Vi har bestämt oss!

Sv: Vi har bestämt oss!

Pisan;12364050 Nu har vi tre kvar som skall föla först. Ja och så återstår förstås treåringen som jag inte har hingstvalet klart för alls.[/QUOTE skrev:
Och jag som var så nyfiken på vem du valt till henne!:D

Du får mer än gärna komma med lite förslag till mig..:))

Jag känner att det vore roligt med en stimulanshingst eftersom varje tillskott till kassan är välkommet. Även om man inte får så mycket rabatt från hingstägarna så känns reg.kostnaden och de andra förmånerna attraktiva.

Jag har hittills funderat lite på Rolex TP...men har också funderat på Firenze.
Jag har insett att flera av hingstarna faller bort eftersom hon själv är e. Don Romantic.

I måndags lämnade vi mitt sto på station. Hon hade bara miniägg än så dom skulle kolla henne igen imorgon fredag. Men enligt hur det har sett ut förut så ska hon komma in i brunst nu. Ska ringa och höra hur det verkar imorrn. Hon ska alltså semineras med Highcruiser.

Och min kompis ponnysto (New Forest/Arab) ska semineras Buisness x, hon åkte med oss samtidigt i måndags och hon vägrade helt resolut att gå in i transporten igen efteråt, så det slutade med att även hon fick stanna kvar där. :D

Vad roligt att du också valt Highcruiser. Jag var på "hans" station och lämnade mitt lånesto igår. Passade på att ta mig en liten titt på honom också såklart. Han var trött efter en hård arbetsdag så det blev mest sovbilder. Här får du en att gotta dig i.

Highcruiser1135kopiera.jpg

:love::love::love::love::love:

DEN DÄR ska bli pappa till MIN bebis!

Kul att vi (förhoppningsvis) får minst två Highcruiser-bukebebisar nästa år då! :p

Jag har bestämt mig efter mycket om och men!

Mitt sto:

Danskt Varmblod.

E. Ladoga
U. Campari

Valet: Tobajo Pik Disney.

Han var verkligen jättefin när man såg honom på riktigt. Nästa gång jag åker dit antingen för att hämta hem Astoria eller för att köra dit Sorba ska jag försöka få lite bättre kort (eller roligare i alla fall). Jag pratade mycket med en tjej som jobbar på stationen och hon hade bara beröm att säga om honom, en riktig gentleman, lugn och försiktig till och med när han hoppade på bocken.

Tittade lite på Caressini L också eftersom han också står där men han var inte riktigt min typ av kille. Tog ett par bilder på honom också men han var ytterst svårflörtad då han mest stod i hö-högen med huvudet. Har jag tid ska jag lägga in några bilder på dom i hingsttråden.

Mitt Ravell-Chirlon sto är dräktigt med Briar :love: och Gaugain de Lully-Tolstoystoet ska semineras med Don Romantic då hon förhoppningsvis fött en frisk och fin Florenciounge. :) (har dock börjat vela och funderar på Flash Dancer....)

*kl*

I år använder jag Welsh hingsten Bostorp Besk på båda mina Quarterston.

Gjorde den mixen förra året och fick en suverän avkomma :love:, men tyvärr fel kön....

mvh Eva

Jag känner att det vore roligt med en stimulanshingst eftersom varje tillskott till kassan är välkommet. Även om man inte får så mycket rabatt från hingstägarna så känns reg.kostnaden och de andra förmånerna attraktiva.

Jag vet inte om du har någon favorit från Flyinge, men är priset viktigt så ger de 2500 kr rabatt till årets diplomston som betäcks med deras hingstar enligt en hemsidenyhet jag nyss såg.

Jag vet inte om du har någon favorit från Flyinge, men är priset viktigt så ger de 2500 kr rabatt till årets diplomston som betäcks med deras hingstar enligt en hemsidenyhet jag nyss såg.

Denna rabatt gäller bara om diplomstoet är efter en Flyingehingst.

efter mycket grävande o funderande blev det samma hingst som förra året! Empire!Vi är mkt nöjda med årets föl efter honom!Stoet är efter Marco Mitras- Landesfurst-Midas :)

Så går det när man inte läser rubriken ordentligt - tack för korrigeringen!

Tyckte väl det lät frikostigt... ;)

Står ditt sto kvar på stationen? Min "bor" där :laugh: En stor fuxa med vita ben och smalare sned bläs:love:

Vad kul med Highcruiser! Blir ju ett halvsyskon till min lilla loppa här hemma.:)

Jag har iaf, efter mycket om och men, bestämt mig för att jag SKA betäcka i år och det blir båda stona också..:D
Corrado WL-stoet går till Bocelli. Åker till station nästa vecka.
TipTop-stoet ska föla 17 juni, henne grubblar jag fortfarande på. Hoppas på att Linghs simmare förbättras. Funderar lite på Falsterbo eller Hampton också.

Senast ändrad:

Firenze har ju en härlig stam dock en lite tråkig front eller vad tycker du?
Av de nya yngre hingstarna hade jag nog kollat närmare på Santiago eller JJ RayBan.
Annars H-blod, Highlander, Highcruiser, Hohenstaufen II, Hampton (dubbelt D-blod dock)?

Accord II - Voltaire stoet tappade sitt Cornet Obolensky tidigt och eftersom doserna var slut har hon nu seminerats med Monte Bellini :love: tyskarna tyckte absolut jag skulle passa på eftersom det är en kanonhingst och Ludger Bs sponsor ligger i som en rem för att få köpa loss honom och kommer troligen snart att lyckas... ;)

Klämningen verkar ha lyckats på Numero Uno - Calypso II och Stakkato - Embassy I håller oxå i :)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 269
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
790
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka