Hingsten warsteiner

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Blobas
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingsten warsteiner

Här är ett Warsteiner sto på 8år. En mkt bestämt dam som skall starta Msv snart:rofl:

55706_1185454124.jpg

19453_1185454007.jpg

De avkommor efter Warsteiner som jag träffat har varit väldigt lugna och trevliga att rida i alla fall. :idea:

Min häst (e. Marino- Lansiär) har en avkomma efter Warsteiner, hon fick den innan jag köpte henne.
Den blev i allafall klass 1 som föl och är tydligen jättestor nu som 3 åring (ca 170).
Jag har inte sett henne (Malwa) själv, men hon ska röra sig väldigt trevligt och löshoppa helt ok.

Warsteiner tävlar inte pga en skada genom en olycka.
Taget från hippoessentias hemsida:
Warsteiner gjorde ett bra bruksprov. Han fick 10 på exteriör 8 på alla gångarter samt 10 - 9 på ridbarhet. Detta trots att han startade med sju stygn och dräneringslang i ett framben.

http://www.hippoessentia.se/?pid=20

Senast ändrad:

Håller inte med. Mitt sto betäcktes med W förra året, då 18 år gammal och har som aldrig haft föl innan. Hon tog sig på första. :banana:

Blev överlycklig över att ha hittat denna tråd för jag har mest hört neg. om W. Jag har hälsat på honom och det är jag glad att jag gjorde för han var hur mysig som helst.

Här är en länk med bilder på min lilla prinsessa :love::love: som föddes på påskafton i år.
http://wildlove88.spaces.live.com/

Warsteiner står på naturligt vad jag kan se.

/b

En kanske något gammal men riktigt kul tråd ju...med massor av intressant läsning! Har själv en 4-åring e. Walt Disney I - Warsteiner (alltså World Cup i båda led...).

Hej!

Min tog sig också på 1:a försöket på TAI. Avkomman se bilden på sidan. Klass 1 föl 05. delad 4:a på Rix. snygg, men vasst temperament. Hon kommer troligtvis att bli en skaplig tävlingshäst, men det får framtiden utvisa.

Min häst (e. Marino- Lansiär) har en avkomma efter Warsteiner, hon fick den innan jag köpte henne.
Den blev i allafall klass 1 som föl och är tydligen jättestor nu som 3 åring (ca 170).
Jag har inte sett henne (Malwa) själv, men hon ska röra sig väldigt trevligt och löshoppa helt ok.

Warsteiner tävlar inte pga en skada genom en olycka.
Taget från hippoessentias hemsida:
Warsteiner gjorde ett bra bruksprov. Han fick 10 på exteriör 8 på alla gångarter samt 10 - 9 på ridbarhet. Detta trots att han startade med sju stygn och dräneringslang i ett framben.

http://www.hippoessentia.se/?pid=20
Jo jag vet att han är fin och tycker han är underbar men jag är rädd att jag har träffat så pass många avkommor efter honom som varit ohanterbara av vanliga hästmänniskor och någon gång måste hästvärlden inse att varje föl som födds är INTE ämnat att bli något stort och man kan då inte ha detta temperament på hästarna och tro mig jag överdriver inte var en häst jag hade som pass häst och han var tom rädd för sig själv han var 4 år och rädd för allt inklsive sig själv och det var absolut inte det att han var dåligt behandlad... Sånt skrämmer mig och jag är väldigt hästvan...

Låter som den Malwa som stod i mitt stall som 1-2 åring (minns inte riktigt). Köpte du din häst från Västerås?
Då jag såg Malwa var hon liten så det låter som hon vuxit på sig rejält. Har du någon mer info om henne? Känner hennes dåvarande ägare och hon har inte fått nån info från nya, funderar på om hon sålts vidare igen?
Vet ju som sagt inte hur hon utvecklats men då hade hon inget steg att tala om alls. Min jämngamla blivande hopphäst (e Coronado II - Caletto III) såg ut som en blivande dressyrstjärna jämfört med henne.

Jo jag vet att han är fin och tycker han är underbar men jag är rädd att jag har träffat så pass många avkommor efter honom som varit ohanterbara av vanliga hästmänniskor och någon gång måste hästvärlden inse att varje föl som födds är INTE ämnat att bli något stort och man kan då inte ha detta temperament på hästarna och tro mig jag överdriver inte var en häst jag hade som pass häst och han var tom rädd för sig själv han var 4 år och rädd för allt inklsive sig själv och det var absolut inte det att han var dåligt behandlad... Sånt skrämmer mig och jag är väldigt hästvan...

Allvarligt talat... ohanterbara? Vad är det då för vanliga hästmänniskor du har träffat på?

Jag anser mig själv vara en "vanlig hästmänniska" som ibland har en tendens att vara lite för "mjuk och snäll" mot hästen och som ibland även kan vara lite feg (vad hände med ungdomens mod? :crazy:). Ändå har jag inte upplevt några större problem med mitt Warsteiner-sto som jag köpte som åring för 7,5 år sedan. Det ska villigt erkännas att hon i perioder varit en bockmaskin och inte helt lätt, men inte mer än vad jag skulle klassa som normalt unghästtestande. I stallet har det passerat många hästar med olika stammar i åldern 4-7 på den tiden vi har stått uppstallade där och de allra flesta har gått igenom mer eller mindre busiga perioder.

Idag är mitt sto 8 år och har utvecklat sig till en snäll dam med vilja och nerv. Hon har alltid varit snäll att hantera. Och idag skulle jag sätta upp vem som helst på hennes rygg utan att vara orolig för ryttarens säkerhet. Hon är just snäll. Det ska dock inte krypas under stol med att som det sto med egen vilja hon är så testar hon de ryttare som ställer krav på henne. Om man bara bestämt men mjukt visar henne vägen kommer man igenom det mesta.

""Jo jag vet att han är fin och tycker han är underbar men jag är rädd att jag har träffat så pass många avkommor efter honom som varit ohanterbara av vanliga hästmänniskor och någon gång måste hästvärlden inse att varje föl som födds är INTE ämnat att bli något stort och man kan då inte ha detta temperament på hästarna och tro mig jag överdriver inte var en häst jag hade som pass häst och han var tom rädd för sig själv han var 4 år och rädd för allt inklsive sig själv och det var absolut inte det att han var dåligt behandlad... Sånt skrämmer mig och jag är väldigt hästvan...""

Antar ATT DU INTE HAR TRÄFFAT SÅ MÅNGA AVKOMMER TILL HONOM ÄNDÅ! Warsteiner är inte vad jag förknippar med RÄDD FÖR SIG SJÄLV. Jag tror du ska kolla vad som finns på mammans sida där, ev kan du ta ett blodprov och kolla om Warsteiner är far till den! Har aldrig träffat en RÄDD Warsteiner och jag har träffat och ridit många...väldigt många.

Jag har faktiskt aldrig träffat/ridit någon idiot efter honom, men jag har också hört om några, två det vill säga. Jag har hört samma om Falur (eller hur det stavas, brukar ge bruna hästar med bläs och ibland ett blåöga) och jag har aldrig upplevt någon idiot där iheller.

Jag gillar Warsteinerblod och ser gärna att det finns i stammen, detta för att jag gillar deras temperament, de lättlärda, lätta att rida in, minus är väl att de kan vara mer upptagna av att titta på annat än att kolla var jag styr, kollar på annat menar jag att ser de en häst går de oftast ditt och har glömt mig för en sekund. Jag är snabb på att påminna....

Jag tror du är VÄLDIG VÄLKOMMEN ner till HIPPO ESSENTIA och hälsa på honom när han kommer hem. De har ofta flera avkommer efter honom som växer upp på lösdrift, jag är säker på att du kan få vandra lite med dem och se att de absolut inte är nervösa.... Så mitt tips till dig är att ringa och göra ett studiebesök.

Det är såna som du som ger hingstar dåligt rykte, jag hoppas att folk ser igenom ditt inlägg med att det inte stämmer in på någon annans här.

carole som själv har en Warsteiner som är bland det snällast, socialast, lätthanterligast och simpel att rida + i kanten för att han dessutom är väldigt vacker och rör sig fantastiskt.

Jag har en 9-årig Warsteiner val. i stallet. Har haft honom 5 veckor och han är underbar!! Jag som sagt ALDRIG ett halvblod! Jag är egentligen fullblods fantast.;) Men den här hästen är super go, känslig och lyhörd, arbetsvillig och pigg! Upplever inte honom inte som harig, utan nyfiken och modig. Visst tittar han på saker men efter lite övervägande går han alltid fram! Jag är såld på Warsteiner, om avkommorna är som min! Så nära fullblodskänsla som man kan komma på ett "tråkigt" halvblod!:rofl: (Inget illa ment!)

Jag satt och googlade på min häst Malwa och kom till några gamla sidor på bukefalos. Hon är efter Warsteiner och hennes mamma är efter Marino-Lansiär. Du som skrev inlägget måste äga hennes mamma. Det skulle vara kul att höra lite fakta om henne. Malwa är nu 4 år. Hon blev klass 1 både som föl och på tre års testet. Det har gått bra med hennes inridning. Hon har lite nerv, men är positiv till det mesta. Hennes gångarter har utvecklats till att bli riktigt trevliga och hoppar med glädje(mer än med teknik). Hon är nu ca 1.68cm och tycker själv att hon är vackrast i världen.

malwa.jpg
Det här var den enda bilden jag hade på datan just nu, så jag sätter in en bättre senare

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
970
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 450
Senast: Nikan
·
Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka