Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel ...mitt fullblodssto. Tror att hon behöver en "nystart" för att komma tilrätta med våra problem och att ta ett föl på henne tycker jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 505
Senast: rebeckasff
·
S
Avel Har lite frågor angående Acacio 948:) Någon som har en avkomma efter honom? Bild? Ni får gärna lägga in bild på honom, eftersom jag...
Svar
4
· Visningar
2 071
Senast: tabac
·
S
Avel :)Hej har i hagen två hingstar och ett sto. En mini shettishingst och en Arabhingst (ca1.30) båda ett år och sen ett stort (1.73)...
Svar
18
· Visningar
1 900
Senast: EmblaAsk
·
Avel Lite nyfiken på de här tjusiga herrarna. Vilken typ av ston tror ni passar bäst till vilken hingst? /U
2
Svar
29
· Visningar
6 407
Senast: MH Stockholm
·
Avel Hej! Jag har aldrig registrerat en häst och nu är det första gången... Det är en tjuvbetäckning men vi vill registrera henne med...
Svar
4
· Visningar
1 518
Senast: Rodde
·
Avel vist heter de så , ett växande ägg? började prata med en i stallet idag, om min icke dräktiga häst. vet påstår ju att hon är betäckt...
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: Sonic76
·
G
Avel Vad vet ni om den hingsten ? Har ni några avkommor? Ger den grova, lätta, skarpa, lättridna, heta, lata ??
Svar
14
· Visningar
2 136
Senast: pastejja
·
Avel För ungefär en vecka sedan kom det ett litet hingst föl lilla Leo till vårat stall. Han och mamma Pipra är Amerikanska miniatyr hästar...
2
Svar
37
· Visningar
4 115
Senast: LadySassa
·
Avel Hej! Jag fick reda på att min lilla dam tillhör F2. Vad innebär egentligen stofamiljer, jag vet inget om vad som menas med att...
2
Svar
20
· Visningar
3 383
Senast: Camaro
·
L
Avel Hej! Någon som vet var man kan hitta stamtavlor på registrerade quartrar? Jag har nämnligen en quarter hemma på foder och jag vill...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Pazuzu
·
A
Avel Hej allihop! Jag skulle vilja ha all tänkbar information om Björsells Fontana. De enda ja vet är att Jan Brink vann VM 1998 på denna...
Svar
6
· Visningar
2 498
Senast: Stenmagi
·
Avel Har efter att ha läst en del trådar om pass och färg på pappren för hästar som är importerade från Mecklenburg börjat fundera över vilka...
Svar
5
· Visningar
2 885
Senast: QuickStar
·
G
Avel Har ett sto som är e Chandon e Carpaccio (holsteinerhingstar) vart någonstans kan man läsa om dom?? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 650
Senast: gutte08
·
Avel Jag är lite nyfiken på Romandour IIs stam. Jag hade faktiskt missat att det finns 2 möjliga fädrar till honom. Hittade infon här...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Cyllene
·
K
Avel Jag har detta fina xx sto som jag funderar på at betäcka med en ponny hingst. Hon har tidigare fått 2 ridponny föl och tyckte at dom var...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: kittemus
·
O
Avel Mitt sto e Partisan-Cecil skulle gått till Fielmann iår. Han bara få en dos som seminerades på vinst och förlust på ett 37 mm äggblåsa...
Svar
19
· Visningar
4 338
Senast: Miaa
·
C
Avel Uppfödare i Sverige - berätta Er historia! Hur kom det sig att Ni började med det Ni gör? Vad hade Ni för ambitioner från start? Vad var...
Svar
8
· Visningar
1 587
Senast: Camaro
·
Avel sökes med ljus och lykta! Både i Sverige och utanför, hingsten behöver ej vara godkänd i ASVH så ge förslag på alla ni vet så jag kan...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: Masse
·
B
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt halvblodssto som är väldigt stor o grov i typen. Vill ha en lite mindre nättare, mkt smäcker hopphingst...
2
Svar
20
· Visningar
2 796
Senast: QuickStar
·
Avel Hej, Jag har ett lettiskt sto som jag är nyfiken på vad hon skulle få för färg på pappren vid registrering i ASVH. Har förstått att...
Svar
8
· Visningar
1 842
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka