Dressyrhingst som inte nedärver så stort?

Sv: Dressyrhingst som inte nedärver så stort?

OT men blir stoets första föl ofta mindre eller missuppfattade jag dig nu?

OT men blir stoets första föl ofta mindre eller missuppfattade jag dig nu?

Det är nog så, men förhoppningsvis inte alltid.. Mitt stos förstfödde son med en far på 166 cm spås bli 180 cm. Vilket skulle betyda att senare avkommor blir större, och det hoppas jag verkligen inte. (Stoet själv är 169 cm.)
Men ibland kan kanske den förstfödde bli minst i syskonskaran..
/U

:love: Viken snygging! De noir ska jag nog titta en gång till på...

Vad roligt! :) Jag hade inga problem med skicken heller utan kan rekommendera seminimportören.
Vad jag förstår på olika danska forum så verkar han väldigt förärvningssäker angående sitt fina psyke. Lycka till i hingstdjungeln!

Nu är ju jag mer insatt i hoppaveln men min lillasyster är dressyr människa och vi skummade därför hingst katalogen för skoj skull och hon föll för bl.a hingsten Highlander (har jag för mig att han hette). Såg väldigt fin ut i alla fall och var själv inte så hög. Tror han bara var 163cm. Svart liten sak. Någon som vet vem jag menar? Har inte hingstkatalogen här. Kan inte dubbelkolla nu...

Du har även Florencio som lamnar smått. Dock kan han även lämna stort men givetvis beror det mycket på vad som ligger bakom på mödernet. I Tyskland är de lite försiktiga med att använda honom just på grund utav att han lämnar endel smått. Mamman till honom är inte stor, ca 158 om jag inte minns helt fel.
En väldigt fin hingst annars som överlag lämnar bra avkommmor i övrigt och med mycket gång!

Det är ju en trevlig hingst men dock har min också Weltmeyer ganska nära så det känns inte aktuellt därför...

Vad har ni för erfarenhet av ridbarheten på Dionysos avkommor?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 097
Hundhälsa Lyssnade lite på riksdagsdebatten om hundsmuggling och blir sååå beklämd. Nu hamnade jag mitt i och ärligt talat orkade jag inte lyssna...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Bulldoozer
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
490
Senast: cowgirl81
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka