Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har kastrerat vid ca 1 1/2 år för jag tycker dom utvecklas bättre då! Men man kan kastrera bara stenarna har ramlat ner.
Jag hade en hingst unge med ston tills han var ca 1år oca han hade släpt stenarna och inget av mina två ston blev dråktig!!
Men det är inget jag rekomenderar!!
(sorleken har ingen betydelse!!)
Har det någon betydelse för tillväxt om de kastreras sent el tidigt? Alltså hur stora de till slut blir?
Inser att det kan vara svårt att veta, för har man kastrerat så vet man inte hur stora de har blivit utan kastration och tvärt om.
Har en liten kille som går med mamma + 1 sto till och det innebär problem framöver. Måste ju skilja på dem under senhösten. Han håller redan på att "bestiga" både mamma och shettisstoet. Shewttisen är ju lika stor så hon är ju lämplig Fölet är nu 4 veckor. När som tidigast är de könsmogna? Jag är lite oroligt för att han ska lyckas betäcka båda så småningom.
Nej, då ska du kastrera när han är 1 år gammal. Kolla så att bägge bollarna trillat ut bara innan du ringer veterinären för det är inte hos alla hingstar som bollarna trillat ut vid 1 års ålder.