Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel Jag har et DV sto som är efter Vemmetofte Rainman/Sylvester som jag söker en dressyr stammat hingst til. Hennes nackdelar är hendes...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: kittemus
·
Avel Jag har ett connemarasto som jag funderar på att betäcka till våren, hon är e Juno Rory -Lukas RC35. Första tanken var att välja en...
Svar
9
· Visningar
2 119
Senast: cela
·
Avel Jag har en dansk hbl-valack som är reggad i DRF = Danska Ride forbundet men har märkligt nog DV-kronan inbränt på rumpan med helt andra...
2
Svar
21
· Visningar
3 412
Senast: Duplo
·
E
Avel Hej! Jag har köpt ett hingst föl:) vars mamma är andalusier och kommer från Holland, men man vet tyvär inte hennes stam:(.Vet någon om...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: embe95
·
Avel En intressant fråga dök upp idag... Att höjden är max 85cm för att hästen ska vara en minishetlänning hajar jag MEN hur vet man det...
Svar
2
· Visningar
1 068
J
Avel hej , tänkte bara kolla om det finns någon annan som har en estnisk bergsponny ? har inte fått fram sådär jättemycket information om...
Svar
17
· Visningar
3 427
Senast: Helmut
·
D
Avel Dax för en tråd som visar vilka hingstar ni använt till kommande fölning 2010. Bilder på både stoet & hingsten;)
Svar
1
· Visningar
804
Senast: carinaso
·
P
Avel Jag har köpt unghästar osv innan men aldrig något "i magen". Jag känner ett sto jag uppskattar mycket högt som är dräktig nu. Jag vet...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: poff
·
Avel Kan man känna fosterrörelse på häst? (Har bara erfarenhet av hund tidigare) Från vilken månad i så fall?
Svar
6
· Visningar
1 174
Senast: Viper
·
Avel Det är såhär att jag lånat ett tvillingfött sto efter Cortus. Funderar på att ta ett föl på henne men undrar lite vad som är ärftligt...
Svar
16
· Visningar
1 669
Senast: LAPTOP
·
S
Avel Vet någon om det finns någon cremellohingst i skåne som är mellan 1.60- 1.70 cm hög?
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: -moa-
·
Avel Nyfiken på denna hingst. Hittar ingen direkt givande information om honom på nätet eller i gamla trådar här på Buke. Var gångartsetta...
Svar
18
· Visningar
3 384
Senast: Nikolina
·
Avel Nu har jag trillat dit ordentligt på denna hingst, efter´att ha sett honom på High Chaparral. Är det någo som har erfarenhet av hans...
2
Svar
23
· Visningar
4 047
Senast: Jesssie
·
Avel Jag har funderat på detta ett tag så nu tänkte jag se om det är någon som har koll på det här med tävlingsresultaten som redovisas på...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: celu
·
Avel Hej! Har letat igenom massa trådar nu men hittar inte det jag söker...:( Har för mig att jag sett en tråd från bruksproven där...
Svar
6
· Visningar
1 079
Senast: Görel
·
Avel Den så kallade blomfamiljen från Sixten Pohl. Visst är det väl den stofamilj inom halvblodsaveln som har haft överlägset flest...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
17 565
Senast: Görel
·
Avel Hej på er, undrar om nån därute har info som kan hjälpa mig i mitt dilemma... Läget är som följer: Jag har ett tvåårigt hoppstammat sto...
Svar
6
· Visningar
2 095
Senast: SeagirlM
·
B
Avel Är det någon som vet något om hingsten?? vet några avkommer eller har någon själv kanske?? Hur är avkommerna??
6 7 8
Svar
155
· Visningar
25 556
Senast: pastejja
·
Avel Vet ni någon/några ädla och långlinjerade dressyrhingstar som lämnar avkommer som inte blir så stora? Jag tycker att det är svårt att...
2
Svar
30
· Visningar
5 188
Senast: monell
·
G
Avel Sitter och kikar runt lite på RSFs och ASRPs hemsidor angående tillåtna storlekar på licensierade/godkända hingstar och funderar på vad...
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: Globalbreeder
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka