Funderar på att betäcka...

Sv: Funderar på att betäcka...

Jag tycker nog att jag har fått ihopa en hög med ganska välstammade och meriterade hingstar:angel:
Och Cellestial är favvisen av dom utländska. Han blev som du säger godkänd på meriter redan som 7 åring.
Står dock inget om underredet på honom på K*ingas sida men kan kanske leta fram det någon annanstans. Dock är stoet extriört korrekt med bra vinklar.

Heartbeat har jag redan två efter. En med hbl mamma och en med Hbl/fbl mamma. Ingen av dom är alls grova, hbl bebisen är faktiskt den lättaste av dom.
Men ska jag vara helt ärlig så är det dom två skarpaste jag har fått så han går bort för det. Annars är han en drömhingst hos mig:)

Håller med dig om att det blir för mycker Fbl med Jaggen. Plus att han tilltalar inte mig något speciellt...

Vad är det för stam på henne?

E: Prince of Birds som är e: Storm bird som är e: Northern Dancer
Mamma är e: Komait som är e: Nureyev

Finns bara tre st med den pappan i hbl avel och dom har fått föl e: Briar, Empire och Feliciano.

Briar gillar jag inte tempraments mässingt, Empire tja, inte min smak och Feliciano tror jag blir för litet och grovt.

Senast ändrad:

Vad roligt att höra att du redan har betäckt med heartbeat. Han är en hingst som jag också har tänkt på sän 2005 då jag började med avel men har som sagt velat vänta in och se avkommor e honom först. Kul att du säger att de blir fina och inte så grova som jag först befarade. Finns det många avkommor e cellestial? Har försökt att söka men hittar inte det jag letar efter... Om det inte finns så många avkommor är det ju mycket intressant med ett sånt föl istället för ett föl vars linjer redan svämmar över marknaden.

Ja, jag är verkligen förtjust i Heartbeat så det har blivit två redan:laugh: Född-08 och -09 . Försökte första gången redan -06 men då tog sig inte stoet..
Nöjd med dom i övrigt, vackra, extriört korrekta (-08an något längre i modellen och ädlare, sto) och -09 kompakt högrest hingst.
Men som sagt, inte Heartbeat till detta stoet.

Cellestial fick två ston i år så han är ju verkligen en som jag skulle kunna tänka mig. Och jag hade redan valt honom om det inte hade varit för en så hög språngavgift. Som sagt så är det ett första gångssto och jag har ju ingen aning om fertiliteten... Känns som det för en fattiglapp är lite mycket pengar att gambla med:(

Därför ligger Caganco och Clicken i topp änsålänge med tanke på hennes villkor och där efter kommer Nintender och Aerline.

Cagancho har väl fått en del med xx? Någon som har en sån?? Bild?:angel:

Liknande trådar

S
Avel Hej! Jag har ett halvblodssto på foder e. Leuthen I-Cordon Bleu-Utrillo som jag skulle vilja betäcka, inte i år men eventuellt nästa...
Svar
19
· Visningar
2 358
Senast: prallan
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 791
Senast: athena
·
Avel Sist jag skulle till att betäcka kom det lite annat emellan och sedan rullade träning och tävling på så bra att jag kom av mig i några...
2
Svar
21
· Visningar
2 197
Senast: fia-lisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar