ska sluta vela efter helgen, hur det nu ska gå. :angel:

Aha, då vet jag. Har inte riktigt tid att köra iväg henne söderut. Hon kom ju nyss därifrån. :grin:

Just lutar det åt att det blir Florencio i stället för Lingh till mitt sto. Har bestämt att jag ska sluta vela efter helgen, hur det nu ska gå. :angel:

När är det dags för ditt sto att semineras?
Min är redo om två veckor precis. Jag tänker isåfall ta JJ RayBan om de inte får ordning på Lingh tills dess, behöver bara checka av med Flyinge först då jag redan betalt bokningen på Lingh.
Vad har du för stam på ditt sto?

Korneva är inte alls velig, hon är bara ....vad kallas det nu.....; FLEXIBEL:D:rofl::D

c043.gif

Nä, jag tror det blir bättre med Ampere, du har väl inte tid att sitta och åka med pållehästen (med föl också) så långt.
Tror ändå att X är intresserad då h*n gillar mammahäst sedan tidigare.;)

Ja nej jag känner att den tiden inte riktigt existerar just nu.. Ampere kommer bli kanon..

Ja det är han ändå så vi kör såhär det blir bra, och så har jag beställt ett stoföl till
d094.gif
så jag ändå inte kan sälja den heller
d010.gif
a114.gif

Ja men det låter som ett mkt bra val tycker jag!!

Vi velar inte, vi är FLEXIBLA som SWB skrev
d010.gif
d025.gif

Meningen var ju att hon skulle semineras i brunsten som var nu i början på veckan, men då fanns det ju ingen sperma. Eftersom jag också bokat så hade jag väl inget riktigt bra alternativ till Lingh. :crazy: Så brunsten fick gå.... Det borde vara dags ungefär samtidigt som för din då då!

Nackdelen om jag betämmer mig för Florencio så betalar jag ju en bokningsavgift och kan inte ändra mig tillbaka till Lingh om de får ordning på honom tills dess. Men å andra sidan är det en hingst jag ändå tänkt använda inom de närmsta åren.

Stoet är e: Rubinstein-Consul-Donnerhall-Pik Bube. Det är hon som gallopperar i full fart på min avatar!

c043.gif

Ja nej jag känner att den tiden inte riktigt existerar just nu.. Ampere kommer bli kanon..

Ja det är han ändå så vi kör såhär det blir bra, och så har jag beställt ett stoföl till
d094.gif
så jag ändå inte kan sälja den heller
d010.gif
a114.gif

Du är för rolig du:D man kan ju inte samla hästar på HÖG!:D
Spelar det någon roll om det blir sto eller hingst för spekulant X ? Något nytt hingstämne att ta fram menar jag.

Jag tycker att det skall bli hemskt roligt att få jämföra två helsyskon nu nästa vår. Jag pekade på den gulbruna färgpytsen när jag lade in min seminbeställning idag på stationen. Tyvärr verkade det vara lite kvar av just den nyansen och bäst-före-datumet höll på att gå ut. Brunt fanns det dock gott av.
Äh, skämt åsido så här på sena kvällen, det är det exteriöra jag är mest intresserad av att jämföra.

Har inte bott här så länge, sålde vårt ställe i Vänge och flyttade till min mans morfars gård nu i december. Sista gården innan Baju.
/Jenny

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 267
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
790
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka