Dionysos vs Roosevelt

Sv: Dionysos vs Roosevelt

Hmm..trist
ok, då efterlyser jag (eller host man får ju intre efterlysa här..) Har någon en film på Roosevelt från den visningen eller en annan visning innan Jan Brink fått fixat till mekaniken? ;)

/U

Här finns ett par filmsnuttar från visningen på Tullstorp 2008 när Minna visade honom, hon hade bara ridit honom ett par gånger innan den visningen eftersom han nyss kommit till Sverige då http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Rosevelt f.00 e.Rotspon

KL

Jag håller helt med Trevita, Roosevelt gjorde potatisfåror av modell större redan på bruksprovet. Däremot finns det både mekanik, elasticitet och ridbarhet hos honom. Upplever att de avkommor jag sett efter honom är åt det lågställda hållet med korta ben och mindre i storlek. Jag skulle avvakta med att använda honom innan jag sett hur han förärver sig.

Ang. Dio så upplever jag att han förärver sig något ojämnt. Har sett både stort och litet, mkt gång och lite gång men tycker oftast att dem är riktigt trevliga i typen.

Noa

Hur många Dionysos-avkommor har du sett? (Låter som en del) Vad vet du om mödernet på dem?
/U

Rosevelt kommer väl enligt planen inte att vara i landet nästa säsong, trist, en hingst mindre som nog kunde passa mitt sto.
Mycket pekar åt att Dionysos kunde vara en bra matchning til mitt sto, om man bortser från den dåliga hopp-blup:en. Hoppar avkommorna så illa ;)?
Jag vill givetvis se mer av de Dionysosavkommor ni har kontakt med.
/U

Avkommans blup skulle bli (om inget ändrar sig):
typ 115
extr 113
skritt 110
trav 136
galopp 129
tekn gång 134
tekn hopp 92
dressyr 130
hopp 82
mkh +1,25

Dionysos och stoet ligger ganska jämnt på en del av punkterna..Vad jag kan se är de helt obesläktade. (Annars är Briar den perfekta matchningen enligt Blup ;)).
/U

Har en köttbulle mamma som jag betäckte med Rosevelt
DSC020651.jpg

Och det blev denna med 10 på typ och 9 på huvud hals och bål och 9 på trav utan några potatisfåror inte ännu iallafall :). Kan inte låta bli att visa min fina Rosevelt flicka igen som nyfödd .
P1000712.jpg
:love:

Och sen vid 4 månader Vinnare av Fölriks
RiksflViVann002.jpg
:love::love:

Tycker det är fruktansvärt tråkigt att han åker och jag var själv lite orolig att Di Black Magica skulle bli köttbullemodel ,vi får se vad framtiden säger men nu är hon ingen bullemodell iallafall :) och lyfter på bakbenen gör mamma Dinah med sina väldigt bra bakben .

Hade gärna gjort om kombinationen med Dinahs 2 åriga dotter . Men som sagt nu försvinner han ut ur landet och få en Rosevelt bebbe till får man nog aldrig pga av hans *kompisars * dåliga livslängd .

Lite fölstatistik från Asvh .
http://www.asvh.se/document/statistik_folvisningar_2009.pdf

Mia

Intressant med Dionysos avkommer.
Är väldigt spänd på vad som kommer ut nästa år från mitt sto. Kimberley, cabochon, leegat.

Nobel fölet som hon fick iår, var underbart vackert & väldigt feminint.

Upplever att de avkommor jag sett efter honom är åt det lågställda hållet med korta ben och mindre i storlek

Då har ni inte sett min avkomma!! Inte de bästa korten kanske, men de är tagna nu i sommar.

5808_1184440646837_1102876105_30581479_2274500_n.jpg

5808_1184440726839_1102876105_30581481_7329826_n.jpg

Kunde inte låta bli att lägga in en bild på när han va liten plutt...
n1102876105_30058756_3510.jpg

Vad har ni för erfarenhet av ridbarheten på Dionysos avkommor?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
970
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 923
Senast: Lea88
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
423
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka